Gå til innhold

Hvor ofte spiser du ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før spiste jeg ofte ute, mest i perioder hvor jeg bodde alene. Nå spiser vi sjelden ute, og har desto mere glede av det når vi først gjør det. Må gjerne være en litt spesiell anledning.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• tusseline

5

• Lotte :o)

4

• tiliti

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248605100' post='4183265]

Aldri på dyre restauranter... Jeg lager bedre mat hjemme, til en mye rimeligere penge.

En gang hvert jubelår på pizzaresturant, Egon/Peppes. Av og til på McDonalds.

Egon har da noe som er ganske godt. :o) Maccern regnes ikke med engang. Jeg er på Maccern kun når vi er på tur med ungene og ikke finner noe som helst annet de liker. Sist gang var i Køben i fjor vår.

Gjest Elextra
Skrevet

''Men tviler ellers ikke på at jeg generelt liker bedre å gå ut enn du.''

*Knegg* Ganske så sikkert. :o) Nivået på spisestedene på småstedet vi bor på (når jeg ikke bor i byen) er ikke akkurat mye å rope hurra for med et par unntak.

Om alternativet er å spise på gatekjøkken/veikro, skjønner jeg godt at dere blir hjemme :-)

Skrevet

Om alternativet er å spise på gatekjøkken/veikro, skjønner jeg godt at dere blir hjemme :-)

Nei, gatekjøkken / veikro er det ikke (dvs. det hender vi spiser på et slikt sted og de har ganske god mat), men typisk italiensk restuarant f.eks. og slike steder hvor alle har akkurat det samme på menyen. Det ene stedet pleide å ha ganske god mat, men har det siste halvåret tapt seg så vi går ikke dit og bruker penger mer.

Gjest midia
Skrevet

Ja vi spiser veldig mye "ute mat" spiser der eller tar med hjem.

I sommer har vi vært ekstreme.

Økonomien gjør at det er for lettvint å heller kjøpe ferdig.

Veksler mellom kinamat, burger, pizza og biff osv..

Skrevet

Egon har da noe som er ganske godt. :o) Maccern regnes ikke med engang. Jeg er på Maccern kun når vi er på tur med ungene og ikke finner noe som helst annet de liker. Sist gang var i Køben i fjor vår.

''Egon har da noe som er ganske godt. :o)''

Ja, men det regnes nok ikke som "finere restaurant" ;-) Kjekt å dra opp på tårnet en gang i mellom. Ungene synes det er stas.

McD for ungenes skyld er ok en gang i blant (når alle andre alternativer er utelukket).

Skrevet

Du får meg ikke til å tro at du lager bedre mat hjemme hvis du regner timelønn for jobben. Å lage god mat er tidkrevende, men det er riktig som mange skriver at det å lage bedre mat enn pizza og hamburgere er ganske enkelt. Det er noe som jeg omtrent aldri spiser etter at barna vokste opp.

''Du får meg ikke til å tro at du lager bedre mat hjemme hvis du regner timelønn for jobben.''

Hæ? Mat lages hver eneste dag. Å lage god mat trenger ikke å ta særlig lengre tid, enn å lage enklere hverdagsmat. Det handler om råvarer og god planlegging. Du er kanskje litt lat på kjøkkenet? ;-)

Gjest midia
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248621054' post='4183395]

Ja, men det regnes nok ikke som "finere restaurant" ;-) Kjekt å dra opp på tårnet en gang i mellom. Ungene synes det er stas.

McD for ungenes skyld er ok en gang i blant (når alle andre alternativer er utelukket).

Vi har gitt opp tårnet, det er bestandig fullt når vi kommer til byen.

De har sikkert veldig god mat der oppe:)

Skrevet

Du får meg ikke til å tro at du lager bedre mat hjemme hvis du regner timelønn for jobben. Å lage god mat er tidkrevende, men det er riktig som mange skriver at det å lage bedre mat enn pizza og hamburgere er ganske enkelt. Det er noe som jeg omtrent aldri spiser etter at barna vokste opp.

Jeg er 97% misfornøyd med maten jeg kjøper ute på restauranter, misfornøyd i den måte at jeg mener jeg kunne laget det mye bedre selv hjemme,

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hver gang jeg er i nærheten av Bølgen og Moi, må jeg innom. Men di har ikke denne restauranten i vår by, så det er ikke så ofte. Nå er det lenge siden vi har spist ute. Men en til to ganger i måneden spiser jeg vel ute, enten med venninner eller sønnene mine. Mannen min er sjelden med.

Bølgen & Moi er ikke verd å gå ut for, i hvert fall ikke den på Henie-Onstad senteret. Dårlig service, ekstrem lang ventetid og de presterer å servere noe annet enn de ingrediensene som står på menyen. I tillegg lar de være å gi den gratis vinen og kaffien som de lover når de beklager lang ventetid/feil på maten.

Så gå ikke dit om du ønsker å gjøre inntrykk på noen eller bare ha en hyggelig kveld.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248621054' post='4183395]

Nei, Egon er ingen "finere" sak nei, men greit nok av og til. :o)

Maccern o.l. er absolutt siste utvei ja. Tror jeg er det omtrent annethvert år eller noe sånt, om det er så ofte.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, gatekjøkken / veikro er det ikke (dvs. det hender vi spiser på et slikt sted og de har ganske god mat), men typisk italiensk restuarant f.eks. og slike steder hvor alle har akkurat det samme på menyen. Det ene stedet pleide å ha ganske god mat, men har det siste halvåret tapt seg så vi går ikke dit og bruker penger mer.

Ja, klassiske italiensk-norske restauranter med standard pastameny er gjerne ganske kjedelig. Men kjenner til et par meget bra italienske restauranter i Oslo, så ikke undervurder det italienske kjøkken *S*

mariaflyfly
Skrevet

Ja, klassiske italiensk-norske restauranter med standard pastameny er gjerne ganske kjedelig. Men kjenner til et par meget bra italienske restauranter i Oslo, så ikke undervurder det italienske kjøkken *S*

Vært på Baltazar? Og San Leandro? ;)

candyqueen_83
Skrevet

Tips? ;O)

Gjest Elextra
Skrevet

Vært på Baltazar? Og San Leandro? ;)

Ja, Baltazar er blant mine favoritter :)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg spiser en god del ute. I snitt 1-2 ganger i uken.

Gjest gråpusen
Skrevet

Jeg er 97% misfornøyd med maten jeg kjøper ute på restauranter, misfornøyd i den måte at jeg mener jeg kunne laget det mye bedre selv hjemme,

Jeg vet ikke hvordan du kan mene at profesjonelle kokker ikke kan lage mat. Hvis du snakker om fastfood eller dagens rett på en kafe er det noe helt annet.

Gjest gråpusen
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248621272' post='4183397]

''Du får meg ikke til å tro at du lager bedre mat hjemme hvis du regner timelønn for jobben.''

Hæ? Mat lages hver eneste dag. Å lage god mat trenger ikke å ta særlig lengre tid, enn å lage enklere hverdagsmat. Det handler om råvarer og god planlegging. Du er kanskje litt lat på kjøkkenet? ;-)

Jeg bor helt alene og det å planlegge et godt måltid for en person tar tid foruten at det blir ikke særlig morsomt å spise den alene.

Jeg er blitt latere med årene å lage mat fra grunnen av til meg alene, både hverdagsmat og festmat. Jeg prøver likevel å spise sunt og spiser mye rent kjøtt, fisk og grønnsaker som blir stekt på en panne f.eks.

Ifølge mine barn, familie og venner er jeg en spesielt god kokk og jeg vet at jeg lager god mat. Jeg koser meg med å bruke lang tid på å planlegge festmåltid, lese oppskrifter, handle inn og forbereder gjerne på forhånd som med marinering og slikt. Jeg lager gode sauser fra bunnen av og ingen har klaget på den vegetariske stuffingen jeg av og til lager til kalkun med en saus til hvor jeg koker til og med kraften fra grunnen av. Da må jeg bruke tid til å handle alle ingredienser for de finner jeg ikke alltid på et sted. Det er kos og noe helt annet enn å finne på noe mettende for meg alene, eller før i tiden en familie som kom skrubbsulten og trøtt hjem om ettermiddagen.

Det å lage slikt for mange mennesker kan lønne seg økonomisk så klart for mange mennesker, men jeg snakker om de minste husholdningene.

Skrevet

Bølgen & Moi er ikke verd å gå ut for, i hvert fall ikke den på Henie-Onstad senteret. Dårlig service, ekstrem lang ventetid og de presterer å servere noe annet enn de ingrediensene som står på menyen. I tillegg lar de være å gi den gratis vinen og kaffien som de lover når de beklager lang ventetid/feil på maten.

Så gå ikke dit om du ønsker å gjøre inntrykk på noen eller bare ha en hyggelig kveld.

I Bergen er de bra, du får ta deg en tur innom neste gang du er i vest og få rettet opp inntrykket :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...