Gå til innhold

Kan du kappverdiansk eller kreolsk?

Gjest Mix Kappverdiansk og norsk mormor :)

Anbefalte innlegg

Gjest Mix Kappverdiansk og norsk mormor :)
Skrevet

Og kan gi meg oversettelsen på mormor/ bestemor?

Ikke farmor om det er et eget ord for dette :)

Venter i spenning :)

brilleslangen
Skrevet

kappverdiansk og kreolsk er vel ikke egne språk eller???

etter et kort søk på nettfant jeg ut at portugisisk er det offisielle språket på kapp verde. Så jeg satser på at det er portugisisk oversettelsedu trenger.

I følge et søk her http://translate.google.com/translate_t?hl=no&sl=en&tl=no#

fant jeg ut at bestemor på portugisisk blir avó

Skrevet

kappverdiansk og kreolsk er vel ikke egne språk eller???

etter et kort søk på nettfant jeg ut at portugisisk er det offisielle språket på kapp verde. Så jeg satser på at det er portugisisk oversettelsedu trenger.

I følge et søk her http://translate.google.com/translate_t?hl=no&sl=en&tl=no#

fant jeg ut at bestemor på portugisisk blir avó

Je, jeg vet at portugisisk er det offisielle språket. Men kappverdiansk er det som blir brukt i hverdagstalen. Det vet jeg både fordi det er lett å finne ut og fordi da jeg var i kontakt med det kappverdianske miljøet som barn, og fikk høre om det fra dem som snakket det. Dette er noe som er viktig for dem og deres kulturelle identitet.

Derfor ønsker jeg den kappverdianske oversettelsen og ikke den portugisiske.

brilleslangen
Skrevet

Je, jeg vet at portugisisk er det offisielle språket. Men kappverdiansk er det som blir brukt i hverdagstalen. Det vet jeg både fordi det er lett å finne ut og fordi da jeg var i kontakt med det kappverdianske miljøet som barn, og fikk høre om det fra dem som snakket det. Dette er noe som er viktig for dem og deres kulturelle identitet.

Derfor ønsker jeg den kappverdianske oversettelsen og ikke den portugisiske.

ok. Beklager men da kan ikke jeg hjelpe deg.Håper du finner ut av det likevel...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...