Gå til innhold

Pandemien-hva sier myndighetene om reiser?

Anbefalte innlegg

Gjest Skal til Spania
Skrevet

Jeg har lest og hørt at vi frarådes å reise til utlandet, spesielt England og Spania pga pandemien. Men hvem er det som fraråder det? Jeg har vært inne på myndighetenes informasjonsside om svineinfluensaen, og på helsedirektoratets sider, men kan ikke finne noen sånne advarsler.

Noen som vet? Evt. henvisning til linker?

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Det er vel ikke farlig å reise for denenkelte.

Men myndighetene ønsker å begrense smittespredning til landet, og derfor ønsker at folk holder seg hjemme?

Gjest gråpusen
Skrevet

Utenriksdepartementet har hjemmeside hvor jeg tror det skal ligge opplysniger om hvilken land myndighetene fraråder. Jeg har vondt for å tro at du finner England og Spania der.

Gjest Skal til Spania
Skrevet

Det er vel ikke farlig å reise for denenkelte.

Men myndighetene ønsker å begrense smittespredning til landet, og derfor ønsker at folk holder seg hjemme?

Men hvis myndighetene ikke ønsker at vi skal reise, må det vel stå nedskrevet et sted? Vet du hvor?

Gjest swineflue
Skrevet

Utenriksdepartementet har hjemmeside hvor jeg tror det skal ligge opplysniger om hvilken land myndighetene fraråder. Jeg har vondt for å tro at du finner England og Spania der.

Du har vondt for å tro at spania og england er hardt rammet av svineinfluensa? Vel det er feil, i Europa er det lendene: Storbritannia, Spania, Hellas, Malta og Kypros som er sterkt rammet.

Gjest Skal til Spania
Skrevet

Du har rett. Jeg har vært inne på utenriksdepartementets sider nå, og ingen europeiske land står på lista over land de fraråder å reise til.

Gjest Skal til Spania
Skrevet

Du har vondt for å tro at spania og england er hardt rammet av svineinfluensa? Vel det er feil, i Europa er det lendene: Storbritannia, Spania, Hellas, Malta og Kypros som er sterkt rammet.

Men det betyr ikke nødvendigvis at myndighetene fraråder å reise dit.

Kan du henvise til noen sider hvor myndighetene ikke anbefaler å reise til andre land i Europa?

Gjest swineflue.
Skrevet

Men det betyr ikke nødvendigvis at myndighetene fraråder å reise dit.

Kan du henvise til noen sider hvor myndighetene ikke anbefaler å reise til andre land i Europa?

Jeg snakker om land som er hardt rammet.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Men hvis myndighetene ikke ønsker at vi skal reise, må det vel stå nedskrevet et sted? Vet du hvor?

Tror det bare har stått i VG/Dagbladet. En eller annen ekspert som har uttalt seg.

Gjest gråpusen
Skrevet

Nei jeg har vondt for å tro at England og Spania står på lista hos norske myndigheter over farlige land å reise til.

Gjest gråpusen
Skrevet

Jeg snakker om land som er hardt rammet.

Og jeg snakket om land på lista hos norske myndigheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...