Gå til innhold

Psykologtimer og jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Snart jobb
Skrevet

Jeg har googlet og googlet, men finner ikke noe informasjon om det å få fri fra jobb for å gå til terapitimer. Jeg har gått terapi 1,5 år, og vil gjerne fortsette med dette når jeg nå skal ut i arbeidslivet. Vet noen hvilke rettigheter jeg har?

Gjest det har du rett til
Skrevet

Jeg vet at du har rett til å få fri. Det har terapeutene mine sagt mange ganger til de jeg går i gruppe med. Men jeg har ingen link dessverre.

Persille1365381127
Skrevet

Du har rett på fri, men ikke krav på lønn.

Nå vet jeg ikke hva slags jobb du har, men jeg pleier å si til mine ansatte at jeg foretrekker at de legger timene sine til begynnelsen/slutten av dagen og så har sen/tidligvakt - da blir det lettere for oss å lappe sammen dagene, og jeg trekker dem aldri i lønn. Det er enklere at de kommer litt senere eller går litt tidligere - enn om de er borte midt på dagen.

Dersom de må ta "midt på dagen"-timer, så går det mye lenger tid - og da blir de trukket i lønn.

Og, ettersom jeg har gått i terapi selv - det er vel ikke noe særlig å komme tilbake på jobb etter en sånn time? Jeg var hvertfall helt utslitt etter de timene - så jeg dro alltid hjem og la meg.

Gjest ikke lett det
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags jobb du har, men jeg pleier å si til mine ansatte at jeg foretrekker at de legger timene sine til begynnelsen/slutten av dagen og så har sen/tidligvakt - da blir det lettere for oss å lappe sammen dagene, og jeg trekker dem aldri i lønn. Det er enklere at de kommer litt senere eller går litt tidligere - enn om de er borte midt på dagen.

Dersom de må ta "midt på dagen"-timer, så går det mye lenger tid - og da blir de trukket i lønn.

Og, ettersom jeg har gått i terapi selv - det er vel ikke noe særlig å komme tilbake på jobb etter en sånn time? Jeg var hvertfall helt utslitt etter de timene - så jeg dro alltid hjem og la meg.

Man kan jo prøve, men i våre dager er det ikke så mange som kan bestille den tiden på dagen en ønsker hos en psykolog.

Persille1365381127
Skrevet

Man kan jo prøve, men i våre dager er det ikke så mange som kan bestille den tiden på dagen en ønsker hos en psykolog.

Nei, men ofte avtaler man neste time når man er der - og da er det gjerne litt frem i tid. Og når man har gått et sted så lenge så vet også psyk. at man foretrekker slik eller sånn timer av praktiske hensyn - og kan hensynta det ved avtale av ny tid.

Gjest Snart jobb
Skrevet

Hei, og takk for svar til dere alle. Jeg bryr meg ikke om at jeg ikke får betaling, bare at jeg går "lovlig". Jeg sa ikke noe om dette på intervjuet, så jeg gruer meg litt til å fortelle det. Uansett, egentlig, gruer jeg meg til å si det. Har ikke lyst å dele det med sjefen overhodet ...

Persille1365381127
Skrevet

Hei, og takk for svar til dere alle. Jeg bryr meg ikke om at jeg ikke får betaling, bare at jeg går "lovlig". Jeg sa ikke noe om dette på intervjuet, så jeg gruer meg litt til å fortelle det. Uansett, egentlig, gruer jeg meg til å si det. Har ikke lyst å dele det med sjefen overhodet ...

Kan du ikke bare si at du har en legetime du må til månedlig (eller hvor ofte det er), og at du skal forsøke å legge dem så det blir så lite problematisk som mulig.

De fleste arbeidsgivere har forståelse for det.... :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...