Gå til innhold

Hvilken bok har du lest flest ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden under.

For min del er det "Tatt av vinden", leste den noen ganger i året mens jeg gikk på ungdomsskolen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Og jeg har sett den mange ganger;)

Både manus og film er glimrende!

Skrevet

Haha, dette er egentlig bare flaut: En sånn husmorroman jeg fikk kloa i på ungdomsskolen, Løven og jomfruen het den :o)

Skrevet

Og jeg har sett den mange ganger;)

Både manus og film er glimrende!

Manus? Har du lest det? Jeg tenkte på den opprinnelige romanen. :- )

Jeg så filmen en gang, min mor mente det var nødvendig fordi jeg hadde lest boken så mange ganger. Filmen var en enorm skuffelse. Det var så mye som ble borte på veien fra roman til film, stemningen kom ikke frem på samme måte som i boken. Jeg var sint på mamma lenge etterpå, og leste ikke boka igjen.

Skrevet

Haha, dette er egentlig bare flaut: En sånn husmorroman jeg fikk kloa i på ungdomsskolen, Løven og jomfruen het den :o)

Husmorromaner kunne vel være ganske pirrende?

Skrevet

Husmorromaner kunne vel være ganske pirrende?

Jepp, det var derfor en hormonsprengt filiokus leste den ganske mange ganger i ungdomsskoleårene :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Manus? Har du lest det? Jeg tenkte på den opprinnelige romanen. :- )

Jeg så filmen en gang, min mor mente det var nødvendig fordi jeg hadde lest boken så mange ganger. Filmen var en enorm skuffelse. Det var så mye som ble borte på veien fra roman til film, stemningen kom ikke frem på samme måte som i boken. Jeg var sint på mamma lenge etterpå, og leste ikke boka igjen.

Jeg leste boka igjen etter filmen.

Min erfaring er at ingenting kan gjøre et menneske mer levende, enn menneske selv!

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg leser ikke bøker mer enn en gang. Unntaket er Anne Franks dagbok. Ca 30 år mellom første og andre gang.

Gjest majas mamma
Skrevet

Det var en bok jeg leste som ungdom. Den het For Ung. Den gangen syns jeg boka var fantastisk, og jeg lånte boka på biblioteket minst 20 ganger. Jeg kan ennå deler av den utenat uten at jeg i dag syns det er noe stort mesterverk. Bortsett fra den må det være Aliatair MacLeans kriminalroman Inferno i hvitt.

Gjest just it
Skrevet

Johannes-evangeliet. Jeg lærte det til og med utenat i min ungdom, og husker store deler fortsatt.

Skrevet

Jonathan Livingston Seagull av Richard Bach har jeg lest en del ganger. En usedvanlig rørende og nydelig bok.

Gjest prust
Skrevet

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede, av Jan Wiese.

Den har jeg lest 4-5 ganger - det går 2-4 år mellom hver gang, Den er nydelig :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Som barn var det "Jungelboken" av Rudyard Kipling.

Som ungdom/voksen "Sort Messe" av John Dicson Carr. "Sort Messe" er også den eneste boken som jeg har begynt på begynnelsen av igjen straks jeg hadde lest den. Jeg måtte se om plottet stemte, og det gjorde det. Fasinerende bok.

Skrevet

Kvinnen som kledte seg naken for sin elskede, av Jan Wiese.

Den har jeg lest 4-5 ganger - det går 2-4 år mellom hver gang, Den er nydelig :-)

Den har jeg også lest 3-4 ganger. Det er en vakker bok....-)

Gjest bikku
Skrevet

Jeg leser i utgangspunktet bare bøker en gang. Så er jeg ferdig med dem. Det store unntaket er Bjørndalstrilogien til Trygve Gulbranssen. De har jeg lest tre ganger. Det var rart å lese dem som voksen igjen, etter å ha lest dem et par ganger i ungdommen.

Skrevet

Jeg leser bøker bare en gang. Unntaket er at jeg nå leser Harry Potter om igjen sammen med 9-åringen min.

Og så har jeg lest barneboken Lars og maurfolket mange ganger. Den er på nynorsk og jeg leste den en gang hver gang jeg skulle ha nynorskprøve i skoletiden.

Skrevet

Jeg leser bøker bare en gang, med unntak av "Sagaen om Isfolket"-serien, som jeg har lest fem ganger. Men jeg er ikke spesielt stolt av det;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...