Gå til innhold

Ingen vanlig influensa nei

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg synes ikke infoen om svineinfluensa går inn under kategorien agurknytt. Men tråden om gavmild trønder ( i går?)hvor det linket til en avisside der det var laget en kjempeartikkel rundt at en mann hadde lagt ut en halv dopapirrull og en halv sneip på finn... det var var ting som går inn under kategorien agurknytt. Dette gjør det ikke... Men siden det er mange bortreist og få tråder i forhold til det normale blir trådene om svineinfluensaen mye mer synlig enn de ellers ville blitt..

Når det startes 3 tråder om det samme emnet i løpet av 4 timer, så vil jeg kalle det agurknytt.

Gjest bikku
Skrevet

Når det startes 3 tråder om det samme emnet i løpet av 4 timer, så vil jeg kalle det agurknytt.

Agurknytt er ikke-nyheter som får spalteplass kun fordi det ikke finnes reelle nyheter tilgjengelig. Selv om du begynner å bli lei av at svineinfluensaen får mye oppmerksomhet, så tror jeg du bommer litt på begrepsbruken når du kaller det for en agurk...

Skrevet

Ja, helt enig. Og hvis du tror at jeg har klaget over det, så tar du feil! :-)

Nei nei nei, mente ikke at du klaget over det i det hele tatt, var bare naturlig å svare deg utfra det du skrev i innlegget over;-)

Gjest høstløv
Skrevet

Agurknytt er ikke-nyheter som får spalteplass kun fordi det ikke finnes reelle nyheter tilgjengelig. Selv om du begynner å bli lei av at svineinfluensaen får mye oppmerksomhet, så tror jeg du bommer litt på begrepsbruken når du kaller det for en agurk...

Sakset fra Wikepedia:

"Agurktid er et begrep som benyttes i forbindelse med avisers magrere innhold om sommeren."

"Det har også blitt hevdet at begrepet kommer fra tysk Sauregurkenzeit, som er en forvanskning av et hebraisk utrykk som betyr «lidelsestid» eller «dyrtid», det vil si en vanskelig tid, og som ble brukt av kjøpmenn i Berlin i sommersesongen, men dette er trolig feil."

Bruker vi den tyske formen av begrepet, blir det "lidelsestid" og det kan jo fint passe om disse influensatider. Selv om dette trolig er feil bruk av begrepet, så passer det fint i denne sammenheng.

Litt stort må en se på tingene og la tvilen komme den uskyldige tilgode.

brilleslangen
Skrevet

Nikker med hodet

Gjest bikku
Skrevet

Sakset fra Wikepedia:

"Agurktid er et begrep som benyttes i forbindelse med avisers magrere innhold om sommeren."

"Det har også blitt hevdet at begrepet kommer fra tysk Sauregurkenzeit, som er en forvanskning av et hebraisk utrykk som betyr «lidelsestid» eller «dyrtid», det vil si en vanskelig tid, og som ble brukt av kjøpmenn i Berlin i sommersesongen, men dette er trolig feil."

Bruker vi den tyske formen av begrepet, blir det "lidelsestid" og det kan jo fint passe om disse influensatider. Selv om dette trolig er feil bruk av begrepet, så passer det fint i denne sammenheng.

Litt stort må en se på tingene og la tvilen komme den uskyldige tilgode.

Også sakset fra Wikipedia:

''Agurknytt er ei nemning for nyhende som dei fleste ser på uviktige, men som like fullt tar stor plass i media. ''

Den eneste grunnen til at jeg reagerte var at flere hadde blåst seg opp over at folk diskuterer svineinfluensaen i flere tråder her inne.

Litt stort får man se på det, og la folk få diskutere viktige helsenyheter på et helsenettsted uten å kritisere det...

Gjest høstløv
Skrevet

Også sakset fra Wikipedia:

''Agurknytt er ei nemning for nyhende som dei fleste ser på uviktige, men som like fullt tar stor plass i media. ''

Den eneste grunnen til at jeg reagerte var at flere hadde blåst seg opp over at folk diskuterer svineinfluensaen i flere tråder her inne.

Litt stort får man se på det, og la folk få diskutere viktige helsenyheter på et helsenettsted uten å kritisere det...

Jeg har ikke kommet med noen kritikk, jeg har forsøkt å vinkle innleggene mine inn på den humoristiske siden av saken.

Samtidig som jeg har samlet inn nyttig informasjon om svineinfluensaen, ikke utelukkende her fra DOL, men også fra andre medier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...