Gå til innhold

sjalu på plakater...??

Anbefalte innlegg

Gjest lilletuulla
Skrevet

Jeg og kjæresten min har vært sammen i ca 6 mnder, og vi har det kjempe kjempe flott sammen. Av en eller annen grunn har jeg alltid vært skikkelig skeptisk til menn, bla derfor har jeg aldri hatt kjæreste før han her. Og det rare er at jeg har liksom ikke opplevd noe fælt i fortiden heller. Jeg har bare vanskelig for å stole på at en mann er 100% skikkelig. Jeg har vel bare hørt for mye om dem.

Jeg _føler_ at jeg kan stole på kjæresten min. Samtidig er det noe i meg som er skeptisk, og det plager meg at jeg ikke bare kan slappe av. Jeg er konstant på utkikk etter ting jeg bør være på vakt for.

Kjæresten min er skikkelig dårlig på å si fine ting om meg. Jeg kan faktisk ikke huske at han har sagt noe fint. Han tuller veldig mye. Men han er kjempe flink å vise at han er glad i meg gjennom øyekontakt og kroppsspråk. Pga det har det liksom ikke plaget med så veldig at han aldri sier noe pent om meg. Men i det siste har det begynt å plage meg.

Og så har han plakater av disse halvnakne damene hengende på veggen sin, som jeg innerst inne hater, men som jeg ikke tør å si, i frykt å virke idiotisk sjalu. Han er 26 år, og bor hjemme på gutterommet sitt enda. Innimellom ser jeg at han komplimenterer veldreide damer på nettet. Men han sier aldri noe fint til meg! Jeg begynner å bli utsultet på komplimenter og en smule sjalu på alle de deilige damene han kikker på, selv om jeg vet at jeg selv er svært attraktiv. Men så er jeg så livredd for å være en sånn sjalu bitch. Jeg ser ikke poenget med at han har disse plakatene på rommet sitt, når han har meg, og han burde skjønne at en kvinne ikke vil elske å se andre damer hengende på veggen hans. For meg er han den eneste mannen på denne jorden jeg forguder og synes er virkelig flott, og det hadde aldri falt meg inn å ha bilder av fremmede menn på veggen min, og ihvertfall ikke hvis jeg var sammen med noen!

Overdriver jeg?

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes ikke du overdriver. Men samtidig så er han kanksje fremdeles i gutte-modus - der han ikke har tenkt seriøse forhold ennå, og har tenåringen i seg fremdeles. Jeg skrev faktisk en tråd om akkurat dette tidligere i dag: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4181493

Jeg synes du skal si direkte til ham at du ikke liker at han har disse bildene på veggen.

Og så er det kanskje på tide at han flytter ut hjemmefra :-)?

Gjest lilletuulla
Skrevet

Jeg synes ikke du overdriver. Men samtidig så er han kanksje fremdeles i gutte-modus - der han ikke har tenkt seriøse forhold ennå, og har tenåringen i seg fremdeles. Jeg skrev faktisk en tråd om akkurat dette tidligere i dag: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4181493

Jeg synes du skal si direkte til ham at du ikke liker at han har disse bildene på veggen.

Og så er det kanskje på tide at han flytter ut hjemmefra :-)?

hehe: "hvilken bok har du lest flere ganger"? Tror kanskje du la ved feil link :-)

Jeg er ganske så overbevist om at han tar forholdet vårt seriøst. Han snakker om "oss" når han snakker om fremtiden. Og jeg merker at han forguder meg. Han er en skikkelig fyr, midt i en flott utdannelse.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

hehe: "hvilken bok har du lest flere ganger"? Tror kanskje du la ved feil link :-)

Jeg er ganske så overbevist om at han tar forholdet vårt seriøst. Han snakker om "oss" når han snakker om fremtiden. Og jeg merker at han forguder meg. Han er en skikkelig fyr, midt i en flott utdannelse.

''Han er en skikkelig fyr, midt i en flott utdannelse.''

Da burde han ha vokst fra å ha dameplakater på rommet. Kanskje har han vokst fra det også, bare at han er så vant til at de henger der at han ikke lenger tenker over dem.

Du kan si i fra til ham at du ikke har sansen for de plakatene, dermed får du se om han er voksen nok til å fjerne dem.

Gjest Liker ikke tomme ord
Skrevet

De plakatene har kanskje bare blitt hengende av gammel vane.

Ellers er det ikke alle som er så flinke til å gi komplimenter, men han er nok like glad i deg for det.Det er handlinger og ikke ord som i lengden er det viktigste.

Snakk med han du.

Gjest du er kanskje ung?
Skrevet

Man må alltid snakke sammen i et forhold. Det er det viktigste man kan gjøre for at forholdet skal vare. Dermed tar du opp temaet så fort som mulig.

Hvor gammel er du? Man forguder ikke en person. Man skal respektere en person og like/elske ham. Noen gutter kan bli lei av jenter som kun ser opp til dem og som ikke diskuterer og har egne meninger og stå for dette. Vær litt obs på dette.

Når han er så voksen burde han også slutte å komentere andre damer så du hører det. Dette kan du også si ifra om at du føler deg litt lei deg av.

Jeg er enig i at man som kvinne ønsker å høre mye pent om seg selv. Men noen menn gjør ikke dette. Alikevel er de like glad i personen, dette legger du merke til i forhold til mannens oppførsel. Han skal verne deg litt og gi trøst når du er lei deg og trenger du hjelp så skal han stille opp uten at du spør. Slike hverdagslige ting er det viktigste og viser mannens interesse for deg og vise sin kjærlighet.

Lykke til videre. Få opp din selvtillit og slutt med å henge på din kjæreste, vis ham at du klarer deg selv og har dine meninger som han skal godta om han skal være med deg for resten av ditt liv. Lev ditt liv som vanlig i forhold til skolegang og jobb. Vær glad og positiv. Dette liker man best i parforhold.

Skrevet

Man må alltid snakke sammen i et forhold. Det er det viktigste man kan gjøre for at forholdet skal vare. Dermed tar du opp temaet så fort som mulig.

Hvor gammel er du? Man forguder ikke en person. Man skal respektere en person og like/elske ham. Noen gutter kan bli lei av jenter som kun ser opp til dem og som ikke diskuterer og har egne meninger og stå for dette. Vær litt obs på dette.

Når han er så voksen burde han også slutte å komentere andre damer så du hører det. Dette kan du også si ifra om at du føler deg litt lei deg av.

Jeg er enig i at man som kvinne ønsker å høre mye pent om seg selv. Men noen menn gjør ikke dette. Alikevel er de like glad i personen, dette legger du merke til i forhold til mannens oppførsel. Han skal verne deg litt og gi trøst når du er lei deg og trenger du hjelp så skal han stille opp uten at du spør. Slike hverdagslige ting er det viktigste og viser mannens interesse for deg og vise sin kjærlighet.

Lykke til videre. Få opp din selvtillit og slutt med å henge på din kjæreste, vis ham at du klarer deg selv og har dine meninger som han skal godta om han skal være med deg for resten av ditt liv. Lev ditt liv som vanlig i forhold til skolegang og jobb. Vær glad og positiv. Dette liker man best i parforhold.

Klart man kan forgude kjaeresten sin, hvorfor skal hun bli fortalt hvordan hun skal elske den hun er sammen med? Og hvem kan vel mislike à bli forgudet av en man selv elsker? Men du tolket det kanskje bokstavelig... ;-)

Gjest Lykke til
Skrevet

Nevn det for han på en rolig måte. Spør om han kan bare kikke på damene uten å kommentere det så du hører det. Da sier du at det er ok at han kikker, men han bør ikke la det plages av det.

Ellers kan jeg fortelle om da jeg traff min mann. Han var stormforelsket i meg, og vi ble gift, og er det fortsatt. Han hadde hatt kjæreste før meg, og han bodde også hjemme pga utdannelse da jeg traff han. På veggen ved senga var det hengt opp et nakent brystbilde av eks'en hans. hehe... Og der lå vi og hadde sex. Da jeg nevnte det,s å forsvant jo bildet. Han så det bare ikke, for det var en del av interiøret. Det betydde m a o ikke noe for han. Det er sikkert sånn med nakenplakatene på rommet til typen din også!

Men nevn det! Ikke gå og gnag, og ødelegg forholdet. Han reaksjon vil jo også si mye om hvordan han takler at dere er uenige. Hvis du har tenkt å satse på han for resten av livet, eller noen år (får en vel si i våre dager...)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes det er på tide få ned de plakatene i en alder av 26 år, uavhengig om du blir sjalu eller ikke. Jeg synes absolutt du kan si det til han.

Skrevet

Jeg syns han høres ordentlig umoden ut. Og han behandler ikke kjæresten sin (deg) noe pent.

Jeg syns du skal sette deg ned med ham og si ham litt om hva du ønsker. Prøv å vinkle det positivt og i "jeg" form, mer enn som "du" og negative beskyldinger. Feks: "jeg ønsker meg flere komplimenter av deg" og "Jeg blir lei meg og såret over plakatene på rommet ditt, og ville satt pris på om du tok dem ned"

candyqueen_83
Skrevet

''Noen gutter kan bli lei av jenter som kun ser opp til dem og som ikke diskuterer og har egne meninger og stå for dette. Vær litt obs på dette''

Dette burde absolutt noen gutter lære seg også! ;O))

Gjest Lisekarin
Skrevet

De plakatene har kanskje bare blitt hengende av gammel vane.

Ellers er det ikke alle som er så flinke til å gi komplimenter, men han er nok like glad i deg for det.Det er handlinger og ikke ord som i lengden er det viktigste.

Snakk med han du.

Så sant så sant. Kjæresten min er full av store ord. Gir drøssevis med komplimenter daglig og forteller stadig om alt vi skal gjøre sammen og alle gavene han skal gi meg. Vel...han holder sjeldent avtaler, sovner ofte mens jeg er på besøk og jeg har fortsatt ikke mottatt en eneste gave av ham...kremt!

Gjest Liker ikke tomme ord
Skrevet

Så sant så sant. Kjæresten min er full av store ord. Gir drøssevis med komplimenter daglig og forteller stadig om alt vi skal gjøre sammen og alle gavene han skal gi meg. Vel...han holder sjeldent avtaler, sovner ofte mens jeg er på besøk og jeg har fortsatt ikke mottatt en eneste gave av ham...kremt!

Føler med deg, min tidligere samboer var også slik:(

Er vel derfor jeg ikke orker smiger lenger(mulig at jeg overreagerer litt) og liker bedre handling enn f.eks det jeg kaller smisk.

Nå mener jeg absolutt ikke at trådstarter smisker når hun sier godnatti o.l altså.

Ha en fin kveld:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...