Gå til innhold

Kul i brystet

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

For noen uker siden fant jeg en liten kul i det en brystet, i følge legen min sitter den på kl 11. Legen tok dette veldig seriøst og sendte meg til UL dagen etter.

Der fant de ingen ting og kunne berolige med at dette mest sannsynlig var en hoven kjertel og IKKE farlig. Jeg slo meg da også til ro med dette, og var kjempeglad. Men noe av tvilen har nå kommet tilbake etter å ha snakket med ei god veninne som er sykepleier. Hun kunne fortelle meg at hun hade vært borti flere tilfeller av brystkreft, der ingenting kunne sees hverken på UL eller mammografi, og mente at jeg burde forlange en biopsi av kulen min for å utelukke helt at dette kan være kreft.

Stemmer dette?? og hvis det stemmer hvorfor ble det da ikke fortalt meg når jeg var på legebesøk? Skjønner jo at det ikke er vanlig at UL tar feil, men hvis det er en mikroskopisk sjanse for det så vil jeg jo ha dette fullstendig utredet.

Grunnløse bekymringer, eller skal jeg ringe legen min for ny time??

Svært takknemlig for svar..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33208-kul-i-brystet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

En ultralydundersøkelse eller mammografi gir ikke alltid fasiten, men det finnes varierende grader av tvil etter en slik undersøkelse. Dersom man mener at kulen du hadde med sikkerhet er ufarlig, er det lite trolig at det er nødvendig med nærmere undersøkelse av den. Dette er dog en skjønnssak hvor alder, arvelige forhold og funn ved undersøkelsen spiller inn. Ettersom du kjenner en utrygghet synes jeg du bør snakke med legen din slik at du kan få et sikkert svar om hva du bør gjøre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33208-kul-i-brystet/#findComment-129568
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...