Gjest Mix Kappverdiansk og norsk mormor :) Skrevet 23. juli 2009 Skrevet 23. juli 2009 Og kan gi meg oversettelsen på mormor/ bestemor? Ikke farmor om det er et eget ord for dette Venter i spenning 0 Siter
brilleslangen Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 kappverdiansk og kreolsk er vel ikke egne språk eller??? etter et kort søk på nettfant jeg ut at portugisisk er det offisielle språket på kapp verde. Så jeg satser på at det er portugisisk oversettelsedu trenger. I følge et søk her http://translate.google.com/translate_t?hl=no&sl=en&tl=no# fant jeg ut at bestemor på portugisisk blir avó 0 Siter
Gjest mien Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 kappverdiansk og kreolsk er vel ikke egne språk eller??? etter et kort søk på nettfant jeg ut at portugisisk er det offisielle språket på kapp verde. Så jeg satser på at det er portugisisk oversettelsedu trenger. I følge et søk her http://translate.google.com/translate_t?hl=no&sl=en&tl=no# fant jeg ut at bestemor på portugisisk blir avó Je, jeg vet at portugisisk er det offisielle språket. Men kappverdiansk er det som blir brukt i hverdagstalen. Det vet jeg både fordi det er lett å finne ut og fordi da jeg var i kontakt med det kappverdianske miljøet som barn, og fikk høre om det fra dem som snakket det. Dette er noe som er viktig for dem og deres kulturelle identitet. Derfor ønsker jeg den kappverdianske oversettelsen og ikke den portugisiske. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 24. juli 2009 Skrevet 24. juli 2009 Je, jeg vet at portugisisk er det offisielle språket. Men kappverdiansk er det som blir brukt i hverdagstalen. Det vet jeg både fordi det er lett å finne ut og fordi da jeg var i kontakt med det kappverdianske miljøet som barn, og fikk høre om det fra dem som snakket det. Dette er noe som er viktig for dem og deres kulturelle identitet. Derfor ønsker jeg den kappverdianske oversettelsen og ikke den portugisiske. ok. Beklager men da kan ikke jeg hjelpe deg.Håper du finner ut av det likevel... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.