Gå til innhold

middagsservise

Anbefalte innlegg

black wealch
Skrevet

Lurer på om jeg skal begynne å spare på nytt middagservise. Men er usikker på hva jeg skal velge.. Ser det er 30 % på Christiania Glassmagasin nå.

Har et med blå blomster på, men liker det ikke spesielt godt. Synes det er stilig med hvitt, event med en liten bord el.

Hva har du for type, og er du fornøyd med det?

Hva ville du valgt om du skulle begynne å spare i dag?

Gjest prust
Skrevet

Vi fikk middagsservice til 12 da vi giftet oss for 15 år siden - Sans Soucis i helt hvitt.

Det er fint det, men jeg hadde nok valgt et annet nå - kanskje litt røffere - det er litt "dillete", litt krimskrams på kanten, selv om det er helt hvitt. Men for all del - helt greit.

Skrevet

Jeg har blåklokke service fra firkløveren.

Jeg liker det veldig godt.

Men jeg er også veldig glad i blåklokker da. :-)

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe mer,jeg kommer til å arve flere serviser etter hvert.

Skrevet

Jeg har Extreme Platinum. Veldig stilig, og de trekantede skålene er ordentlig tøffe. Får masse komplimenter når jeg dekker opp, fordi det ikke er som alle andre :-)

Om jeg skulle valgt igjen i dag, hadde jeg gått for det samme serviset. Og nei, jeg er ikke redd for at det går av moten.

Mary Poppins
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248186064' post='4181074]

Jeg har Extreme Platinum. Veldig stilig, og de trekantede skålene er ordentlig tøffe. Får masse komplimenter når jeg dekker opp, fordi det ikke er som alle andre :-)

Om jeg skulle valgt igjen i dag, hadde jeg gått for det samme serviset. Og nei, jeg er ikke redd for at det går av moten.

Det serviset er kjempestilig! :-)

black wealch
Skrevet

Lekkert! Jeg har sett på dette.

Men jeg tenker litt på om det er motepreget..

black wealch
Skrevet

Jeg har blåklokke service fra firkløveren.

Jeg liker det veldig godt.

Men jeg er også veldig glad i blåklokker da. :-)

Jeg kommer ikke til å kjøpe noe mer,jeg kommer til å arve flere serviser etter hvert.

Det likner litt på det jeg har, men jeg har andre blomster enn blåklokker.

Ønsker meg noe mer nøytralt slik at jeg kan dekke bord med større variasjon i farger på duk/pynt..

Skrevet

Det serviset er kjempestilig! :-)

Ja, jeg (vi, hehe... mannen min, som egentlig ikke har meninger om sånt noe, synes også det er stilig!) liker det veldig godt. Vi kjøpte middagsserviset først, så kaffeserviset. Har stor trekantbolle, lite og stort serveringsfat, og sausnebb.

Mangler sukkerkopp og fløtemugge *i ferd med å bli helt kjerring* ;-p

Skrevet

Lekkert! Jeg har sett på dette.

Men jeg tenker litt på om det er motepreget..

''Men jeg tenker litt på om det er motepreget..''

Vi har styrt unna "klassikerne" med blått mønster og krims, fordi den stilen ikke er "oss" i det hele tatt. Tenk litt på at du skal like det du ser i flere år. Ikke at du trenger å velge å ha et kjedelig servise resten av livet. Velg noe _du_ liker.

Skrevet

Jeg ville faktisk valgt et hvitt, enkelt servise med lite dill, om dere har tenkt å ha det en god stund. Det som er dumt er at de fleste serviser blir tatt ut av produksjon etter noen år, da gjelder det å være ferdig spart. Med et enkelt servise er det supert å kombinere med andre kopper, fat osv.

Skrevet

Jeg har hvit servise som jeg begynte å samle på i midten av 80-tallet. Tidløst og fint...

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Det er så mange pene serviser som ikek er så dyre, så jeg liker å bytte på litt jeg. Skal en kjøpe superdyre saker, så er det ergelig om en velger feil, og går lei. Om du skal samle på noe dyrt,s å velg iallefall noe enkelt, helst i hvitt.

Skrevet

Jeg synes det kan være veldig fint med hvit duk, og da er ikke helt hvitt servise noe særlig, alt går i ett på en måte. Hvitt med en smal bord ville nok vært mitt valg hvis jeg skulle valgt et "penservise". Til hverdags foretrekker jeg mer "røffe" ting, som et servise i keramikk, gjerne i grønt eller blått.

Skrevet

http://www.verawangonweddings.com/shop/Product.aspx?Category=China12(Prod%20Collections)&ProductId=A00125100(VWOW%20Shop)&Catalog=Prod%20Collections&CollName=Guilded%20Weave(Prod%20Collections)

Dette skal jeg begynne å spare på. Syns det er kjempelekkert.

Og så har jeg dette:

http://www.firkloveren.no/templates/PPage____17611.aspx

Noblesse synes jeg er nydelig! Kunne tenkt meg det, men det blir temmelig dyrt, synes jeg.

Gjest majas mamma
Skrevet

Noblesse synes jeg er nydelig! Kunne tenkt meg det, men det blir temmelig dyrt, synes jeg.

Vi kjøpte det på et sånt kampanjetilbud, og derfor ble det ikke så ille dyrt. Men jeg er ikke 100% fornøyd så derfor skal jwg spare til et nytt penservise og bruke Noblessen som hverdagsservise, sånn etterhvert.

Skrevet

Jeg har ett som er hvitt (ikke kritt-hvitt, men bittelitt gul-hvitt)

Veldig fornøyd med å ha et service som er så nøytralt. Det kan brukes til alle anledninger, og kan pyntes på alle mulige måter:-)

Så jeg vil anbefale et veldig enkelt ett. Muligens med en liten sølvstripe eller noe enklet i ytterkant.

Gjest prust
Skrevet

Jeg googlet det - og det var knallstilig :-)))))

Skrevet

Jeg googlet det - og det var knallstilig :-)))))

Takk! :-) Tar det som et tegn på at jeg har veldig god smak ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...