Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har altså tatt av 15 kilo på 6 mnd. Ikke så rart har jeg tenkt , for det har vært en tøff tid ,både far til ungene mine døde i januar og min beste venn i mars.Fulgte dem begge helt til det siste(kreft).I ettertid har jeg ordnet opp i begravelse,utrydning av leilighet,papirarbeidet,etc....

Gikk til legen min i april pga dårlig søvn og nattesvette.Tok noen prøver,som var fine.

Så nå var jeg på ny hos legen fordi jeg ikke legger på meg og nattesvetten er like ille.(Har vært gjennom mange tøffe perioder før uten særlig vekttap)

Blodprosenten var gått ned og legen fant 5 forstørrede lymfer i lysken.

Så jeg får beskjed fra legen om at hun ikke tror at jeg har lymfekreft,men at hun som lege må være 100 prosent sikker.Derfor skal jeg legges inn på hematologisk avdeling for full utredelse.I disse ferietidene kunne denne hastesaken(som hun kalte det)ta opptil 4 uker.

Så nå sitter jeg bare her og venter da.....

Samtidig så tenker jeg at HADDE hun virkelig trodd at jeg hadde hatt kreft,så ville jeg vel blitt lagt inn med en gang??

Noen som vet?Er det normalt å vente såpass lenge på en slik utredelse?

Klems fra

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke svaret på det du spør om, men vil gjerne sende deg en varm klem. *Klem*

brilleslangen
Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig å vente, men en slektning av meg hadde for noen år siden en livmor som vokste fort. Da anså de saken for å være hastesak og framskyndet den opprinnelige undersøkelsen to ganger, slik at ho kom inn et par uker tidligere enn først oppsatt. For slektningen min viste det seg å være helt ufarlig.

Selv hadde jeg forhøyede og økende leververdier i vinter og skulle inn på ultralydundersøkelse av buken. Legen sendte henvisning i begynnelsen av mars og jeg fikk inn på undersøkelse tidlig i april.(fant ikke noe galt) Og jeg er enig i at ventetiden fram mot undersøkelse er ille.

Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke svaret på det du spør om, men vil gjerne sende deg en varm klem. *Klem*

Skriver under på den. *Klem*

hidi, the scorpion
Skrevet

Du har vært her før? Er sikker på at jeg husker det nicket!

Det kan dessverre ta så lang tid i ferieavviklingen:(

Forstår veldig godt at du vil vite _nå_ aller helst i går....

Mange gode tanker til vin fra

Gjest stå på!
Skrevet

Jeg er under utredning pga tumorer i livmoren, og ble først forespeilet en mnd venting. Mine framtidsmuligheter avhenger veldig av resultatet, så jeg sto på telefonen til sykehuseog sa meg villig til å stille på kort varsel. Det endte opp med at jeg skal inn i neste uke, etter bare to uker.

Det er ikke sikkert du har samme mulighet der du hører til, men jeg sender deg en varm støtteklem. Du har jammen hatt mer enn nok å styre med.

Gjest J.R.-07
Skrevet

Klem,god bedring og lykke til!

Varme tanker fra

Gjest Miranda Segon
Skrevet

Jeg hadde ring pasientombudet og hørt hva jeg kunne gjøre. Og evt fritt sykehusvalg. Samt hørt om det var mulig ved en privatklinikk. Volvat, eller søkt opp andre. Iallefall hvis jeg ikke hadde klart å stole på legen, eller slå meg til ro. Du kan jo også spørre legen om hvorfor hun mener du ikke har kreft, så kanskje du blir litt mer beroliget av svaret.

Jeg svettet mye en gang jeg hadde en kul i skjoldbruskkjertelen. Det var også etter at jeg hadde født, så vanskelig å vite hva som utgjorde det. Følte meg mye bedre etter å ha fjernet halve kjertelen med kulen. Den var forøvrig helt ufarlig, men den holdt meg våken i ganske mange netter hvor jeg ba til Gud om at det ikke måtte være kreft.

Lykke til og vi satser på at legen din har rett, og at du får svar så snart som mulig.

Skrevet

Hei vin. Ikke noe hyggelig å høre at du er syk igjen. God bedring, jeg håper det ikke er alvorlig. Klem

Skrevet

Hei vin. Ikke noe hyggelig å høre at du er syk igjen. God bedring, jeg håper det ikke er alvorlig. Klem

Takk Dorthe ; det ordner seg nok ;o)

Mvh

Skrevet

Jeg hadde ring pasientombudet og hørt hva jeg kunne gjøre. Og evt fritt sykehusvalg. Samt hørt om det var mulig ved en privatklinikk. Volvat, eller søkt opp andre. Iallefall hvis jeg ikke hadde klart å stole på legen, eller slå meg til ro. Du kan jo også spørre legen om hvorfor hun mener du ikke har kreft, så kanskje du blir litt mer beroliget av svaret.

Jeg svettet mye en gang jeg hadde en kul i skjoldbruskkjertelen. Det var også etter at jeg hadde født, så vanskelig å vite hva som utgjorde det. Følte meg mye bedre etter å ha fjernet halve kjertelen med kulen. Den var forøvrig helt ufarlig, men den holdt meg våken i ganske mange netter hvor jeg ba til Gud om at det ikke måtte være kreft.

Lykke til og vi satser på at legen din har rett, og at du får svar så snart som mulig.

Tusen takk for svar!

Ja,det er nok noe helt ufarlig ;o) Men skal sjekke litt opp i dag...

Mvh

Skrevet

Klem,god bedring og lykke til!

Varme tanker fra

Tuusen takk ;o)

Mvh

Skrevet

Jeg er under utredning pga tumorer i livmoren, og ble først forespeilet en mnd venting. Mine framtidsmuligheter avhenger veldig av resultatet, så jeg sto på telefonen til sykehuseog sa meg villig til å stille på kort varsel. Det endte opp med at jeg skal inn i neste uke, etter bare to uker.

Det er ikke sikkert du har samme mulighet der du hører til, men jeg sender deg en varm støtteklem. Du har jammen hatt mer enn nok å styre med.

Takk for svar..skalsjekke litt opp i dag ;o)

Mvh

Skrevet

Du har vært her før? Er sikker på at jeg husker det nicket!

Det kan dessverre ta så lang tid i ferieavviklingen:(

Forstår veldig godt at du vil vite _nå_ aller helst i går....

Mange gode tanker til vin fra

Tusen takk! Joda , var her i mange år....husker godt deg igjen ;o)

Mvh

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lenge det er vanlig å vente, men en slektning av meg hadde for noen år siden en livmor som vokste fort. Da anså de saken for å være hastesak og framskyndet den opprinnelige undersøkelsen to ganger, slik at ho kom inn et par uker tidligere enn først oppsatt. For slektningen min viste det seg å være helt ufarlig.

Selv hadde jeg forhøyede og økende leververdier i vinter og skulle inn på ultralydundersøkelse av buken. Legen sendte henvisning i begynnelsen av mars og jeg fikk inn på undersøkelse tidlig i april.(fant ikke noe galt) Og jeg er enig i at ventetiden fram mot undersøkelse er ille.

Ønsker deg lykke til.

Takk for svaret.Det er nok helt ufarlig dette og....en frykter ofte det verste bare ;o)

Mvh

Skrevet

Tusen takk og returklems fra

Gjest prust
Skrevet

Vondt å høre at du og familien din har hatt det mye vondt den siste tiden.

Jeg vil anbefale deg å stå på og ringe til både lege og sykehus for å få fortgang. Min mor fikk brystkreft i vinter, og det viste seg at rekvisisjonen fra lege til sykehus hadde "forsvunnet" i posten, og ukene gikk uten innkalling. Heldigvis stod hun på og fikk undersøkelse kjappere enn om hun bare hadde ventet.

Håper inderlig at du er frisk, og at du og barna dine får en roligere tid i møte nå!

Skrevet

Jeg både håper og tror at dette ikke er alvorlig. *klem*

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248682631' post='4183738]

Jeg både håper og tror at dette ikke er alvorlig. *klem*

Takk ;o)

Mvh

Skrevet

Vondt å høre at du og familien din har hatt det mye vondt den siste tiden.

Jeg vil anbefale deg å stå på og ringe til både lege og sykehus for å få fortgang. Min mor fikk brystkreft i vinter, og det viste seg at rekvisisjonen fra lege til sykehus hadde "forsvunnet" i posten, og ukene gikk uten innkalling. Heldigvis stod hun på og fikk undersøkelse kjappere enn om hun bare hadde ventet.

Håper inderlig at du er frisk, og at du og barna dine får en roligere tid i møte nå!

Takk,skal til legen min nå klokka 2...så får vi se ;o)

Ja , det har vært et knallltøft år,men satser på at ting roer seg etterhvert..

PS:Koslig å se nicket ditt igjen ;o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...