Gå til innhold

Svineinfluensa -nok en gang

Gjest redd for svineinfluensaens neste trekk...

Anbefalte innlegg

Gjest jjjopå
Skrevet

Jeg spurte en lege om det, og fikk beskjed om at det var bedre å vente på vaksinen.

-jeg blei nå sjuk nå da - og det er skikkelig oppskrytt. Jeg har fått light-versjonen har hoste, ikke feber, litt verking i kroppen i natt, men er helt fin igjen nå. Helt vanlig lett influensa.

Tror du det er svineinfluensa eller har du fått det bekreftet?

Skrevet

Tror du det er svineinfluensa eller har du fått det bekreftet?

De vil ikke teste meg.

Men mora mi fikk det før meg, og hun kom akkurat hjem fra utlandet.

Legevakta mente det var sannsynlig at det var svineinfluensa.

Skrevet

Enig med deg...Syns media hauser opp dette og skremmer folk mer enn det som er nødvendig.

Det er mye som er farligere her i verden...

Har litt hodepine her jeg sitter men regner ikke med at det er svineinfluensaen som er på gang...:-)

Skulle det være det så er det ikke så mye mer å gjøre enn å vente til det går over. Har liten tro på at jeg dør av det...

Synes helseministeren skulle holde seg for god til å si i media at han er redd

Skrevet

Med normal helse ja, men det er da mange som ikke har normal helse.

De fleste har vel noen de kjenner som ikke har normal helse og det kan vel være grunn til å være redd på deres vegne kanskje?

Dette er ikke en normal influensa. De fleste får den mildt, men det er også flere som dør av den enn ved en vanlig influensa.

''Dette er ikke en normal influensa. De fleste får den mildt, men det er også flere som dør av den enn ved en vanlig influensa.''

Etter som jeg hørte direktøren for Folkehelseinstituttet uttale på TV2 i går, så er det ikke flere som dør enn ved vanlige influensaer. Forskjellen lå i at det er flere yngre mennesker som dør av svineinfluensaen - i motsetning til vanlig influensa hvor det er flest eldre/svekkede som dør.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Dette er ikke en normal influensa. De fleste får den mildt, men det er også flere som dør av den enn ved en vanlig influensa.''

Etter som jeg hørte direktøren for Folkehelseinstituttet uttale på TV2 i går, så er det ikke flere som dør enn ved vanlige influensaer. Forskjellen lå i at det er flere yngre mennesker som dør av svineinfluensaen - i motsetning til vanlig influensa hvor det er flest eldre/svekkede som dør.

Dødeligheten er 6 ganger høyere enn ved vanlig influensa hvis du leser linken som frosken la ut.

Skrevet

Dødeligheten er 6 ganger høyere enn ved vanlig influensa hvis du leser linken som frosken la ut.

De er tydeligvis ikke helt enige da, folkehelseinstututtet og professoren. For jeg satt jo selv og hørte på hva han sa om dette i går kveld. Men uansett så er jo ikke en dødelighet på 0.6% mye da. Heldigvis:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

De er tydeligvis ikke helt enige da, folkehelseinstututtet og professoren. For jeg satt jo selv og hørte på hva han sa om dette i går kveld. Men uansett så er jo ikke en dødelighet på 0.6% mye da. Heldigvis:-)

Nei, heldigvis:-)

Skrevet

Jeg kan ikke noe for det, jeg synes virkelig hysteriet begynner å ta overhånd.

Jeg bor i England og her florerer svineinfluensaen. Jeg mistenker at sønnen min har det akkurat nå, men de har sluttet å teste.

Seriøst, folkens... Nå må dere slappe av litt. Folk dør av vanlig influensa også. Pust ut og inn, innse at sjansene er større for at du blir drept i en bilulykke dette året og ta dere sammen.

Hva er dette? Den fjortende tråden om svineinfluensa på to dager?

Det er jo ikke rart vi blir skremt, når eksperter fraråder folk å reise. Mange skal ut på tur nå. Om man ikke blir alvorlig syk, så er det ikke gøy å havne på isolat i utlandet helller. Men samtidig er ikke rådet om å ikke reise fra det offentlige, så man får vel ikke noe igjen på forsikringen heller.

Skrevet

Selvsagt ikke _stor_ dødelighet.. Men 0,6% er jo ganske mye, om man tenker på at av 200 smittede så dør én... I alle fall hvis det slår til at 25% blir smittet.

Skrevet

Selvsagt ikke _stor_ dødelighet.. Men 0,6% er jo ganske mye, om man tenker på at av 200 smittede så dør én... I alle fall hvis det slår til at 25% blir smittet.

Huff ja...det er jo mer enn nok. Jeg synes hele situasjonen er skremmende, og er ikke flau over å innrømme det:-(

Skrevet

Det er jo ikke rart vi blir skremt, når eksperter fraråder folk å reise. Mange skal ut på tur nå. Om man ikke blir alvorlig syk, så er det ikke gøy å havne på isolat i utlandet helller. Men samtidig er ikke rådet om å ikke reise fra det offentlige, så man får vel ikke noe igjen på forsikringen heller.

Én ekspert har uttalt til VG, som selvfølgelig slår det opp på førstesiden at man ikke skal reise til "de og de" landene. Det er jo helt tåpelig. Offentlige helsemyndigheter har ikke lagt noen reiserestriksjoner enda, og derfor er det akkurat like trygt å reise ti utlandet som det er å være i Norge (influensaen er jo her også).

Dette er et fantastisk eksempel på massehysteri!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...