Gå til innhold

Norway cup

Gjest en som ikke er klarsynt... he he

Anbefalte innlegg

Gjest en som ikke er klarsynt... he he
Skrevet

Norway Cup starter i morra. Merkelig spør du meg.... Tror de virkelig at denne cupen kommer til å gå upåaktet hen med tanke på svineinfluensaen?

Vi så jo hva som skjedde med den 4H-leiren...

Jeg spår at det blir sånn på Norway Cup også. Barn og ungdom fra mange forskjellige land.... At de tør/ønsker å arrangere det, og at foreldre tør/ønsker å sende barna sine dit.

Kommer til å bli myyye styr!

tipper

Skrevet

Det tror dessverre jeg også:-( Men det er jo viktig at livet går sin vante gang også, og at hysteriet ikke tar helt overhånd.

Gjest ikke hysterisk
Skrevet

Det tror dessverre jeg også:-( Men det er jo viktig at livet går sin vante gang også, og at hysteriet ikke tar helt overhånd.

Jeg syns ikke det er hysterisk å avlyse store masseansamlinger som f.eks Norway cup. Svineinfluensaen har tross alt har brutt ut her i landet, og ungdom er mest utsatt for smitte, sies det. Jeg mener det burde være en selvfølge å avlyse denslags arrangementer, men her kommer økonomien inn i bildet, og derfor gjennomføres det som planlagt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Man kan ikke drive og avlyse alt hver gang det er smittesomme sykdommer ute og går. Norwaycup har beredskapen i orden. Det går nok bra.

Skrevet

Jeg syns ikke det er hysterisk å avlyse store masseansamlinger som f.eks Norway cup. Svineinfluensaen har tross alt har brutt ut her i landet, og ungdom er mest utsatt for smitte, sies det. Jeg mener det burde være en selvfølge å avlyse denslags arrangementer, men her kommer økonomien inn i bildet, og derfor gjennomføres det som planlagt.

Helt enig med deg! Vi kan ikke bare late som om alt er som det pleier. Du har nok rett i at det er det økonomiske som styrer.

Skrevet

Man kan ikke drive og avlyse alt hver gang det er smittesomme sykdommer ute og går. Norwaycup har beredskapen i orden. Det går nok bra.

Det kommer helt sikkert ikke til å gå bra. Når det ikke gikk bra med 1400 ungdommer i 4H-leir, så skal det vel mye til at alt går bra i Norway cup.....med mangfoldige tusen deltakere fra alle land.

Jeg sier ikke dette for å være negativ. Jeg prøver kun å være realistisk:-)

Skrevet

Snart begynner ungene på skolen igjen og mange har vært i utlandet. Tror ikke det er farligere på Norway Cup enn på første skoledag ;-)

Skrevet

det sier at svineinfluensaen blir værre enn spanskesyken...

Skrevet

Skrevet

Men så har hygiene og genrell helsestatus blitt litt bedre siden spanskesyken herjet, så det blir jo helt feil å sammenligne.

Skrevet

Det er klart det skal gå som planlagt, hverdagen går sin gang og det skal den gjøre - det er ingen grunn til at den ikke skulle gjøre det.

Gjest Dr. Agathe
Skrevet

Det kommer helt sikkert ikke til å gå bra. Når det ikke gikk bra med 1400 ungdommer i 4H-leir, så skal det vel mye til at alt går bra i Norway cup.....med mangfoldige tusen deltakere fra alle land.

Jeg sier ikke dette for å være negativ. Jeg prøver kun å være realistisk:-)

Det er ikke snakk om Svartedauen heller, da.

Skrevet

Men så har hygiene og genrell helsestatus blitt litt bedre siden spanskesyken herjet, så det blir jo helt feil å sammenligne.

time will show..

Skrevet

time will show..

Jaja, én av oss vil få rett til slutt i hvert fall, så får vi håper at vi lever så lenge at vi finner ut hvem det er...

Gjest norway cup-deltager
Skrevet

Skal vi bare avlyse alt som er gøy pga noe som kanskje bare en brøkdel kommer til å bli smittet av?

Jeg har selv vært deltager på norway cup og det var svinaktig moro! La unga leke!

Gjest majas mamma
Skrevet

Nå skal ikke dattera mi på Norway cup, menhun var på speiderleir i Åndalsnes. 8000 unger i "alle" aldre, fra inn og utland. Dette var i begynnelsen av juli, og ingen ble syke der. Men jeg hadde ikke hatt betenkligheter med å sende henne dit. Er det meningen at man skal bli syk, vel, så blir man syk. Man kan ikke beskytte seg selv mot all form for sykdom. Svineinfluenaen er også en veldig mild form for influensa, og de aller, aller fleste blir fort friske med lite ubehag. Jeg som lærer regner med at jeg får en sjau nå til høsten, men er ikke hysterisk av den grunn. Dessuten er det 12 år siden jeg hadde influensa sist, så det er vel min tur nå.

Skrevet

Skal vi bare avlyse alt som er gøy pga noe som kanskje bare en brøkdel kommer til å bli smittet av?

Jeg har selv vært deltager på norway cup og det var svinaktig moro! La unga leke!

svinaktig moro, faktisk:-)

Gjest norway cup-deltager
Skrevet

svinaktig moro, faktisk:-)

Bedre blir det ikke! ;D

Gjest bolla_pinsvin_x
Skrevet

Svinaktig godt sagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...