Gå til innhold

Hvor ofte spiser du ute?

Anbefalte innlegg

Gjest gråpusen
Skrevet

Siden jeg bor alene og er mye på reisefot blir det til at jeg spiser en del ute på restauranter. Før i tiden da jeg hadde barn og familie ble det helt unntak.

Har tidene forandret seg eller er det bare min livssituasjon? Jeg hører fra USA at det er mye mer vanlige å spise ute og kjøpe ferdiglaget mat.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• tusseline

5

• Lotte :o)

4

• tiliti

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Liker juli jeg
Skrevet

Vi spiser kun ute på den årlige ferieturen og litt Dolly Dimpel innimellom. Vi er nok litt kjedelige sånn.

Skrevet

Vi spiser nok ute 4-5 ganger i året.

Så det er dessverre altfor lite,men jeg syns maten er så dyr ute at det er helt forferdelig.

Skrevet

Vi spiser nok ute 4-5 ganger i året.

Så det er dessverre altfor lite,men jeg syns maten er så dyr ute at det er helt forferdelig.

Vi spiser nok ute et par ganger i måneden. Reiser og ferier kommer i tillegg.

Skrevet

Kom litt på feil sted, så jeg poster svaret her og:

Vi spiser nok ute et par ganger i måneden. Reiser og ferier kommer i tillegg.

Skrevet

Stort sett er maten man lager hjemme bedre enn den man får ute med mindre man går på virkelig eksklusive restauranter så vi spiser egentlig stadig sjeldnere ute. I perioder kunne det være en gang i uka, men nå går det som regel flere mnd i mellom, men i sommer har vi vært ute noen ganger.

Gjest sssrr
Skrevet

Hver gang jeg er i nærheten av Bølgen og Moi, må jeg innom. Men di har ikke denne restauranten i vår by, så det er ikke så ofte. Nå er det lenge siden vi har spist ute. Men en til to ganger i måneden spiser jeg vel ute, enten med venninner eller sønnene mine. Mannen min er sjelden med.

Skrevet

Aldri på dyre restauranter... Jeg lager bedre mat hjemme, til en mye rimeligere penge.

En gang hvert jubelår på pizzaresturant, Egon/Peppes. Av og til på McDonalds.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248605100' post='4183265]

Aldri på dyre restauranter... Jeg lager bedre mat hjemme, til en mye rimeligere penge.

Hvis det er den type restauranter du/dere går ut og spiser på, så skjønner jeg veldig godt at maten er bedre hjemme ;)

Skrevet

Vi spiser middag ca en gang i måneden på mer eksklusive restauranter. Oftere på enklere spisesteder. En gang i uken kanskje, sånn gjennomsnittlig? Da blir det gjerne indisk eller italiensk.

I tillegg blir det endel restaurantluncher i forbindelse med jobb.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis det er den type restauranter du/dere går ut og spiser på, så skjønner jeg veldig godt at maten er bedre hjemme ;)

Hehe, det tenkte jeg og.

Gjest Elextra
Skrevet

Nå har vi små barn, så jeg er i en annen situasjon, men tror nok det er langt vanligere å spise ute enn før. Det ser en jo også på antallet kafeer og restauranter, som har eksplodert de siste 10-15 årene.

Vi spiser lunsj eller middag ute hele familien kanskje en gang annehver uke. På ferieturer blir det langt mer, da spiser vi gjerne mest ute, selv om vi ofte leier bosted med kjøkken.

Mannen min og jeg gikk ofte ut og spiste før vi fikk barn, nå blir det ganskje sjelden (i mine øyne) bare oss to, kanskje annenhver måned eller så.

Går vi først ut går vi sjelden på pizza- eller burgersteder, slike steder er ikke særlig hyggelige, synes jeg, og maten er kjedelig. Kjøper dog slikt av og til some take-away eller evt. hjemkjørt.

Koselig å spise ute, morsomt å prøve ny mat og deilig å slippe matlaging og ikke minst rydding etterpå :-).

mariaflyfly
Skrevet

Hahaha, det tenkte jeg også. :)

Skrevet

Haha! Spiser på dyre restauranter og hoteller hvis det er jobbrelatert. Kunne ikke ramlet meg inn å betale 2000 kr for en bedre middag for to, om jeg skulle betalt det selv. :-)

Gjest gråpusen
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248605100' post='4183265]

Du får meg ikke til å tro at du lager bedre mat hjemme hvis du regner timelønn for jobben. Å lage god mat er tidkrevende, men det er riktig som mange skriver at det å lage bedre mat enn pizza og hamburgere er ganske enkelt. Det er noe som jeg omtrent aldri spiser etter at barna vokste opp.

Skrevet

Nå har vi små barn, så jeg er i en annen situasjon, men tror nok det er langt vanligere å spise ute enn før. Det ser en jo også på antallet kafeer og restauranter, som har eksplodert de siste 10-15 årene.

Vi spiser lunsj eller middag ute hele familien kanskje en gang annehver uke. På ferieturer blir det langt mer, da spiser vi gjerne mest ute, selv om vi ofte leier bosted med kjøkken.

Mannen min og jeg gikk ofte ut og spiste før vi fikk barn, nå blir det ganskje sjelden (i mine øyne) bare oss to, kanskje annenhver måned eller så.

Går vi først ut går vi sjelden på pizza- eller burgersteder, slike steder er ikke særlig hyggelige, synes jeg, og maten er kjedelig. Kjøper dog slikt av og til some take-away eller evt. hjemkjørt.

Koselig å spise ute, morsomt å prøve ny mat og deilig å slippe matlaging og ikke minst rydding etterpå :-).

''Koselig å spise ute, morsomt å prøve ny mat og deilig å slippe matlaging og ikke minst rydding etterpå :-)''

Jeg synes det aller koseligste er å lage mat sammen med kjærsten, sitte på kjøkkenbenken og dingle med beina og se på at han lager verdens beste viltgryte. :o) Jeg ordner med poteter og grønnsaker da, mens han lager kjøttet og sausen til gryta. Mmmm!

Gjest Elextra
Skrevet

''Koselig å spise ute, morsomt å prøve ny mat og deilig å slippe matlaging og ikke minst rydding etterpå :-)''

Jeg synes det aller koseligste er å lage mat sammen med kjærsten, sitte på kjøkkenbenken og dingle med beina og se på at han lager verdens beste viltgryte. :o) Jeg ordner med poteter og grønnsaker da, mens han lager kjøttet og sausen til gryta. Mmmm!

Høres koselig ut det også, og om man ser bort fra en og samme kveld utelukker ikke det ene det andre *S*.

Men tviler ellers ikke på at jeg generelt liker bedre å gå ut enn du.

Skrevet

Høres koselig ut det også, og om man ser bort fra en og samme kveld utelukker ikke det ene det andre *S*.

Men tviler ellers ikke på at jeg generelt liker bedre å gå ut enn du.

''Men tviler ellers ikke på at jeg generelt liker bedre å gå ut enn du.''

*Knegg* Ganske så sikkert. :o) Nivået på spisestedene på småstedet vi bor på (når jeg ikke bor i byen) er ikke akkurat mye å rope hurra for med et par unntak.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...