Gå til innhold

Siste forbruksdag igår, kan eg spise den?

Anbefalte innlegg

Gjest Liv23
Skrevet

Har en kjøttdeig som har ligget i frysen, men blei lagt inn i kjøleskapet for to dager siden. Altså dette er tredje dagen.

Ettersom eg ikkje har følt meg helt bra har eg ikkje vært i butikken og vil egentlig ikkje idag heller.

Kan eg spise denne med god samvitigghet om eg steiker den bra?

Gjest Liv23
Skrevet

Standardsvar: Lukt på den...

Syns all kjøttdeig lukter for j..... :(

Sikkert pga den gassen de bruker når de lagrer den.

Gjest går så bra så
Skrevet

Syns all kjøttdeig lukter for j..... :(

Sikkert pga den gassen de bruker når de lagrer den.

Jeg hadde sikkert både stekt og spist den med god samvittighet :) Men om den smaker litt "surt" etter at du har stekt den hadde jeg kanskje tenkt meg om piiiiiitttelitt.

Og jeg er enig ang lukten, det lukter fryktelig uansett om det er fjorten dager til den går ut på dato eller om den har gått ut. Fikk faktisk tips av ei i kjøttdisken om aldri å lukte på kjøttet rett etter at du åpner, nemlig pga den gassen de bruker :)

Gjest Vanuna
Skrevet

Jeg ville spist den uten å nøle så lenge den ikke har skiftet farge og lukter vondt.

brilleslangen
Skrevet

Siden den har vært frosset, så vil jeg anta at holdbarheten kan regnes for å være litt lengre enn om den hadde ligget i kjøleskap hele tiden. Og steker du den godt vil jo uansett alle evt bakterier dø, så såfremt den ikke lukter eller smaker vondt ettet steking hadde jeg ikke nølt et sekund med å spise det.

Skrevet

Hvis den har vært frossen, er jo uansett ikke påtrykt siste forbruksdato relevant lenger. Tining i kjøleskap er bedre enn i romtemperatur.

Jeg hadde helt sikkert spist den. Men jeg er lite hysterisk for sånt.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg hadde spist den så lenge den ikke smakte surt etter god steking.

black wealch
Skrevet

Siste forbruksdag gjelder jo for ferskvare. Om den er fryst holder den mye lengre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...