Gå til innhold

IP-adresse

Anbefalte innlegg

Gjest IP-adresse
Skrevet

Lurer på om IP-adresse er på datamaskinen eller modemet, og om de kan forandre seg uten at noe blir gjort. Går det an å forandre den selv?

Skrevet

Begge deler har en IP. Hvilken IP som er synlig for omverdenen kommer an på hvordan modemet eller ruteren er konfigurert. Dette er det som regel nettleverandøren din som styrer. De aller færreste har fast IP-adresse, vanligvis er dette en tjeneste man må betale ekstra for. Så IP-adressen din kan endre seg uten forvarsel.

Gjest Adekvat
Skrevet

Datamaskinen og modemet er en enhet så lenge de er koblet sammen. Du kan ikke forandre IP'n din selv. Du trenger en proxy om du skal skjule din IP når du surfer på nettet. Det finnes proxyer som er gratis, men slike har ikke virket for meg. Google "proxy" så finnes du en løsning om du har kredittkortet ditt klart.

Gjest Adekvat
Skrevet

Det vet ikke jeg noe om, har aldri brukt det. Jeg gjør ikke noe kriminelt uansett.

Du er en av de få som ikke laster ned filmer og musikk fra nettet. All honør til deg. ;)

Gjest Adekvat
Skrevet

Hehehe... jeg mente at jeg ikke gjør noe jeg kan bli straffet for.

Jeg forstår :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...