Gjest veldig oppgitt Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 PC med Vista lar ikke filattributter endres på vanlig vis. Logger inn som administrator. Venstreklikk på kryssboks for "skrivebeskyttet" endres tilsynelatende til "ikke skrivebeskyttet". Velger så Ok og deretter OK i neste vindu med radioknapp for "Bruk endringer på denne mappen, undermapper og filer". Horisontal ventelinje ruller noen sekunder og vinduene lukkes. Går inn på nytt for å se filegenskapene. Da er filattributtet fremdeles "Skrivebeskryttet". Hvordan kan man endre filattributtene permanent? 0 Siter
siameser Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Nå har jeg ikke noe erfaring med vista men...Kan det hende at mappen som denne mappen ligger i er skrivebeskyttet? 0 Siter
Gjest veldig oppgitt Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 Nå har jeg ikke noe erfaring med vista men...Kan det hende at mappen som denne mappen ligger i er skrivebeskyttet? Det var slik i utgangspunktet, men kopierte mappen til rett under C:\. Problemet fortsatte der også. Lurte på om dette kunne ha noe med eierskap til mappen. Men det går heller ikke å endre eierskap til fil til tross for at jeg logger inn med administratorrettigheter! Hele greia er bare muffens. Det er viktig å kunne endre filattributter fordi det ser ut til at de er til hindere for backup. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.