Gjest prust Skrevet 26. juli 2009 Skrevet 26. juli 2009 Vi må kjøpe nytt kjøleskap - hva skal vi se etter når vi skal velge? Vi har vært veldig fornøyd med vårt 12 år gamle Gram-kjøleskap, men nå kjøler det ikke lenger, og det er litt tungvint å basere seg på kjølebag og fryseelementer noe særlig mer enn 2-3 dager.... ;-) 180 cm høyt har vi plass til - og vi har veldig lyst på et sort kjøleskap. Ellers vet jeg ikke helt hvilke egenskaper et kjøleskap bør ha.... 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 Sort kjøleskap? Da tror jeg du har et svært begrenset utvalg å velge i. Kjøleskapet bør ha automatisk avriming. De fleste modeller har det, men ikke alle. Jeg ville helst hatt et uten hyller av glass/gjennomsiktig plast. Er det noe som irriterer meg, så er det at dette raskt ser skittent ut. Praktisk inndeling, flere muligheter for omkalfatring i døras hyllesystem er lurt... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1248682995' post='4183740] Sort kjøleskap? Da tror jeg du har et svært begrenset utvalg å velge i. Kjøleskapet bør ha automatisk avriming. De fleste modeller har det, men ikke alle. Jeg ville helst hatt et uten hyller av glass/gjennomsiktig plast. Er det noe som irriterer meg, så er det at dette raskt ser skittent ut. Praktisk inndeling, flere muligheter for omkalfatring i døras hyllesystem er lurt... Nå har iv ikke vært ute og sett på kjøleskap ennå - men mener du at det ikke finnes særlig utvalg i sort? Vi kjøpte nemlig ny mikrobølgeovn til jul, og var veldig i tvil om vi skulle ha sort eller børstet stål (eller hva det npå heter) og spurte om hva som er i kommingen i stil nå fremover eller hva som er mest populært nå (vi pleier nemlig å hive oss på en trend helt på slutten av den....) Og da sa de at sort er det som kommer i "hvitevarer" npå fremover - så vi valgte en sort mikrobølgeovn. KJøleskapet må kjøpes nå, og oppvaskmaskinen har haltet i to år, så den må nok også snart skiftes ut. Og komfyren blir vel det siste da, om et år eller to (dårlig pakning rundt stekeovnen som det ikke går an å fikse + stygge plater). Ringte forresten elektroverksted, og det ville koste mellom 1800 og 2700 kr å fikse det, og de kunne ikke gjøre det før om 14 dager.... Men akkurat nå virker det forresten, og kjøler så det suser... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. juli 2009 Skrevet 27. juli 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1248682995' post='4183740] Sort kjøleskap? Da tror jeg du har et svært begrenset utvalg å velge i. Kjøleskapet bør ha automatisk avriming. De fleste modeller har det, men ikke alle. Jeg ville helst hatt et uten hyller av glass/gjennomsiktig plast. Er det noe som irriterer meg, så er det at dette raskt ser skittent ut. Praktisk inndeling, flere muligheter for omkalfatring i døras hyllesystem er lurt... Automatisk avriming trodde jeg alle kjøleskap hadde... Det gamle vårt (12 år) har i alle fall det - jeg har aldri avrimt det, og det har aldri vært noe rim inni det. Men takk for tips. Ja, slike bokser blir fort skitne. Blir moro å se på kjøleskap i ettermiddag :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.