Gå til innhold

Hvilken bok klarte du aldri å fullføre?

Anbefalte innlegg

Gjest bokbryter
Skrevet

Er det noen bøker som du virkelig har forsøkt å fullføre, men hvor du har måttet gi opp?

Jeg har forsøkt å lese flere av Liza marklunds bøker, men har måttet gi opp. Hvor lenge skal man være i forfatterens univers før de gir noe tilbake?

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• Orio

6

• filiokus81

6

• Bookworm

5

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har _aldri_ gitt opp en bok! Er altfor nysgjerrig, må vite! Ikke alltid det er like heldig;(

Så nei, jeg leser "till the bitter end";)

Skrevet

Man skal ikke lese bøker bare fordi man tror at man skal lese "akkurat DEN boka", man skal lese bøker som man selv liker og som gir en noe.

Hvis man har problemer med å fullføre en bok, gir det deg ingenting å lese den, og da er det ikke mål å lese nettopp den boka.

Selv måtte jeg gi opp "Døren" av Magda Szabo. Kanskje hadde det skjedd noe mer hvis jeg hadde "holdt ut", men jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle gjøre det når jeg kjedet meg gjennom den første fjerdedelen av boka...

Skrevet

Brødrene Karmasov av Dostojevskij. Jeg begynte bare for å kunne si at jeg hadde lest den :o)

Skrevet

Også Jonas av Bjørneboe. Det var litt synd, for jeg tror egentlig det var en veldig god bok. Har lyst til å prøve igjen.

Skrevet

Jeg har enda ikke klart å fullføre noenting av Isabel Allende. Får det ikke til rett og slett. Zzzz....

Og Alkymisten. Jeg prøvde. Virkelig. Men ikke tale om...

;)

Skrevet

Brødrene Karmasov av Dostojevskij. Jeg begynte bare for å kunne si at jeg hadde lest den :o)

Jeg leste Anna Karenina av Dostojevski, bare for å kunne si at jeg hadde lest den - laaaaaang og kjeeeeeeedelig, men jeg fullførte da:-)

Skrevet

Jeg har enda ikke klart å fullføre noenting av Isabel Allende. Får det ikke til rett og slett. Zzzz....

Og Alkymisten. Jeg prøvde. Virkelig. Men ikke tale om...

;)

*sjokk*

Da er vi i alle fall på ulike planeter sånn litteraturmessig! Jeg elsker Isabel Allende. Og flere av Paolo Coelhos bøker, Alkymisten inkludert.

Skrevet

Jeg leste Anna Karenina av Dostojevski, bare for å kunne si at jeg hadde lest den - laaaaaang og kjeeeeeeedelig, men jeg fullførte da:-)

Flink du :o) Mulig jeg burde gjort et nytt forsøk, det er 10-12 år siden jeg begynte og gav opp. Jeg innbiller meg at jeg er en litt mer tålmodig sjel nå enn jeg var da :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Og det var tilogmed feil forfatter! Toljstov skrev "Anna Karenina"

Skrevet

Sier du det ja? Ja, der ser du hvor interessant (not) jeg faktisk syntes boka var...

Er det en slags hevn du har startet med nå, eller? Du skal ta meg på alle mine feil?

Selv om jeg kaller meg Bookworm, har jeg aldri påstått at jeg kan alt om bøker og litteratur...

Gjest bikku
Skrevet

Samme her! Har forsøkt flere ganger, også etter Geirs varme anbefalinger. Men det går bare ikke.

"Ringenes Herre" har lidd samme skjebne fra min side, men mannen min leste den, så den står ikke ulest i hylla i hvert fall.

Gjest bikku
Skrevet

Eller kanskje Tolstoj ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Sier du det ja? Ja, der ser du hvor interessant (not) jeg faktisk syntes boka var...

Er det en slags hevn du har startet med nå, eller? Du skal ta meg på alle mine feil?

Selv om jeg kaller meg Bookworm, har jeg aldri påstått at jeg kan alt om bøker og litteratur...

Hæ???

hidi, the scorpion
Skrevet

Eller kanskje Tolstoj ;)

Ikke sant;) Orket bare ikke å gå hen til bokhyllen å sjekke;)))

Du har helt rett;)

Skrevet

Ikke sant;) Orket bare ikke å gå hen til bokhyllen å sjekke;)))

Du har helt rett;)

Tips: Nytt vindu + google :o) Jeg skjønner ikke hvordan folk klarte seg før, hehe

Skrevet

Den serien øh...hvor en av bøkene heter ligger i grønne enger. Men tv-serien var bra :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Tips: Nytt vindu + google :o) Jeg skjønner ikke hvordan folk klarte seg før, hehe

Jada;)))

Rødmer, fordi begge nevnte er mine favorittforfattere....

Gjest prust
Skrevet

Siderhusreglene prøvde jeg meg på første gang som 20-åring, og måtte gi opp.

Prøvde igjen i fjor (som 37-åring) - og måtte gi opp da også.

Fullførte ikke Zahir av Poulo Coehlo - heller ikke Jakten på Rubicon (?)...eller noe sånt.

Ellers pleier jeg å fullføre de bøkene jeg leser. Har akkurat lest min første bok om Dalgliesh, og det var så vidt jeg orket å lese de ferdig. Har bestemt meg for å lese en til, før jeg gir dem opp.

Lizaa Marklunds bøker derimot, slukte jeg i løpet av 3 måneder i vår ig i sommer :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...