Gå til innhold

Tips til digitalkamera

Gjest Vil ha noe fint som holder mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker meg et greit speilreflekskamera, eller i allefall et kamera litt over "det normale"

Det bør ha god zoom, de "vanlige" finessene, være grei å finne frem på og stille om etc - bruke i det hele tatt

Og ikke minst, det bør gi greie bilder også i mørket

Har hørt om et eller annet som kaltes D40 til i underkant av 3000 kr. som skulle være bra

Pris, maks en 4000 kanskje eller sånn

Er det noen av dere som kan anbefale noe bra til meg? Det er bursdagspresang og jeg gleder meg veldig og ønsker noe skikkelig bra

Takk :)

Gjest mitt råd
Skrevet

D40 en Nikon sitt billigste speilreflekskamera. Det ryktes at det er på vei ut. Jeg ser at nettbutikkene ikke fører det lenger.

Nå er det klart bedre D60 det billigste du kan få fra Nikon. Du får det til under 4000 med objektiv 18-55 (tilsvarer 28-85 på gammel speilrefleks).

Du kan også se på en Canon EOS 1000D til samme prisen.

Skal du ha kompaktkamera med nesten like mange muligheter, kan du se på en Panasonic Lumix DMC-TZ5 som Coop elektro selger for 1990.

Skrevet

Skal du kjøpe speilrefleks tror jeg du vil ha igjen for å kjøpe et litt dyrere enn D40. Det beste kameraet du får til best pris akkurat nå må da være Canon 450D. Det har fått veldig gode kritikker, har veldig mange gode funksjoner og falt mye i pris da 500D kom på markedet i mai.

Skrevet

Skal du kjøpe speilrefleks tror jeg du vil ha igjen for å kjøpe et litt dyrere enn D40. Det beste kameraet du får til best pris akkurat nå må da være Canon 450D. Det har fått veldig gode kritikker, har veldig mange gode funksjoner og falt mye i pris da 500D kom på markedet i mai.

Takk, jeg endte opp med 500 D :)

Skrevet

D40 en Nikon sitt billigste speilreflekskamera. Det ryktes at det er på vei ut. Jeg ser at nettbutikkene ikke fører det lenger.

Nå er det klart bedre D60 det billigste du kan få fra Nikon. Du får det til under 4000 med objektiv 18-55 (tilsvarer 28-85 på gammel speilrefleks).

Du kan også se på en Canon EOS 1000D til samme prisen.

Skal du ha kompaktkamera med nesten like mange muligheter, kan du se på en Panasonic Lumix DMC-TZ5 som Coop elektro selger for 1990.

Jeg ble litt småsprø og byttet inn digitalvideokamera mitt og endte opp med Canon ESO 500 D :)

Skrevet

Et godt valg! :-)

Skrevet

Det tror jeg du blir fornøyd med. Har selv 450 med en ekstra linse. Tatt mange gode bilder med dette:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...