Gå til innhold

ARG. Denne naboen

Anbefalte innlegg

Gjest litt irritert
Skrevet

Driver å banker og hamrer på en søndag. Og lillegutt får ikke sove. Har så lyst å si noe til han. Det må da gå an å ta hensyn til sine naboer

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

5

• Lillemus

4

• Gimmick

2

• tusseline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kimmie
Skrevet

Skjønner at du blir irritert! Vi har hatt en her nå, som begynner med elektrisk sag klokken halv åtte om morningene. Kjedelig når det er sommer og når man vil sove lenge!

Gjest litt irritert
Skrevet

Skjønner at du blir irritert! Vi har hatt en her nå, som begynner med elektrisk sag klokken halv åtte om morningene. Kjedelig når det er sommer og når man vil sove lenge!

Jeg synes at det skulle vært forbudt å holde på sånn på en søndag

Gjest Kimmie
Skrevet

Jeg synes at det skulle vært forbudt å holde på sånn på en søndag

Det er jo en hviledag. Jeg fikk kjeft av enn gammel mann, når jeg hengte ut klær på en søndag. Det synes jeg var litt ekstremt da.

Gjest også en mamma
Skrevet

Min erfaring er at dessverre passer det "aldri" for resten av nabolaget hvis man skal gjøre bråkete arbeid.

Lørdag ettermiddag - kan det være nødvendig å bråke sånn, når vi sitter ute med ettermiddagskaffen / grilling / gjester??

Søndag - huff og huff, kan det være nødvendig å bråke sånn på en søndag?

Etter klokka 19 en hvilken som helst dag - en eller annen har en unge som skal sove.

Før klokka 12 en hvilken som helst dag - en eller annen vil sove lenge.

Mellom klokka 12 og 17 - en eller annen har en unge som skal sove, eller en pensjonist skal ta middagsluren, eller en eller annen har bestemt seg for å ta formiddagskaffen sin ute.

Mellom klokka 17 og 19 - det må da gå an å ha litt ro i middagstida, ikke sant?? Kommer hjem fra jobb, sliten og skal spise, kan det være nødvendig å bråke sånn akkurat da?

Og om man mot formodning skulle finne 20 minutter som ingen virkelig har motforestillinger, så kan du banne på at en nabo blir sur, for hun har akkurat hengt ut vask til tørk, og liker ikke å få det nedstøvet av gress eller lukt av bensin....

Konklusjon: naboer som irriterer seg er et større problem enn naboer som bråker. Litt større forståelse for hverandre, litt større aksept for at folk må ta fridagene til hjelp, så får man et mye triveligere nabolag også.

Hilsen en som klipper plen og sneker akkurat når det passer meg.

Skrevet

Men det finnes vel husordensregler som regulerer slikt?

Jeg bor i en enebolig og har hørt på snekringen på et av nabohusene i et par uker nå. Der holder de på, fra tidlig til sent. Høres i hele nabolaget en stille sommerkveld... men sånn er det bare.

Bor folk derimot i rekkehus/blokk, så synes jeg faktisk at det betyr at en skal ta hensyn til sine naboer og følge visse regler.

Skrevet

Vel - i enebolig strøk finnes det vel ikke slike regler. I borettslag gjør det det. I sameier varirer det vel.

Men som "også en mamma" skriver så er det alltid noen det ikke passer for samme når det er. Husker en dame jeg visste av - hun fikk klager fra pensjoistene i sameiet fordi de kunne høre at hun hadde radioen på midt på dagen...

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Hvis en er i full jobb, har hus og hage, så MÅ en jo ta ibruk fritida si (som da ofte er samtidig med naboenes fritid) for å få gjort større arbeider inne og ute! Det er ikke alle som har råd til å hyre inn dyre fagfolk til alt. Og om en gjør DET, så begynner forresten de fleste av dem kl 07. Og de kan likegodt finne på å jobbepå en lørdag.

Gjest høstløv
Skrevet

Hvis en er i full jobb, har hus og hage, så MÅ en jo ta ibruk fritida si (som da ofte er samtidig med naboenes fritid) for å få gjort større arbeider inne og ute! Det er ikke alle som har råd til å hyre inn dyre fagfolk til alt. Og om en gjør DET, så begynner forresten de fleste av dem kl 07. Og de kan likegodt finne på å jobbepå en lørdag.

Fagfolk bråker ikke på samme måten.

I fjor bygget ene naboen på en etasje mer, og jeg hørte nesten ikke ett hammerslag, enda det jobbet fagfolk der hver dag i to-tre måneder.

I vinter byttet en annen nabo panel og vinduer på huset sitt og brukte fagfolk, de jobbet hver dag i 3 - 4 uker, heller ikke derfra hørte noe bråk.

Skrevet

Fagfolk bråker ikke på samme måten.

I fjor bygget ene naboen på en etasje mer, og jeg hørte nesten ikke ett hammerslag, enda det jobbet fagfolk der hver dag i to-tre måneder.

I vinter byttet en annen nabo panel og vinduer på huset sitt og brukte fagfolk, de jobbet hver dag i 3 - 4 uker, heller ikke derfra hørte noe bråk.

Grunnen til at du ikke hørte hammerslag er sannsynligvis at de brukte spikerpistol... Det gjør vi på hytta også.

Skrevet

Min erfaring er at dessverre passer det "aldri" for resten av nabolaget hvis man skal gjøre bråkete arbeid.

Lørdag ettermiddag - kan det være nødvendig å bråke sånn, når vi sitter ute med ettermiddagskaffen / grilling / gjester??

Søndag - huff og huff, kan det være nødvendig å bråke sånn på en søndag?

Etter klokka 19 en hvilken som helst dag - en eller annen har en unge som skal sove.

Før klokka 12 en hvilken som helst dag - en eller annen vil sove lenge.

Mellom klokka 12 og 17 - en eller annen har en unge som skal sove, eller en pensjonist skal ta middagsluren, eller en eller annen har bestemt seg for å ta formiddagskaffen sin ute.

Mellom klokka 17 og 19 - det må da gå an å ha litt ro i middagstida, ikke sant?? Kommer hjem fra jobb, sliten og skal spise, kan det være nødvendig å bråke sånn akkurat da?

Og om man mot formodning skulle finne 20 minutter som ingen virkelig har motforestillinger, så kan du banne på at en nabo blir sur, for hun har akkurat hengt ut vask til tørk, og liker ikke å få det nedstøvet av gress eller lukt av bensin....

Konklusjon: naboer som irriterer seg er et større problem enn naboer som bråker. Litt større forståelse for hverandre, litt større aksept for at folk må ta fridagene til hjelp, så får man et mye triveligere nabolag også.

Hilsen en som klipper plen og sneker akkurat når det passer meg.

Jeg er sà enig med deg!

Om man ikke takler lyd fra andre bör man vel rett og slett flytte til et öde sted. Jeg blir sà irritert av folk som hele tiden henger seg opp i naboers dagelige gjöremàl , skulle tro slike ikke har noe liv siden de ikke klarer à la vaere à fokusere pà hva andre gjör til envher tid! Dette er dog intet stikk til andre som har uttrykket seg i denne tràden, jeg bare snakker generelt og rett fra levra:-)

Gjest Vanuna
Skrevet

Naboen min er irritert på meg fordi jeg går rundt i min egen leilighet mellom 11 og 12 om kvelden og 6 og 7 om morgenen. Det er ikke mulig for meg å ta slikt alvorlig.

Skrevet

Naboen min er irritert på meg fordi jeg går rundt i min egen leilighet mellom 11 og 12 om kvelden og 6 og 7 om morgenen. Det er ikke mulig for meg å ta slikt alvorlig.

Men det er jo mulig for deg å ta litt hensyn også. Om det er svært lytt så trenger man jo ikke traske rundt i harde sko sent på kvelden eller grytidlig om morgenen f.eks. Man kan ha på sokker og gå litt stille, det er ikke noe problem det.

Skrevet

Men det er jo mulig for deg å ta litt hensyn også. Om det er svært lytt så trenger man jo ikke traske rundt i harde sko sent på kvelden eller grytidlig om morgenen f.eks. Man kan ha på sokker og gå litt stille, det er ikke noe problem det.

Enig!

Gjest Vanuna
Skrevet

Jeg går aldri med sko på, men dette er en gammel dame som har vært pest og en plage i nabolaget i 40 år. Da jeg flyttet først inn her var det fyllefester og bråk dernede de første månedene. så døde samboeren hennes, og før det hadde hun mistet mannen sin. Begge to slo henne og herjet i nabolaget.

Det er ikke mulig å ta alvorlig at hun klager over at jeg legger meg om kvelden og står opp om morgenen.

Gjest Vanuna
Skrevet

Enig!

Ja når du vet ikke hva dette dreier seg om.

Skrevet

Etter kirketid på søndag er det vel fritt frem for å gjøre som man lyster?

Gjest Vanuna
Skrevet

Etter kirketid på søndag er det vel fritt frem for å gjøre som man lyster?

Hvorfor skal vi vente til etter kirketid?

Skrevet

Jeg går aldri med sko på, men dette er en gammel dame som har vært pest og en plage i nabolaget i 40 år. Da jeg flyttet først inn her var det fyllefester og bråk dernede de første månedene. så døde samboeren hennes, og før det hadde hun mistet mannen sin. Begge to slo henne og herjet i nabolaget.

Det er ikke mulig å ta alvorlig at hun klager over at jeg legger meg om kvelden og står opp om morgenen.

*Hehe* Da er hun nok en sånn som bare MÅ ha noe å klage på om livet skal ha noen mening. :o)

Gjest Vanuna
Skrevet

*Hehe* Da er hun nok en sånn som bare MÅ ha noe å klage på om livet skal ha noen mening. :o)

Det er riktig, men det kan være trasig nok. siden hun er en ensom gammel grinebiter får hun en del sympati rundt seg. Bare ikke fra meg som bor i leiligheten overfor og hører bikkja hennes gneldre i timesvis osv. når hun ligger enten i alkoholrus eller gammelmannsdepresjon.

Det er ikke greit, men hva kan jeg gjøre? Ligge i senga hele dagen så hun ikke blir forstyrret?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...