Gå til innhold

Noen her som har hatt svineinfluensaen?

Anbefalte innlegg

Gjest litt skeptisk nå
Skrevet

Var på ferie i Danmark for to uker siden, med besøk i legoland.

Etter hjemkomst har vi fått slapphet, hodepine (hos en), muskel og leddsmerter (ilinger og "betennelsesfølelse"), generell slapp, sår hals som har gått over til vond hals/hovne lymfer og mandler.

Vi mangler feberen, og vi ligger ikke langflat (men duger ikke til særlig mye i løpet av dagen), nå er jeg begynt å lure på om det er en hissig forkjølelse (snørret er såvidt begynt å komme) eller om det er den beryktede svineinfluensaen i mild form...

Vil liksom ikke løpe til lege i utide heller...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

17

• Bookworm

2

• Katt-ja

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

En gutt i fysikklassen til datteren + hele familien hans har fått svineinfluensa. De ble smittet i Hellas.

Hun har heldigvis ikke hatt kontakt med han.

Fra å være småredd, begynner jeg nå å bli litt småhysterisk da jeg har en gutt med immunsvikt. Dette etter å ha lest om den unge jenta i Trondheim som ligger alvorlig syk i respirator.

Jeg prøver å si til meg selv at gutten har vært frisk etter at han fikk medisiner for noen år siden, men det hjelper ikke stort og nå flytter vi utenlands snart og det er mange ekle tanker i hodet på meg for tiden. Lungene var en av tingene han slet med tidligere.

Lurer på om det er lurt å flytte, men flaut å si nå at jeg ikke vil ha permisjon alikevel. Har aller mest lyst til å holde meg i nærheten av RH hvor de kjenner gutten noen måneder fremover.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

En gutt i fysikklassen til datteren + hele familien hans har fått svineinfluensa. De ble smittet i Hellas.

Fra å være småredd, begynner jeg nå å bli litt småhysterisk da jeg har en gutt med immunsvikt. Dette etter å ha lest om den unge jenta i Trondheim som ligger alvorlig syk i respirator.

Jeg prøver å si til meg selv at gutten har vært frisk etter at han fikk medisiner for noen år siden, men det hjelper ikke stort og nå flytter vi utenlands snart og det er mange ekle tanker i hodet på meg for tiden. Lungene var en av tingene han slet med tidligere.

Lurer på om det er lurt å flytte, men flaut å si nå at jeg ikke vil ha permisjon alikevel. Har aller mest lyst til å holde meg i nærheten av RH hvor de kjenner gutten noen måneder fremover.

Så glemte jeg visst å svare deg i all min selvopptatthet:-)

Om jeg var deg deg ville jeg ringt legevakta, uten tvil. Heldigvis er det slik at de fleste får det i en mild form, men jeg ville ha sjekket alikevel.

Gjest Adekvat
Skrevet

Det har ikke stått noe i avisa om at en hel familie er smittet. Er du sikker?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det har ikke stått noe i avisa om at en hel familie er smittet. Er du sikker?

Jeg har det bare fra min datter. Hun fortale meg dette i dag.

Jeg kan ikke si om dette er 100% sikkert. Hun har hørt det fra andre igjen.(felles venner)

Gjest Vanuna
Skrevet

Jeg har vær syk i en uke nå, og symptomene er som du beskriver dem. Jeg rinte legevakten i helgen og fikk lite svar. Dro til lege mandag og det ble tatt prøver hvorpå jeg ble sendt hjem etterpå uten noe annet enn to dagers sykemelding.

tror du kan ta det med ro.

Gjest litt skeptisk nå
Skrevet

Om jeg var deg deg ville jeg ringt legevakta, uten tvil. Heldigvis er det slik at de fleste får det i en mild form, men jeg ville ha sjekket alikevel.

Jeg tror kanskje jeg skal snakke med legesenteret imorgen, ja. Har trålet nettet for info, men vi mangler jo denne feberen da..

Skjønner veldig godt at du blir skeptisk, kan du ordne en dialog med riksen og et sykehus i nærheten av dit du skal nå? det er skrekkelig tungt med syke barn, har selv unger med hjerte/nyre problematikk

Gjest litt skeptisk nå
Skrevet

Jeg har vær syk i en uke nå, og symptomene er som du beskriver dem. Jeg rinte legevakten i helgen og fikk lite svar. Dro til lege mandag og det ble tatt prøver hvorpå jeg ble sendt hjem etterpå uten noe annet enn to dagers sykemelding.

tror du kan ta det med ro.

Fikk du konstatert infuensa? eller bare forkjølelse?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg tror kanskje jeg skal snakke med legesenteret imorgen, ja. Har trålet nettet for info, men vi mangler jo denne feberen da..

Skjønner veldig godt at du blir skeptisk, kan du ordne en dialog med riksen og et sykehus i nærheten av dit du skal nå? det er skrekkelig tungt med syke barn, har selv unger med hjerte/nyre problematikk

Vi har time den 28-ende og da skal jeg ta opp alt av praktiske ting og alt som bekymrer meg. Dessverre er det ikke den faste legen, da han har ferie nå, men jeg vil nok også ta kontakt med han på telefon når han er tilbake.

Skrevet

Ingebrigt Steen Jensen fortalte på TV2 i kveld, at han etter å ha vært i Franrike begynte å føle seg dårlig i går kveld. Hoste, slapp og uggen. Han ringte fastlegen sin i dag tidlig, og fikk da beskjed av legen sin at han ikke hadde svineinfluesa, siden han orket å snakke i telefonen. Legen hadde også sagt at hvis man har svineinfluensa - så VET man at man har det.

Gjest Vanuna
Skrevet

Fikk du konstatert infuensa? eller bare forkjølelse?

Jeg fikk egentlig ikke konstatert noe. De fant ingenting da de tok prøver, men jeg har hatt forkjølelse, hovne mandler, slapphet osv.

Skrevet

Svineinfluesa begynner med høy feber - 40-41 grader.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Ingebrigt Steen Jensen fortalte på TV2 i kveld, at han etter å ha vært i Franrike begynte å føle seg dårlig i går kveld. Hoste, slapp og uggen. Han ringte fastlegen sin i dag tidlig, og fikk da beskjed av legen sin at han ikke hadde svineinfluesa, siden han orket å snakke i telefonen. Legen hadde også sagt at hvis man har svineinfluensa - så VET man at man har det.

Rar lege. Man stiller da ikke en diagnose gjennom telefonrøret uansett da:-)

Skrevet

Rar lege. Man stiller da ikke en diagnose gjennom telefonrøret uansett da:-)

Nei, men han skjønte vel fort at det ikke var det som feilte han. Man blir temmelig dårlig og klarer knapt å stå på beina:-( Jeg hadde vanlig vinterinfluensa for 10 år siden, og bare jeg gjorde et forsøk på å reise meg opp fra senga så holdt jeg på å besvime.

Gjest litt skeptisk nå
Skrevet

Svineinfluesa begynner med høy feber - 40-41 grader.

Da er vi vel trygge, og kan slappe av med forkjølelsen vår da... :-)

Skrevet

Da er vi vel trygge, og kan slappe av med forkjølelsen vår da... :-)

Jeg tror nok ikke du hadde orket å sitte her inne å skrive hvis du hadde fått svineinfluensa. Så jeg tror i hvert fall at du kan ta det med ro:-)

Gjest litt skeptisk nå
Skrevet

Nei, men han skjønte vel fort at det ikke var det som feilte han. Man blir temmelig dårlig og klarer knapt å stå på beina:-( Jeg hadde vanlig vinterinfluensa for 10 år siden, og bare jeg gjorde et forsøk på å reise meg opp fra senga så holdt jeg på å besvime.

Ja jeg hadde også vanlig influensa for 15 år siden. Var helt kaputt. Men så har de jo sagt at det er et lett forløp på denne da... og når de sier at de har legevakter for å ta imot folk, så er jo ikke folk så syke som jeg var da jeg hadde influensa ihvertfall

Skrevet

Vi har time den 28-ende og da skal jeg ta opp alt av praktiske ting og alt som bekymrer meg. Dessverre er det ikke den faste legen, da han har ferie nå, men jeg vil nok også ta kontakt med han på telefon når han er tilbake.

Hvorfor har du ikke Tamiflu i beredskap til sønnen din? Det tas jo også forbyggende.

Gjest litt skeptisk nå
Skrevet

Jeg tror nok ikke du hadde orket å sitte her inne å skrive hvis du hadde fått svineinfluensa. Så jeg tror i hvert fall at du kan ta det med ro:-)

Neida det har du nok helt rett i..

Men i forhold til normalen så er jeg skrekkelig redusert..

Tror jeg ble beroliget av denne tråden jeg :-) takk skal du ha

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Før jeg begynte å vaksinere meg hos bedriftslegen hadde jeg influensa flere ganger og det var som du sier ingen tvil. Var sengeliggende i flere dager, så håper du har rett.

Når det gjelder min sønn, vil jeg uansett at han skal begynne med Tamiflu med det samme syptomene kommer. Vil ikke en gang vente på prøvesvarene.

Derfor VIL jeg ha med Tamiflu i kofferten, ellers reiser vi ikke rett og slett. Slik er det med den saken:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...