Gå til innhold

8-årig jente voldtatt, så utstøtt av familien

Anbefalte innlegg

Gjest helt for jævlig
Skrevet

"#¤%

Det er en grunn til at jeg ikke liker enkelte kulturer :-( Stakkars jente.

Gjest Sånn er det desverre
Skrevet

Det er fryktelig det som skjer her, helt forferdelig. Og fint at det blir satt søkelyset på det.

I en slik kultur er det så tydelig hva som skjer.

Jeg har bare en innvending. Du skriver at det er bra slike ting ikke skjer i Norge. Vel, det er ikke like tydelig, og like sosialt akseptert her. Men i svært mange tilfeller der barn har vært utsatt for incest, så skjer dette. At familien velger side og støter ut den som er offeret. Det er bare ikke så tydelig, og lett å sette fingeren på.

Skammen er stor i slike familier. Hvis du måtte velge mellom to barn, den som lager "bråk" og sier den er blitt misbrukt, og det andre/de andre barna dine, som har misbrukt - vel. Mange gode nordmenn opplever at det som skjer er at offeret blir støtt ut. Ikke så tydelig, men gjennom ord og handlinger.

Så det skjer, også her i Norge.

Skrevet

Har ei jente på 8 år selv og fikk vondt inni meg da jeg leste om dette tidligere i dag. En merkelig kultur som tillater å utstøte barn som blir utsatt for overgrep.

Skrevet

Jeg leste også den, og synes det er overflødig for meg å kommentere det - det er bare helt ille...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...