Gå til innhold

Digital Photo Professional - program

Anbefalte innlegg

Gjest Canon EOS 500D
Skrevet

Dette programmet fulgte med mitt flotte Canon Kamera, nylig kjøpt.

Virker som et bra program, men jeg sitter litt fast her.

Jeg åpner et foto for å bruke "stamp" - funksjonen, altså pusse ut deler av et foto. Fjerne ting som forstyrrer bildet, som f.eks. en bøtte.

Fotoet blir veldig bra, men jeg vet ikke hvordan jeg får lagret dette ferdigredigerte bildet. Noen som vet?

Fikk med meg at det var noen som satt med forgjengeren til mitt kamera her, så da har sikkert dere også fått med dette programmet. Har prøvd "hjelp" - funksjonen men finner ikke utav det.

Håper noen kan hjelpe, må ha bildene ferdig til i kveld.

Takk.

Skrevet

Er det ikke en eksport-funksjon i programmet? La det inn på min PC da jeg kjøpte Canon EOS 500D, men har slettet det igjen etter at Lightroom fikk støtte for RAW fra 500D.

EOS 500D fortjener et bedre program for bilderedigering enn det som følger med fra Canon, det er ikke så mye å rope hurra for.

Gjest Canon EOS 500D
Skrevet

Er det ikke en eksport-funksjon i programmet? La det inn på min PC da jeg kjøpte Canon EOS 500D, men har slettet det igjen etter at Lightroom fikk støtte for RAW fra 500D.

EOS 500D fortjener et bedre program for bilderedigering enn det som følger med fra Canon, det er ikke så mye å rope hurra for.

Hva mener du med Export funksjon? Finner ingen mulighet i hele tatt i det redigeringsbilde å lagre eller flytte rettet bilde :(

Har lastet ned et gratisprogram også men er ikke fonøyd. Jeg er nok kresen og burde spandert på meg et bra program. Hvor mye koster kongen da? Hvilken er den siste ut? Kan du linke er du snill.

Gjest Canon EOS 500D
Skrevet

Du, jeg fant endelig ut hvordan lagre med rettelser :D

Men om du gidder å linke til rette utgivelse av kongen av fotoredigeringsprogram så ville jeg vært fornøyd :D

Og prinsen også ;)

Skrevet

Hva mener du med Export funksjon? Finner ingen mulighet i hele tatt i det redigeringsbilde å lagre eller flytte rettet bilde :(

Har lastet ned et gratisprogram også men er ikke fonøyd. Jeg er nok kresen og burde spandert på meg et bra program. Hvor mye koster kongen da? Hvilken er den siste ut? Kan du linke er du snill.

Kongen av bilderedigeringsprogrammer koster 9000-11 000 kroner et sted.

Skrevet

Du, jeg fant endelig ut hvordan lagre med rettelser :D

Men om du gidder å linke til rette utgivelse av kongen av fotoredigeringsprogram så ville jeg vært fornøyd :D

Og prinsen også ;)

Adobe Photoshop CS4 og Adobe Photoshop Elements 7 finner du på http://www.adobe.com. Der kan du laste ned og prøve begge. Ellers er det så vidt jeg vet kun CS4 av disse to som har støtte for RAW-formatet til EOS 500D.

Mange nettbutikker selger begge disse.

Skrevet

Adobe Photoshop CS4 og Adobe Photoshop Elements 7 finner du på http://www.adobe.com. Der kan du laste ned og prøve begge. Ellers er det så vidt jeg vet kun CS4 av disse to som har støtte for RAW-formatet til EOS 500D.

Mange nettbutikker selger begge disse.

Sorry, begge programmene støtter RAW-formatet til EOS 500D. :-D

Gjest Canon EOS 500D
Skrevet

Sorry, begge programmene støtter RAW-formatet til EOS 500D. :-D

Flott :) Ser at det er ok priser på photoshop elements 7 på nettet (under 1000.-lappen, og det er jo slettes ikke ille) Det er denne, ikke sant? Ser det er så mye tilleggsprogrammer/deler eller sånn så jeg blir litt usikker... http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101020

Tror at selve kongen på haugen får vente siden han la seg rundt 10 lapper ;)

Den du hadde da...hva er det? Ser det er en pakke av noe av det samme, men hvor ligger den i dette her?

Skrevet

Flott :) Ser at det er ok priser på photoshop elements 7 på nettet (under 1000.-lappen, og det er jo slettes ikke ille) Det er denne, ikke sant? Ser det er så mye tilleggsprogrammer/deler eller sånn så jeg blir litt usikker... http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=101020

Tror at selve kongen på haugen får vente siden han la seg rundt 10 lapper ;)

Den du hadde da...hva er det? Ser det er en pakke av noe av det samme, men hvor ligger den i dette her?

Jeg har brukt både Photoshop og Photoshop Elements, men det er definitivt sistnevnte jeg kan best. Både prisen og mulighetene i Elements 7 er mer enn godt nok for de fleste.

Photoshop CS4 er som allerede nevnt kongen på haugen, men ikke alle skal være konge heller. Er leder i en fotoklubb, og når vi til høsten skal ha kurs i digital bildebehandling velger folk 50/50 CS4 og Elements.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...