Gå til innhold

Hvilken bok klarte du aldri å fullføre?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, har opplevd det samme selv med andre bøker. Var nok mer tidspunktet jeg leste den enn selv boken som gjorde at jeg ikke klarte å lese den ferdig.

Bøker er hele verden!

Sant?

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• Orio

6

• filiokus81

6

• Bookworm

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bøker er hele verden!

Sant?

Sant.

For meg var det nesten bokstavelig i mange år. Steinalderens internett, et sted å trekke seg tilbake fra resten av verden. Nå foregår mer av livet i rl, og det kan også ha sine fordeler.

hidi, the scorpion
Skrevet

Sant.

For meg var det nesten bokstavelig i mange år. Steinalderens internett, et sted å trekke seg tilbake fra resten av verden. Nå foregår mer av livet i rl, og det kan også ha sine fordeler.

Hvilke bøker liker du da;)

Gjest to eksempler
Skrevet

Kvinner, av Marilyn French.

Og så en av bøkene til Salman Rushdie, husker ikke tittelen, jeg syntes ikke den var særlig godt skrevet, oppskrytt syntes jeg.

Skrevet

Prosessen av Franz Kafka. Og Bridget Jones' dagbok. Utrolig kjedelige bøker!

Gjest Kimmie
Skrevet

H.p.Blavatsky.hendes egene og andres erindringer. Av. Mary K.Neff.....av en eller annen grunn.

Skrevet

Film? Bjørnebo egner seg ikke på film, det er alt for mye som går tapt underveis.

Hehe, det var en spøk. ;)

Skrevet

Prosessen slet jeg også veldig med. Resten av verden synes visst det er verdens beste bok, så jeg er antakelig ikke dyp nok.

Skrevet

Ååå, Prosessen måtte jeg også gi opp...

Skrevet

Alexander McCall Smith-Damenes detektivbyrå nr 1. Og gadd selvfølgelig ikke starte på nr 2.

Marianne Fredriksson- Simon og eiketrærne

Linda Olsson- La meg synge deg stille sanger

Tore Renberg- Mannen som elsket Yngve

Siba Shakib- Det Gud gråter

Dette er de bøkene jeg har gitt opp som jeg vet mange liker da.

''Marianne Fredriksson- Simon og eiketrærne''

Den skal jeg begynne med nå, men kanskje jeg ikke skulle?

candyqueen_83
Skrevet

Jeg vet mange liker den veldig godt, men jeg syns den var treg.

Skrevet

Sofies verden...

Prozac Nation. Herregud så kjedelig!

Skrevet

Av bøker som man hører andre mener er bra har jeg ikke klart å lese mer en noen sider av Ringenes Herre og av Christianus Sextus av Johan Falkberget (har begynt mange ganger). Og Halvbroren av Lars Saaby Christensen slet jeg lenge med, men fullførte til slutt. Den ga meg imidlertid ingenting.

Ellers har jeg begynt på massevis av bøker som jeg bare har lest noen sider av, men jeg husker jo ikke hva de heter. :)

Gjest Tatjana
Skrevet

Av bøker som man hører andre mener er bra har jeg ikke klart å lese mer en noen sider av Ringenes Herre og av Christianus Sextus av Johan Falkberget (har begynt mange ganger). Og Halvbroren av Lars Saaby Christensen slet jeg lenge med, men fullførte til slutt. Den ga meg imidlertid ingenting.

Ellers har jeg begynt på massevis av bøker som jeg bare har lest noen sider av, men jeg husker jo ikke hva de heter. :)

Så godt å høre at det er flere enn meg som ikke har fullført Ringenes Herre!

:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har lest alle Liza Marklunds bøker med stor glede :)

Det er mange bøker jeg ikke har fullført. Tidligere hadde jeg som prinsipp å lese ut alle bøker jeg begynte på. Det gidder jeg ikke lenger. Har jeg lest 1/3 - 1/2 av en bok uten at den fenger, så avslutter jeg. Jeg ser ikke poenget i å kaste bort mer tid på den.

Jeg har sluttet å kjøpe bøker, låner bare på biblioteket. Da er det lettere å avslutte en dårlig bok, jeg slipper å føle at jeg har kastet bort penger på den.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Siderhusreglene prøvde jeg meg på første gang som 20-åring, og måtte gi opp.

Prøvde igjen i fjor (som 37-åring) - og måtte gi opp da også.

Fullførte ikke Zahir av Poulo Coehlo - heller ikke Jakten på Rubicon (?)...eller noe sånt.

Ellers pleier jeg å fullføre de bøkene jeg leser. Har akkurat lest min første bok om Dalgliesh, og det var så vidt jeg orket å lese de ferdig. Har bestemt meg for å lese en til, før jeg gir dem opp.

Lizaa Marklunds bøker derimot, slukte jeg i løpet av 3 måneder i vår ig i sommer :-)

Bøkene om Dalgliesh er fine! Passe spennende og gode miljøskildringer. Så gjør et par forsøk til.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har enda ikke klart å fullføre noenting av Isabel Allende. Får det ikke til rett og slett. Zzzz....

Og Alkymisten. Jeg prøvde. Virkelig. Men ikke tale om...

;)

Isabell Allende har jeg også gitt opp. Har prøvd meg på et par bøker uten at det ga meg noe. Jeg skjønte aldri hvorfor min mor sluker dem.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Samme her! Har forsøkt flere ganger, også etter Geirs varme anbefalinger. Men det går bare ikke.

"Ringenes Herre" har lidd samme skjebne fra min side, men mannen min leste den, så den står ikke ulest i hylla i hvert fall.

Jeg har lest alle tre Ringenes Herre, men bare på trass fordi svigerfar ga dem opp. Spesielt første halvdel av første bok er usigelig kjedelig. De bare reiser og reiser. Kommer du deg forbi (eventuelt hopper over) den delen, så går resten mye bedre.

Gjest prust
Skrevet

Jeg har også fått anbefalt den boka av ei venninne, men hadde faktisk glemt den bort. Nå ble jeg nysgjerrig på den - kanskje den er i min sjanger?

Gjest prust
Skrevet

Bøkene om Dalgliesh er fine! Passe spennende og gode miljøskildringer. Så gjør et par forsøk til.

Ja, jeg har såvidt begynt på "En upassende jobb for en kvinne" og den ser ut til å være litt bedre enn "Martingalemordet" eller hva den het. Så jeg gir den en sjanse - selv om det ikke ser ut til å være min type bøker.

Har likt kjempegodt Jo Nesbø, Liza Marklund, Henning Mankell osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...