Gå til innhold

Det å bli lagt på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Fader og, nå har jeg akkurat blitt klar over - via en annens konto på facebook - at jeg selv er avbildet flere ganger fra en fest. Bildene er mindre flatterende, mildt sagt, og jeg blir helt svett på tanken på alle som kan se dem.

Jeg er selv ikke på facebook, nettopp pga at jeg er relativt privat og ønsker å fortsette sånn. Jeg vil vel og anta at jeg er avbildet ved andre anledninger som jeg da ikke får se.

Jeg har uttrykt flere ganger at jeg aldri vil bli lagt på facebook, men er usikker på om alle som tar bilder vet dette.

Er det sært å be vedkommende fjerne meg??

Skrevet

Det er ikke tillatt å legge ut bilder på Facebook uten tillatelse fra de som er avbildet. Man må krysse av når man legger ut bildene, at man har lov å legge dem ut.

Du kan derfor trygt skrive til de som har lagt dem ut, og gjøre dem oppmerksom på at de ikke har din tillatelse til å legge ut bilder av deg, og be dem umiddelbart å slette dem.

Gjør de det ikke, så må du kontakte Facebook og melde fra at den og den personen bryter reglene.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes ikke det er sært, og var jeg deg ville jeg sendt en "vanlig høflig" e-post til den som har lagt ut bildene og bedt dem fjerne de du er med på.

Er vedkommende noenlunde grei (hvilket tross alt gjelder de fleste) følger h*n forespørselen din.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ikke sært. De som legger ut bilde skulle ha spurt deg først om du syns det er i orden. Så bare kontakt vedkommende og be dem om å fjerne bilder du er på.

Gjest cerruti 1881
Skrevet

Det er ikke sært. De som legger ut bilde skulle ha spurt deg først om du syns det er i orden. Så bare kontakt vedkommende og be dem om å fjerne bilder du er på.

Takk for svar - mission complited!!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk for svar - mission complited!!

Så bra! Fjernet de bildene?

Gjest minnah
Skrevet

Det er ikke sært, det er deromot utrolig frekt og dessuten ulovlig å publisere bilder av andre uten tillatelse.

Jeg er på Facebook, men legger aldri ut bilder av folk som ikke er der selv. (Legger ut lite bilder i det hele tatt)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...