Gå til innhold

Alenetid

Anbefalte innlegg

Gjest KirstenS.
Skrevet

Jeg er mamma og samboer,og strever litt med det å få alenetid. Jeg har nemlig et stort behov for noen stunder alene i fred og ro, men det gir meg så dårlig samvittighet! Det resulterer i at jeg undertrykker behovene jeg har, og blir sur og irritabel osv., så jeg må bli flinkere til å lytte til meg selv. Nå har jeg hatt ferie med samboer, barn, foreldre og svigerforeldre i store deler av ferien. Til slutt fant jeg på en unnskyldning slik at jeg kunne dra hjem en dag på forhånd slik at jeg kunne få huset for meg selv ett helt døgn - og det var superdeilig!!

Er jeg unormal og kravstor? Er det noen som kjenner seg igjen tar jeg gjerne imot tips for å lette samvittigheten!

Skrevet

Helt normalt - i hvert fall for meg :) Jeg MÅ ha alenetid, ellers blir jeg helt uutholdelig å leve med. Det får jeg ved å gå meg en tur, gå inn på soverommet for en stund og lese/surfe på forumer eller ta en tur på kino etter sønnen min sin leggetid.

Jeg har ikke dårlig samvittighet for noe av dette. Samboeren min gir meg gjerne disse pusterommene.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg trenger også alenetid nå og da. Nyt disse stundene med god samvittighet :)

Gjest Nehhey
Skrevet

Å jeg skulle gjerne sendt vekk ungen (og mannen hehe) en uke bare for å få litt tid for meg selv...

Skrevet

Du er ikke kravstor. Alle vinner på at du gir deg selv litt alenetid og også tar hensyn til dine behov. Det gjør deg til en bedre samboer og mor....så nyt alenetiden uten dårlig samvittighet.

Husk å gi samboeren din samme muligheten...:-)

Skrevet

Det er den store fordelen med å være deltids-alenemamma og ha kjæresten utenbys. :o) Jeg får sårt tiltrengt alenetid innimellom. Du er slett ikke kravstor!

Skrevet

Har alenetid nå, jeg.

Mann og barn er bortreist et par dager og jeg koooser meg helt alene og "passer huset", som minstejenta sa.. :-)

Gjest J.R.-07
Skrevet

Ikke ha dårlig sammvittighet. Alenetid er kjempe viktig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...