Gå til innhold

Hvilken bok klarte du aldri å fullføre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada;)))

Rødmer, fordi begge nevnte er mine favorittforfattere....

Ooooh... Note to self: Ikke ta bokanbefalinger fra hidi.

Hehe :o) Godt vi er forskjellige!

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• Orio

6

• filiokus81

6

• Bookworm

5

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har lest det meste, bortsett fra dagens litteratur:(

Skrevet

Jeg har lest det meste, bortsett fra dagens litteratur:(

Why? Det er mye bra der ute!

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er det verste.... Jeg vil så gjerne spre bøkene, som jeg elsker.

Gjest bikku
Skrevet

Det er det verste.... Jeg vil så gjerne spre bøkene, som jeg elsker.

Det er fantastiske bøker. Hvis du har lest en del russiske klassikere vil du nok ha glede av Bulgakov også. "Mesteren og Margarita" og "Et hundehjerte" er i hvert fall oversatt til norsk.

candyqueen_83
Skrevet

Alexander McCall Smith-Damenes detektivbyrå nr 1. Og gadd selvfølgelig ikke starte på nr 2.

Marianne Fredriksson- Simon og eiketrærne

Linda Olsson- La meg synge deg stille sanger

Tore Renberg- Mannen som elsket Yngve

Siba Shakib- Det Gud gråter

Dette er de bøkene jeg har gitt opp som jeg vet mange liker da.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er fantastiske bøker. Hvis du har lest en del russiske klassikere vil du nok ha glede av Bulgakov også. "Mesteren og Margarita" og "Et hundehjerte" er i hvert fall oversatt til norsk.

Gjett hva jeg kommer til å søke på biblioteket neste gang;)

Tusen takk;)

Gjest majas mamma
Skrevet

Også Jonas av Bjørneboe. Det var litt synd, for jeg tror egentlig det var en veldig god bok. Har lyst til å prøve igjen.

Du bør absolutt prøve Jonas på nytt. Det er en flott bok. Den siste delen kan være litt tung, der hvor Jungmannen og Marx snakker sammen. Blir litt vel filosofisk for meg. Men resten av boka er fin. Det er greit å ha i bakhodet at boka Jonas ble skrevet som en SVÆRT krass kritikk mot det norske skolesystemet på 50-tallet av Bjørenboe som selv var lærer.

Skrevet

Det er bare en bok jeg ikke har klart å fullføre: intet nytt fra østfronten. (Eller var det vestfronten.) Det var ikke fordi den var dårlig eller fordi den ikke "fanget" meg, for det gjorde den absolutt. Jeg ble så oppslukt av den at jeg levde meg alt for mye inn i det som hendte, til slutt ble jeg dårlig av det.

Ellers har jeg, om nødvendig, truet meg gjennom alle bøker jeg har begynt på. Det burde jo ikke være sånn, så mye som er skrevet opp gjennom tidene rekker jeg jo uansett aldri å lese alt, så nå som jeg kan velge selv burde jeg jo kunne legge til side de bøkene som ikke griper meg ganske raskt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Du bør absolutt prøve Jonas på nytt. Det er en flott bok. Den siste delen kan være litt tung, der hvor Jungmannen og Marx snakker sammen. Blir litt vel filosofisk for meg. Men resten av boka er fin. Det er greit å ha i bakhodet at boka Jonas ble skrevet som en SVÆRT krass kritikk mot det norske skolesystemet på 50-tallet av Bjørenboe som selv var lærer.

Støtter deg 100%;)

Du har ikke bare lest, men lært;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er bare en bok jeg ikke har klart å fullføre: intet nytt fra østfronten. (Eller var det vestfronten.) Det var ikke fordi den var dårlig eller fordi den ikke "fanget" meg, for det gjorde den absolutt. Jeg ble så oppslukt av den at jeg levde meg alt for mye inn i det som hendte, til slutt ble jeg dårlig av det.

Ellers har jeg, om nødvendig, truet meg gjennom alle bøker jeg har begynt på. Det burde jo ikke være sånn, så mye som er skrevet opp gjennom tidene rekker jeg jo uansett aldri å lese alt, så nå som jeg kan velge selv burde jeg jo kunne legge til side de bøkene som ikke griper meg ganske raskt.

Høres fornuftig ut, men sjanser bør taes avogtil;)

Eller ikke!

Skrevet

Også Jonas av Bjørneboe. Det var litt synd, for jeg tror egentlig det var en veldig god bok. Har lyst til å prøve igjen.

Det er en god bok. Og jeg har sansen for Bjørnebo. Anbefaler deg absolutt å gjøre et nytt forsøk.

Skrevet

Ja, jeg tror det var der det stoppet opp. Men likte boka godt ellers.

Er filmen laget kanskje, hehe... ;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er en god bok. Og jeg har sansen for Bjørnebo. Anbefaler deg absolutt å gjøre et nytt forsøk.

Han er en mester!

Skrevet

Høres fornuftig ut, men sjanser bør taes avogtil;)

Eller ikke!

Jeg var for ung da jeg leste den, så ung at jeg fremdeles trodde på en "lykkelig slutt", at lidelsene hadde en mening. Jeg kom langt, var nesten ferdig da jeg til slutt knakk sammen, og min mor fortalte meg at boken slett ikke hadde noen "lykkelig slutt". Da orket jeg ikke lese videre.

Skrevet

Ja, jeg tror det var der det stoppet opp. Men likte boka godt ellers.

Er filmen laget kanskje, hehe... ;)

Film? Bjørnebo egner seg ikke på film, det er alt for mye som går tapt underveis.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg var for ung da jeg leste den, så ung at jeg fremdeles trodde på en "lykkelig slutt", at lidelsene hadde en mening. Jeg kom langt, var nesten ferdig da jeg til slutt knakk sammen, og min mor fortalte meg at boken slett ikke hadde noen "lykkelig slutt". Da orket jeg ikke lese videre.

For meg, så øket interessen for de fattige kår, og da ble verden på en måte reell!

Skrevet

For meg, så øket interessen for de fattige kår, og da ble verden på en måte reell!

Jeg skjønner hva du mener, har opplevd det samme selv med andre bøker. Var nok mer tidspunktet jeg leste den enn selv boken som gjorde at jeg ikke klarte å lese den ferdig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...