Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem er det som fant opp kjæresteforholdet? Tenker ikke på kjærlighet slik en det arter seg kameratslik, eller hva en mor føler for sitt barn, men den mer "seksuelle" kjærligheten.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

He he, det er det ingen som vet svaret på. Tror nok ikke det var noen som fant på det.

Skrevet

Sikker på det? :-)

Sitter apene utenfor vinduene og synger kjærlighetsballader til sin utkårede? :-)

Ja, det gjør de da. Og andre dyr også. Har du aldri sett tiurleik?

Skrevet

Det går jo ut på at røya skal finne den sterkeste tiuren. Det er jo ikke romantisk. :-)

Jeg reformulerer: hvem oppfant det å være romantisk?

Enkelte dyr slåss når de skal avgjøre hvilken hann som skal få hvilken hunn. Andre har en kurtiseform som likner tiurleik. Et fellestrekk er at de bruker sitt "spesialfelt".

Mennesket har utviklet seg til eksperter på avansert kommunikasjon seg imellom. Da menneskene var på huleboerstadiet tror jeg ikke de var særlig romantiske.

Skrevet

Det tror jeg ingen fant på. Å være romantisk og bli kjæreste er en del av det å forelske seg, som er en del av det å være menneske. Å være romantisk skjer helt av seg selv, i mange forskjellige former.

Skrevet

''Da menneskene var på huleboerstadiet tror jeg ikke de var særlig romantiske.''

Nettopp, så hvem oppfant dette? :-)

Jeg mener at det utviklet seg sammen med våre øvrige kommunikasjonsevner. Menneskeheten hadde aldri kommet dit vi er, uten det store fortrinnet vi har på den fronten. Det kan brukes til så mangt.

Nøyaktig når det skjedde eller hvem som var med på det, tror jeg ikke du får noe svar på. Det gikk neppe fra null til hundre fordi én bestemt person fikk en god idé.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...