Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Vi må kjøpe nytt kjøleskap - hva skal vi se etter når vi skal velge?

Vi har vært veldig fornøyd med vårt 12 år gamle Gram-kjøleskap, men nå kjøler det ikke lenger, og det er litt tungvint å basere seg på kjølebag og fryseelementer noe særlig mer enn 2-3 dager.... ;-)

180 cm høyt har vi plass til - og vi har veldig lyst på et sort kjøleskap. Ellers vet jeg ikke helt hvilke egenskaper et kjøleskap bør ha....

Skrevet

Sort kjøleskap? Da tror jeg du har et svært begrenset utvalg å velge i.

Kjøleskapet bør ha automatisk avriming. De fleste modeller har det, men ikke alle. Jeg ville helst hatt et uten hyller av glass/gjennomsiktig plast. Er det noe som irriterer meg, så er det at dette raskt ser skittent ut.

Praktisk inndeling, flere muligheter for omkalfatring i døras hyllesystem er lurt...

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248682995' post='4183740]

Kjøleskapet bør ha automatisk avriming. De fleste modeller har det, men ikke alle. Jeg ville helst hatt et uten hyller av glass/gjennomsiktig plast. Er det noe som irriterer meg, så er det at dette raskt ser skittent ut.

Praktisk inndeling, flere muligheter for omkalfatring i døras hyllesystem er lurt...

Nå har iv ikke vært ute og sett på kjøleskap ennå - men mener du at det ikke finnes særlig utvalg i sort?

Vi kjøpte nemlig ny mikrobølgeovn til jul, og var veldig i tvil om vi skulle ha sort eller børstet stål (eller hva det npå heter) og spurte om hva som er i kommingen i stil nå fremover eller hva som er mest populært nå (vi pleier nemlig å hive oss på en trend helt på slutten av den....) Og da sa de at sort er det som kommer i "hvitevarer" npå fremover - så vi valgte en sort mikrobølgeovn.

KJøleskapet må kjøpes nå, og oppvaskmaskinen har haltet i to år, så den må nok også snart skiftes ut. Og komfyren blir vel det siste da, om et år eller to (dårlig pakning rundt stekeovnen som det ikke går an å fikse + stygge plater).

Ringte forresten elektroverksted, og det ville koste mellom 1800 og 2700 kr å fikse det, og de kunne ikke gjøre det før om 14 dager....

Men akkurat nå virker det forresten, og kjøler så det suser...

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248682995' post='4183740]

Automatisk avriming trodde jeg alle kjøleskap hadde... Det gamle vårt (12 år) har i alle fall det - jeg har aldri avrimt det, og det har aldri vært noe rim inni det. Men takk for tips.

Ja, slike bokser blir fort skitne. Blir moro å se på kjøleskap i ettermiddag :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...