Gå til innhold

Hva handler all denne sv.infl. benektningen om?

Anbefalte innlegg

Gjest all grunn til respekt
Skrevet

Jeg tror det var veldig synd at fugleinfluensaen kom før svineinfluensaen. For siden fugleinfluensaen ikke nådde Norge, tross i spådommer, er mange nå så skråsikre på at svineinfluensaen bare er rykter og overdrivelse.

Dessverre er det ingen ting som tyder på det. Hvis man leser de seriøse nettsidene om svineinfluensa, er det all grunn til at alle bør delta i forberedelser for å redusere smitten i Norge mest mulig.

Begrense reiser, unngå folkemengder, stor grad av håndhygiene, holde seg unna når folk nyser.

Det har ingen ting med hysteri å gjøre, det har med sunn fornuft.

Gjest All grunn til respekt
Skrevet

Gosh, enda et innlegg om dette?

Ja, fordi det virker som en del bagatelliserer og nekter å tro på faren. Sikkert en god forsvarsmekanisme, men ikke nødvendigvis så gunstig.

Skrevet

Følger stort sett rådene til helsemyndighetene i landet, og derfor lar jeg meg ikke skremme opp av dete hysteriet... Når de ber meg om å kutte ut det ene eller det andre, skal jeg gjøre det.

Foreløpig har jeg med antibac i veska...

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Ja, fordi det virker som en del bagatelliserer og nekter å tro på faren. Sikkert en god forsvarsmekanisme, men ikke nødvendigvis så gunstig.

Det har blitt ropt ulv litt for mange ganger. Det er elementær psykologi. Siden det er b litt sterkt overdrevet utallige ganger av medier, så får en ikke folk til å reagere når/hvis det blir virkelig alvor.

Gjest høstløv
Skrevet

Kjenner du historien om gutten som ropte "ULV"

brilleslangen
Skrevet

Å holde seg oppdatert om situasjonen går også inn under de forholdsregler man bør ta... Situasjonen her i heimen er som følger; litt småbekymret innrømmer jeg gjerne at jeg er, men vi bor på et lite sted, og ingen jeg kjenner har så langt blitt smittet. Vi har dermed ikke begynt å sette forholdsregler i forhold til håndhygiene ut i praksis enda. dvs vi har normal håndhygiene, vasker oss ikke noe ekstra enda... jeg prøver å være bevisst på å minne ungene på at man ikke skal hoste på folk(unger er unger og husker ikke alltid å holde for munnen, og vanlig forkjølelse holder seg ikke unna så litt hoste har vi i huset)

Ellers lever vi som normalt, mens jeg holder meg oppdatert om situasjonen både nasjonalt og lokalt i fylket.

4 åringen i huset aner ingenting om sykdommen, 7 åringen vet såvidt at det har dukket opp en ny sykdom ute i verden som kalles svineinfluensa, og at den smitter lett. Og holder vi oss friske til vaksinen kommer, så regner jeg med vi blir vaksinert. .

Klart man kan bli mettet og gå lei av info om sykdommen, men det er tross alt bedre med litt for mye info enn litt for lite. synes

Gjest majas mamma
Skrevet

Og hvilken forferdelig "fare" er det vi bagatelliserer? Vi som nekter å se på dette som verdens undergang? Vi kan bli smittet, ja, høyst sannsynlig blir vi det. Og hva så? Vi er en famlilie med sunne, friske mennesker som vil bli litt småsyke og får en uke hjemme fra jobben. De som blir ordentlig syke og bør være bekymret er de som har en kronisk sykdom, og/eller nedsatt immunforsvar. Nå skal jeg bevege meg ut i Berlins folkehav, med hodet høyt hevet og med Antibac i lomma.

Skrevet

Tenk på alle bekymringene det aldri ble noe av. :))

OK- jeg vet vi kan få sykdommen, og får vi den håper og tror jeg at vi får den som en helt vanlig influensa som går over etter en tid.

Selv er jeg så gammel at jeg tror at kun barna mine blir smittet, og da skal jeg pleie de som jeg alltid gjør når de er syke.

Jeg kan ikke - om jeg er bekymret eller ikke - stoppe smitten, jeg må i butikken, jeg må på posten, jeg må på jobb, barna må på skolen.

Vi praktiserer god hygiene året rundt, dvs vask av hender når vi skal spise, før vi tilbereder mat, når vi har vært på do, vask med mye vann og bruk av såpe. Men det hjelper ikke hvis mennesket bak meg i køen på Mega hoster på meg.

Så ja, jeg er innstilt på at smitten også når vårt hjem, men jeg nekter å la hysteriet ta overhånd. Jeg vil nyte dagene og ta de som de kommer.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror du misforstår hvorfor folk er drittlei av å lese om svineinfluensaen. Det er ikke fordi vi ikke tror at den kommer. Men fordi den ikke skremmer oss. Jeg regner med å bli smittet, og å være syk 2-5 dager. So what? Jeg frykter ikke vanlig influensa heller, og svineinfluensa er mildere.

Skrevet

Du begynner å bli ganske slitsom. Min teori er at frykt tiltrekker sykdom. Jeg bodde i utlandet noen år. I gruppen vår hadde vi to norske kvinnfolk som var nær hysterisk redd for å bli matforgiftet. De tok alle forholdsregler, hygiene, spiste aldri på "hull i veggen" plasser, etc.

De to eneste som etterhvert ble fullstendig slått ut av matforgiftning? Take a guess.

Jeg tror du er døden nær.

Skrevet

Du begynner å bli ganske slitsom. Min teori er at frykt tiltrekker sykdom. Jeg bodde i utlandet noen år. I gruppen vår hadde vi to norske kvinnfolk som var nær hysterisk redd for å bli matforgiftet. De tok alle forholdsregler, hygiene, spiste aldri på "hull i veggen" plasser, etc.

De to eneste som etterhvert ble fullstendig slått ut av matforgiftning? Take a guess.

Det har vel knapt vært et innlegg i dag om dette... Og hvorfor svarer du en som ikke har skrevet i tråden?

Skrevet

Det har vel knapt vært et innlegg i dag om dette... Og hvorfor svarer du en som ikke har skrevet i tråden?

Det er vel et signal fra nick om at han tror han vet hvem som skjuler seg bak engangsnicket "all grunn til respekt", tror du ikke?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hallo, jeg har bare skrevet ett innlegg om dette temaet og dette er ikke meg gitt;o)

Synske evner har du ikke:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er vel et signal fra nick om at han tror han vet hvem som skjuler seg bak engangsnicket "all grunn til respekt", tror du ikke?

Helt klart, men han tar grundig feil:-)

Skrevet

Helt klart, men han tar grundig feil:-)

Jeg trodde heller ikke det var du som startet en tråd til.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg trodde heller ikke det var du som startet en tråd til.

Nei, jeg har bare skrevet et innlegg om dette og i grunnen deltatt ganske lite i alle de andre trådene som har vært:-)

Skrevet

Jeg benekter ikke fugleinfluensaen. Den har jo allerede kommet, ...jeg er bare ikke særlig redd for den. Får jeg influensa så får jeg det. Det går over, jeg tror ikke at jeg dør....

Skrevet

Jo, sikkert. Men hvis han i så fall synes hun maser om dette, så er det litt i overkant teit å sparke liv i en tråd som er nærmere et døgn gammel. For å si at man synes det er skrevet for mye om temaet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...