Gå til innhold

Twitter og #, hvordan få svart.

Anbefalte innlegg

Gjest Ny på twitter
Skrevet

Er ny på twitter, og følger en #gruppe

Den har en slik altså en # foran navnet.

Hvordan kan jeg få til å svare i den #gruppen? Jeg har forsøkt mye, men alt havner ¨på min statur, ikke inn i den #gruppen jeg vil skrive inn i.

Skrevet

#ord er bare et søkeord. Når du bruker # i dine egne meldinger, vil meldingen din dukke opp når man søker på alle meldinger som inneholder #ord. Du skriver altså bare en vanlig Twitter-melding som inneholder #ord

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Er det en Twibe du følger? Den fungerer sånn at alle innlegget fra de som er inmeldt som inneholder # foran valgte ord, vil komme inn i Twiben. Så du må altså melde deg inn.

Gjest Ny på twitter
Skrevet

Er det en Twibe du følger? Den fungerer sånn at alle innlegget fra de som er inmeldt som inneholder # foran valgte ord, vil komme inn i Twiben. Så du må altså melde deg inn.

Twibe? Aldri hørt om.

mener slik som her http://twitter.com/#search?q=%23photoshop

Gruppen eller hva det heter er #photoshop. Jeg vet ikke hvordan jeg får lagt inn mitt svar så det kommer opp på siden der, og ikke bare i mitt statusfelt.

Gjest Ny på twitter
Skrevet

#ord er bare et søkeord. Når du bruker # i dine egne meldinger, vil meldingen din dukke opp når man søker på alle meldinger som inneholder #ord. Du skriver altså bare en vanlig Twitter-melding som inneholder #ord

Mener slik som her http://twitter.com/#search?q=%23photoshop

Gruppen eller hva det heter er #photoshop. Jeg vet ikke hvordan jeg får lagt inn mitt svar så det kommer opp på siden der, og ikke bare i mitt statusfelt.

Så om jeg skriver #photoshop, så ser alle det? Men hvor skriver jeg #photoshop? Først i mld, sist, eller spiller det ingen rolle?

Jeg forsøkte å skrive #photoshop da jeg skrev inn i mitt statusfelt, men det kom opp bare hos meg? Ikke i "gruppen" #photoshop der jeg ser trådene. Om en kan kalle det for tråder. Diskusjoner?

Skrevet

Mener slik som her http://twitter.com/#search?q=%23photoshop

Så om jeg skriver #photoshop, så ser alle det? Men hvor skriver jeg #photoshop? Først i mld, sist, eller spiller det ingen rolle?

Jeg forsøkte å skrive #photoshop da jeg skrev inn i mitt statusfelt, men det kom opp bare hos meg? Ikke i "gruppen" #photoshop der jeg ser trådene. Om en kan kalle det for tråder. Diskusjoner?

Ja, da trenger du bare å skrive #photoshop ett eller annet sted i meldingen. Vanlig kutyme er å enten la det være en del av setningen, hvis det faller naturlig, eller å slenge det på på slutten.

Hvis du har sperret kontoen din sånn at bare de du har som kontakter kan se oppdateringene dine, så kommer meldingene dine sannsynligvis ikke med i søkeresultatet.

Bruken av søkeord som #photoshop er ikke vanlig å bruke for diskusjoner, men for å følge med på hva som sies om et bestemt tema. Vil du diskutere med noen eller svare på noe de har sagt, så henvend deg direkte til dem med @brukernavn først i meldingen.

Gjest Ny på twitter
Skrevet

Ja, da trenger du bare å skrive #photoshop ett eller annet sted i meldingen. Vanlig kutyme er å enten la det være en del av setningen, hvis det faller naturlig, eller å slenge det på på slutten.

Hvis du har sperret kontoen din sånn at bare de du har som kontakter kan se oppdateringene dine, så kommer meldingene dine sannsynligvis ikke med i søkeresultatet.

Bruken av søkeord som #photoshop er ikke vanlig å bruke for diskusjoner, men for å følge med på hva som sies om et bestemt tema. Vil du diskutere med noen eller svare på noe de har sagt, så henvend deg direkte til dem med @brukernavn først i meldingen.

"

Hvis du har sperret kontoen din sånn at bare de du har som kontakter kan se oppdateringene dine, så kommer meldingene dine sannsynligvis ikke med i søkeresultatet."

Har sperret, ja.

Har kun 3 som "følger meg".

Så pga at jeg har sperret, så er det vel egentlig liten vits å svare/delta i sånne "tråder", for ingen ser mine mld?

Ps, photoshop var mest som et eksempel.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Twibe? Aldri hørt om.

mener slik som her http://twitter.com/#search?q=%23photoshop

Det der er ikke en Twibe, det er bare at folk setter # forann Photoshop slik at det skal være lettere søkbart. Alle som skriver #Photoshop i meldingen sin kommer med der. Men det er bare hvis man søker spesielt på søkeordet at man ser den siden. Ellers er det bare følgerne dine som ser hva du skriver.

Jeg ser lenger nede at du har låst profilen din. Jeg vil anta at det er grunnen til at ikke dine meldinger kommer med.

Men hvorfor har du låst profilen? Poenget med Twitter er nettopp å oppdage og følge personer som skriver interessant.

Forklaring på Twibe:

Normalt ser man bare innleggene til de personene man følger. Men i tillegg er det opprettet interessegrupper for alt mulig, de kalles Twibes. De ulike twibene har utvalgte stikkord, som begynner med #. Når de som er medlemmer av twiben skriver et av stikkordene i meldingen sin, så kommer den meldingen opp på siden for gruppen. På den måten får man sett de inleggene som intresserer, uten å måtte følge alle disse personene og lese alt de skriver.

Gjest Ny på twitter
Skrevet

Det der er ikke en Twibe, det er bare at folk setter # forann Photoshop slik at det skal være lettere søkbart. Alle som skriver #Photoshop i meldingen sin kommer med der. Men det er bare hvis man søker spesielt på søkeordet at man ser den siden. Ellers er det bare følgerne dine som ser hva du skriver.

Jeg ser lenger nede at du har låst profilen din. Jeg vil anta at det er grunnen til at ikke dine meldinger kommer med.

Men hvorfor har du låst profilen? Poenget med Twitter er nettopp å oppdage og følge personer som skriver interessant.

Forklaring på Twibe:

Normalt ser man bare innleggene til de personene man følger. Men i tillegg er det opprettet interessegrupper for alt mulig, de kalles Twibes. De ulike twibene har utvalgte stikkord, som begynner med #. Når de som er medlemmer av twiben skriver et av stikkordene i meldingen sin, så kommer den meldingen opp på siden for gruppen. På den måten får man sett de inleggene som intresserer, uten å måtte følge alle disse personene og lese alt de skriver.

------

-----

Fordi jeg ikke kan å bruke dette ennå, og var usikker.

-------

Forklaring på Twibe:

-------

Når de som er medlemmer av twiben skriver osv

Hvordan blir jeg medlem av en twibe da?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

------

-----

Fordi jeg ikke kan å bruke dette ennå, og var usikker.

-------

Forklaring på Twibe:

-------

Når de som er medlemmer av twiben skriver osv

Hvordan blir jeg medlem av en twibe da?

Her finner du oversikt over Twibes:

http://www.twibes.com/

Når du har funnet en som virker interesant, så melder du deg inn i den ved å klikke på JOIN.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...