Gå til innhold

Endre filattributter?

Anbefalte innlegg

Gjest veldig oppgitt
Skrevet

PC med Vista lar ikke filattributter endres på vanlig vis. Logger inn som administrator. Venstreklikk på kryssboks for "skrivebeskyttet" endres tilsynelatende til "ikke skrivebeskyttet". Velger så Ok og deretter OK i neste vindu med radioknapp for "Bruk endringer på denne mappen, undermapper og filer".

Horisontal ventelinje ruller noen sekunder og vinduene lukkes. Går inn på nytt for å se filegenskapene. Da er filattributtet fremdeles "Skrivebeskryttet". Hvordan kan man endre filattributtene permanent?

Skrevet

Nå har jeg ikke noe erfaring med vista men...Kan det hende at mappen som denne mappen ligger i er skrivebeskyttet?

Gjest veldig oppgitt
Skrevet

Nå har jeg ikke noe erfaring med vista men...Kan det hende at mappen som denne mappen ligger i er skrivebeskyttet?

Det var slik i utgangspunktet, men kopierte mappen til rett under C:\. Problemet fortsatte der også. Lurte på om dette kunne ha noe med eierskap til mappen. Men det går heller ikke å endre eierskap til fil til tross for at jeg logger inn med administratorrettigheter! Hele greia er bare muffens.

Det er viktig å kunne endre filattributter fordi det ser ut til at de er til hindere for backup.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...