Gå til innhold

Kompaktkamera

Anbefalte innlegg

Gjest Neela
Skrevet

Jeg skal kjøpe nytt kompaktkamera, men blir bare forvirret av alt som finnes. Lurer derfor på hva slags kamera dolerne har og om noen har et som kan anbefales? Har tenkt på et til maks 3000, men kan gå litt over.

Takker for alle forslag! :)

Skrevet

Hvor kompakt skal det være?

Et veldig bra kamera er Canon PowerShot G10, men det er kanskje ikke det mest lommevennlige kameraet på markedet.

Gjest Neela
Skrevet

Hvor kompakt skal det være?

Et veldig bra kamera er Canon PowerShot G10, men det er kanskje ikke det mest lommevennlige kameraet på markedet.

Tenkte på noe litt mer kompakt som kan puttes i en lomme. Men takk for tipset :)

Skrevet

Mitt siste compaktkamera er en fra Canon. PowerShot D10. Dette er ikke dert minste kameraet, men det tåler vann!!!! Altså vanntett til 10 meter + at det tåler å ramle i bakken fra 1,2 (?) meter. Virkelig genialt å ha et kamera man slipper å tenke over at man har med i båten, på stranda osv. Betalte under 3000 for dette nå i Mai. (På nettet)

Og bildene blir veldig bra. Det finnes mange forhåndsinnstillinger for å endre på lys, motiv osv. Enkelt i bruk.

Om du ønsker et tynnere modell så hadde jeg valgt en av Canons sine Ixus modeller. De får du langt under 3000 og er velidg bra. Har tatt noen 1000 bilder med et slikt kamera også:-)

Men ingen av disse kan måle seg med speilrefleksen da....

Skrevet

Tenkte på noe litt mer kompakt som kan puttes i en lomme. Men takk for tipset :)

Litt stor lomme så får du dette kameraet i lomma også....

Gjest Neela
Skrevet

Litt stor lomme så får du dette kameraet i lomma også....

Hehe :)

Gjest Neela
Skrevet

Mitt siste compaktkamera er en fra Canon. PowerShot D10. Dette er ikke dert minste kameraet, men det tåler vann!!!! Altså vanntett til 10 meter + at det tåler å ramle i bakken fra 1,2 (?) meter. Virkelig genialt å ha et kamera man slipper å tenke over at man har med i båten, på stranda osv. Betalte under 3000 for dette nå i Mai. (På nettet)

Og bildene blir veldig bra. Det finnes mange forhåndsinnstillinger for å endre på lys, motiv osv. Enkelt i bruk.

Om du ønsker et tynnere modell så hadde jeg valgt en av Canons sine Ixus modeller. De får du langt under 3000 og er velidg bra. Har tatt noen 1000 bilder med et slikt kamera også:-)

Men ingen av disse kan måle seg med speilrefleksen da....

Takk for god tilbakemelding :) Har hatt Canon i over fem år nå, så er generelt fornøyd med merket. Men det var litt klumpete og upraktisk og umulig å putte i en lomme. Så det ønsker jeg veldig nå. Skal ta en titt på Ixus-modellene.

Skrevet

Jeg ville gått for Canon Ixus, de har noen fine smale modeller. Dersom du er vant til Canon fra før ville jeg holdt meg til det. Du trenger nok ikke å gå helt opp til 3000 kr for å få noe bra.

Gjest fotodama
Skrevet

Canon Ixus 1105IS

Gir veldig bra bilder!

Har prøvd å google på det du skriver, men finner det ikke?? Noen stavefeil der?

Takk for svar :)

Gjest Neela
Skrevet

Canon Ixus 1105IS

Gir veldig bra bilder!

Har mer eller mindre bestemt jeg for å gå for en Canon Ixus. I likhet med fotodama prøvde jeg også å google det du skrev, men fant ikke mye. Er det Canon Ixus 110 IS du mener?

Gjest Neela
Skrevet

Jeg ville gått for Canon Ixus, de har noen fine smale modeller. Dersom du er vant til Canon fra før ville jeg holdt meg til det. Du trenger nok ikke å gå helt opp til 3000 kr for å få noe bra.

Takk for svar! Jeg heller stadig mer mot Canon Ixus ja, og er godt kjent med Canon fra før.

Skrevet

Har mer eller mindre bestemt jeg for å gå for en Canon Ixus. I likhet med fotodama prøvde jeg også å google det du skrev, men fant ikke mye. Er det Canon Ixus 110 IS du mener?

Jepp. Hadde nok sneket seg inn et ekstra tall i nattemørket. Riktig betegnelse er Ixus 110 IS

;-)

Skrevet

Har prøvd å google på det du skriver, men finner det ikke?? Noen stavefeil der?

Takk for svar :)

Jepp. Det kom vist med et ekstra tall. Riktig betegnelse skal være Ixus 110 IS.

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...