Gjest IP-adresse Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Lurer på om IP-adresse er på datamaskinen eller modemet, og om de kan forandre seg uten at noe blir gjort. Går det an å forandre den selv? 0 Siter
citoyen Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Begge deler har en IP. Hvilken IP som er synlig for omverdenen kommer an på hvordan modemet eller ruteren er konfigurert. Dette er det som regel nettleverandøren din som styrer. De aller færreste har fast IP-adresse, vanligvis er dette en tjeneste man må betale ekstra for. Så IP-adressen din kan endre seg uten forvarsel. 0 Siter
Gjest Adekvat Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Datamaskinen og modemet er en enhet så lenge de er koblet sammen. Du kan ikke forandre IP'n din selv. Du trenger en proxy om du skal skjule din IP når du surfer på nettet. Det finnes proxyer som er gratis, men slike har ikke virket for meg. Google "proxy" så finnes du en løsning om du har kredittkortet ditt klart. 0 Siter
Gjest Adekvat Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Prøv dette: http://www.torproject.org/ Har lest at "Tor" er veldig treg, men om du har god tid så er det sikkert bra nok 0 Siter
Gjest Adekvat Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Det vet ikke jeg noe om, har aldri brukt det. Jeg gjør ikke noe kriminelt uansett. Du er en av de få som ikke laster ned filmer og musikk fra nettet. All honør til deg. 0 Siter
Gjest Adekvat Skrevet 22. juli 2009 Skrevet 22. juli 2009 Hehehe... jeg mente at jeg ikke gjør noe jeg kan bli straffet for. Jeg forstår 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.