Gå til innhold

Ising i tann


Gjest Tirilille

Anbefalte innlegg

Gjest Tirilille

Hei, jeg har en 6-årsjeksel i overkjeven som har plaget meg i lengre tid. For 15 år siden fikk jeg ny fylling i tanna, og denne var plagsom med ising en tid og ble byttet. Nå har jeg nettopp måttet bytte fyllingen igjen, det hadde blitt ei lomme under den. Og da starter problemene igjen. Tanna iser når jeg spiser, når jeg drikker og når jeg bruker tanntråd. Så fyllingen ble byttet på nytt. Tannlegen konstaterer at fyllingen er liten, er ikke i nærheten av å ha kontakt med nerven og at det ikker er lekkasje ned til nerven. Men noe er galt, og det ble enda værre etter siste fylling. Det som er rart, er at f.eks. stedet hvor bedøvelsen ble satt er sårt og ømt, og etter siste fylling gjorde alle tennene på samme siden vondt noen timer etterpå. Det er akkurat som om jo mer en irriterer tannen og området rundt, jo værre blir isingen. Det er prøvd med fluorbehandling, både ved å legge på fluor av tannlegen, og jeg har skylt med en "ukes-skylling" hver dag i 14 dg, uten effekt. Tannlegen vil nå rotfylle tanna for å ta vekk isingen, og jeg er skeptisk. Det er konstatert at tanna er frisk, og jeg har ikke lyst til å rotfylle ei frisk tann heller. Hvorfor oppstår disse smertene i ei frisk tann, og er virkelig rotfylling eneste utvei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...