Gå til innhold

vassen spaghetti

Anbefalte innlegg

Gjest pastafiaskoen
Skrevet

Jeg føler jeg koker den akkurat passe i mye vann, men likevel blir den klissete etter jeg har fått bort vannet. Noe så enkelt klarer da hvem som helst, men ikke jeg :(

Tips til hvordan den blir perfekt? Jeg pleier å sile bort vannet før den er veldig bløt. Helst når det er litt tyggemotstand i den, ikke blaut.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tar litt olje i vannet før jeg putter spaghettien oppi, og en liten smørklatt i etter at jeg har silt av vannet.

Gjest pastafiaskoen
Skrevet

Jeg tar litt olje i vannet før jeg putter spaghettien oppi, og en liten smørklatt i etter at jeg har silt av vannet.

Jeg gjør også som deg :-/ Skulle jeg silt den i litt kaldt vann først?

Skrevet

Da høres det ut som om du skal bytte pastamerke kanskje? Jeg bruker olje i kokevannet, men pleier ikke verken sile av den i kaldt vann eller ha smør i i etterkant. Men jeg bruker bare fullkornspasta, mulig den er mindre klissete?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg siler den ikke i kaldt vann..

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg siler den ikke i kaldt vann..

Skal heller ikke siles!

Du gjør rett;)

Skrevet

Mer vann neste gang, og litt olje. Men bare litt.

Skrevet

Hvor lenge lar du den koke, da? Jeg bruker ca 9 minutter, da blir det litt tyggemotstand.

Skrevet

Jeg skyller den kjapt i vann fra springen etter kokingen, da blir den ikke klissete.

Gjest midia
Skrevet

Siler spaghettien i kaldt vann og sender den tilbake i kaserollen sammen med en klatt smør.

Dette gjør at spaghettien ikke kleber samt at den får en gyllen farge.

Uten smør får spaghettien en grå stygg farge.

Gjest pasrafiaskoen
Skrevet

Hvor lenge lar du den koke, da? Jeg bruker ca 9 minutter, da blir det litt tyggemotstand.

Jeg prøver å ta den mens det enda er tyggemotstand. Sånn liker jeg den best.

Har en mistanke nå om at jeg kanskje bør unngå billigmerker..?

Skrevet

Jeg prøver å ta den mens det enda er tyggemotstand. Sånn liker jeg den best.

Har en mistanke nå om at jeg kanskje bør unngå billigmerker..?

Jeg bruker kun billigmerker, og merker ikke forskjell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...