Gå til innhold

Trøtt

Anbefalte innlegg

Gjest Trøtt og kald
Skrevet

Vi har en datter på 19 år. Hun har ganske tungt arbeid og jobber ofte lange dager. Står opp klokka 6. Mange som har det slik.

Problemet hennes er at hun er så ekstremt trøtt om morgenen, fryser og føler seg elendig. Etter tre til fire timer våkner på en måte kroppen og da går dagen greitt.Hun spiser en enkel men ok frokost(1 glass juice og et par brødskiver, som regel med ost).Synest hun spiser for lite frukt og grønsaker, men lite søtt. Har vært hos lege som sier at blodprøvene er ok, hun vet ikke hvilke blodprøver som har blitt tatt.

Spørsmålet er, kan dette være noe fysisk eller psykisk galt? Eller rett og slett noe ved kostholdet(vekk med gluten f.eks, leste jeg ett sted)? Vitamin/mineraltilskudd?

Glad for svar.

Skrevet

Kanskje hun kan kjøpe seg en oppvåkninsglampe? Se f.eks etenklereliv.no.

Man burde egentlig passe på at man spiser frukt og grønt til hvert måltid.

Eks:

Frokost:

Inkludere juice og paprika på brødskiven, eller knaske en gulrot.

Lunsj:

Gjerne spise en salat.

Mellom:

Frukt og nøtter

Middag:

Alltid med salat, eller andre grønnsaker som tilbehør til resten av middagen.

Kvelds:

Smoothie basert på bær og juice passer fint til f.eks en yoghurt.

Ikke at jeg er noen ekspert, men det er dette jeg har tenkt på selv.

Gjest Trøtt og kald
Skrevet

Skal formidle videre de gode rådene dine!

Gjest Trøtt og kald
Skrevet

Kanskje hun kan kjøpe seg en oppvåkninsglampe? Se f.eks etenklereliv.no.

Man burde egentlig passe på at man spiser frukt og grønt til hvert måltid.

Eks:

Frokost:

Inkludere juice og paprika på brødskiven, eller knaske en gulrot.

Lunsj:

Gjerne spise en salat.

Mellom:

Frukt og nøtter

Middag:

Alltid med salat, eller andre grønnsaker som tilbehør til resten av middagen.

Kvelds:

Smoothie basert på bær og juice passer fint til f.eks en yoghurt.

Ikke at jeg er noen ekspert, men det er dette jeg har tenkt på selv.

Skal formidle videre de gode rådene dine!

Skrevet

Hadde det likt, det som har gjort hverdagen min overlevelig er at jeg legger meg tidlig (det tok sin tid å vende seg til, men fungerer nå) - ca kl 21-22 og starter dagen med en varm dusj.

I tillegg kan det være greit å spise noe lettspist og gjerne varmt når man er uffen på morran, for eksempel varm havregrøt dersom man får ned det (for eksempel havre quick) eller omelett/eggerøre og lignende - eller drikke en kopp te på morran sammen med maten.

Gjest Trøtt og kald
Skrevet

Hadde det likt, det som har gjort hverdagen min overlevelig er at jeg legger meg tidlig (det tok sin tid å vende seg til, men fungerer nå) - ca kl 21-22 og starter dagen med en varm dusj.

I tillegg kan det være greit å spise noe lettspist og gjerne varmt når man er uffen på morran, for eksempel varm havregrøt dersom man får ned det (for eksempel havre quick) eller omelett/eggerøre og lignende - eller drikke en kopp te på morran sammen med maten.

Vet ikke om jeg får henne til å spise havregrøt.Men det med noe varmt var kjempe lurt, og vi finner nok på noe "godt".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...