filiokus81 Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Tja, det blir vel en tur på Peppes eller tilsvarende en gang i måneden ca. Går "aldri" ut uten unger, savner det litt fra tiden før vi fikk barn. Nå i sommerferien blir det mer utemat enn ellers i året. 0 Siter
tiliti Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Jeg vet ikke hvordan du kan mene at profesjonelle kokker ikke kan lage mat. Hvis du snakker om fastfood eller dagens rett på en kafe er det noe helt annet. Jeg tror at de stedene jeg bor/har bodd har svært få restauranter som har "profesjonelle kokker". Såvidt jeg vet, her jeg bor nå, er det 1 av 25 spistesteder som har utdannet kokk. Og det er av michelin-standard og av typen som serverer gåselever til forrett ;-) Prisene er ganske langt over skyhøye (du kommer raskt opp i 2-3000 kr for middag for to, med vin). 0 Siter
Gjest Sjelden, svært sjelden Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Som familie er vi sjelden - om enn noen gang - på flotte restauranter. Det ramler til å bli pizza, McDonald eller kinarestaurant 3-4 ganger i året utenom sommerferien. I ferien spiser vi nok mer utenfor huset, men da helst av typen veikrostandard. Det er rett og slett for dyrt å gå på skikkelig restaurant med 2 unger og 2 voksne. 0 Siter
Gjest mallet Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Kanskje annenhver uke i snitt, enten lunsj eller middag. 0 Siter
Gjest gråpusen Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Som familie er vi sjelden - om enn noen gang - på flotte restauranter. Det ramler til å bli pizza, McDonald eller kinarestaurant 3-4 ganger i året utenom sommerferien. I ferien spiser vi nok mer utenfor huset, men da helst av typen veikrostandard. Det er rett og slett for dyrt å gå på skikkelig restaurant med 2 unger og 2 voksne. Jeg har vært i den situasjonen å være to voksne og to barn og vet at det er for dyrt, men situasjonen er en helt annen for en voksen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Jeg er 97% misfornøyd med maten jeg kjøper ute på restauranter, misfornøyd i den måte at jeg mener jeg kunne laget det mye bedre selv hjemme, ''Jeg er 97% misfornøyd med maten jeg kjøper ute på restauranter, misfornøyd i den måte at jeg mener jeg kunne laget det mye bedre selv hjemme'' Enten går du på feil steder, eller du er en svært god kokk! Når det er sagt er det ikke bare fordi maten er bedre at jeg liker å gå ut - jeg nyter også å kunne kose meg sammen med selskapet mitt uten å tenke hverken planlegging, tillaging, servering eller opprydning. For ikke å snakke om at jeg også liker å være ute blant folk i samme ærend, selvfølgelig *S*. 0 Siter
Gjest gråpusen Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Jeg tror at de stedene jeg bor/har bodd har svært få restauranter som har "profesjonelle kokker". Såvidt jeg vet, her jeg bor nå, er det 1 av 25 spistesteder som har utdannet kokk. Og det er av michelin-standard og av typen som serverer gåselever til forrett ;-) Prisene er ganske langt over skyhøye (du kommer raskt opp i 2-3000 kr for middag for to, med vin). Jeg vet ikke hvor jeg bor, men her i Oslo så kan du velge mellom gode restauranter. Jeg inviterer av og til (svært sjelden) barn og følge på god restaurant og vi må i hvert fall være fire for at regningen kommer på 2000, selv om vi drikker vin. Jeg kan forsåvidt ikke huske at vi har spist tre retters med ditto vin. Jeg lager god mat selv, men akkurat derfor liker jeg å gå på gode restauranter og prøve god mat og få anbefalinger om gode vin som passer til. 0 Siter
tusseline Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1248615064' post='4183353] Haha! Spiser på dyre restauranter og hoteller hvis det er jobbrelatert. Kunne ikke ramlet meg inn å betale 2000 kr for en bedre middag for to, om jeg skulle betalt det selv. :-) Det er da heller ikke nødvendig for å få seg en god middag ute 0 Siter
tusseline Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Det er da heller ikke nødvendig for å få seg en god middag ute ..og da tenkte jeg først og fremst på prisen, ikke hvem som betaler ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Mannen min og jeg går på restaurant (bare vi to) max en gang pr år. I tillegg kommer en gang eller to med venner + en gang eller to med jobben. Jeg er med på noen middager i kurssammenheng i løpet av året også. Som familie spiser vi ute noen ganger i ferein, og en sjelden gang ellers også (kanskje 4 ganger i året utenom ferien). Vi kom nettopp tilbake fra to ukers ferietur, og da spist vi ute 3 ganger. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 Jeg vet ikke hvor jeg bor, men her i Oslo så kan du velge mellom gode restauranter. Jeg inviterer av og til (svært sjelden) barn og følge på god restaurant og vi må i hvert fall være fire for at regningen kommer på 2000, selv om vi drikker vin. Jeg kan forsåvidt ikke huske at vi har spist tre retters med ditto vin. Jeg lager god mat selv, men akkurat derfor liker jeg å gå på gode restauranter og prøve god mat og få anbefalinger om gode vin som passer til. ''Jeg lager god mat selv, men akkurat derfor liker jeg å gå på gode restauranter og prøve god mat og få anbefalinger om gode vin som passer til.'' Enig, og jeg liker også å lage mat (når jeg har god tid og helst ikke til kresne barn). 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 I Bergen er de bra, du får ta deg en tur innom neste gang du er i vest og få rettet opp inntrykket ) Jeg får gjøre det, takk for tipset 0 Siter
tiliti Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 ''Jeg er 97% misfornøyd med maten jeg kjøper ute på restauranter, misfornøyd i den måte at jeg mener jeg kunne laget det mye bedre selv hjemme'' Enten går du på feil steder, eller du er en svært god kokk! Når det er sagt er det ikke bare fordi maten er bedre at jeg liker å gå ut - jeg nyter også å kunne kose meg sammen med selskapet mitt uten å tenke hverken planlegging, tillaging, servering eller opprydning. For ikke å snakke om at jeg også liker å være ute blant folk i samme ærend, selvfølgelig *S*. Hehe, jeg er jo flink å lage mat da Men det fine med å spise ute er jo det du sier, samt nye impulser. Derfor spiser jeg stadig ute selv om jeg som oftes ikke blir fornøyd. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. juli 2009 Skrevet 28. juli 2009 Jeg vet ikke hvor jeg bor, men her i Oslo så kan du velge mellom gode restauranter. Jeg inviterer av og til (svært sjelden) barn og følge på god restaurant og vi må i hvert fall være fire for at regningen kommer på 2000, selv om vi drikker vin. Jeg kan forsåvidt ikke huske at vi har spist tre retters med ditto vin. Jeg lager god mat selv, men akkurat derfor liker jeg å gå på gode restauranter og prøve god mat og få anbefalinger om gode vin som passer til. ''Jeg vet ikke hvor jeg bor'' Uff, det må være slitsomt ;O) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.