Gå til innhold

NRK-lisensen

Anbefalte innlegg

Gjest lisenslus
Skrevet

http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=564744

Her står det at de som selger tv er pliktig til å rapportere - men skjer dette?

Flere jeg kjenner som har kjøpt seg tv har blitt rådet av selgerne å ikke oppgi sitt eget navn, men å kjøpe tvn i sin fars navn!

Kanskje NRK burde gi provisjon for alle innrapporterte tv-salg, så hadde de fått enda flere lisenspenger? Da ville nok de som solgte tv bli strengere,

spørre om tvn er til en selv, be om å få se leg. osv....

Nå spør de bare hvilket navn den skal stå i, og da kan man jo si hva som helst.

Gjest mnopq
Skrevet

Å oppgi sin fars navn eller en annen, er vel dårlig gjort hvis da lisensen blir sendt til ham??

Da må det vel være bedre å skrive et fiktivt navn, da. Hvis de ikke sjekker dette??

Men det beste er vel å være ærlig.

Gjest lisenslus
Skrevet

Å oppgi sin fars navn eller en annen, er vel dårlig gjort hvis da lisensen blir sendt til ham??

Da må det vel være bedre å skrive et fiktivt navn, da. Hvis de ikke sjekker dette??

Men det beste er vel å være ærlig.

Ja, men faren har allerede tv og betaler allerede lisens, man kan eie så mange fjernsyn man vil og kun betale en lisens.

Derfor har mange utnyttet dette og kjøpt fjernsyn i farens eller morens navn.

Skulle det være noe feil med tv reklamerer de i farens navn.

Ulempen med dette er f.eks. hvis det er brann i leiligheten og man skal forlange erstatning fra forsikringen, kanskje hadde man en tv til 20-30 tusen, men denne eide man ikke i følge papirene, for denne står jo i farens navn, og da må jo tvn være hos faren? Dermed kan man risikere å gå glipp av erstatning for denne dyre tvn...

Så det er jo en risiko å ta, i tillegg til risikoen å få kontrollører på døren. Men man har som man tidligere har påpekt rett til å nekte dem å komme inn.

Gjest fanteguri
Skrevet

Det er vel svindel....

Men jeg liker ikke å betale den forbaskede lisensen - særlig ikke når man får den til forfall 30.7!!! Det har da vitterlig vært en mnd seinere før! Jeg skjønner i grunnen at folk får litt lyst til å svindle seg unna den dumme lisensen.

Skrevet

Mulig at ungdommer benytter seg av dette rådet, når de akkurat har flyttet hjemmefra. Men tviler på at voksne etablerte utnytter det. Jeg ser ikke for meg at selgerne står og fraråder enhver å oppgi navnet sitt.

Caloni Makaroni
Skrevet

Kan man oppgi fiktivt navn??

Det er nok greit å ha et reelt navn, om det skulle bli reklamasjon eller annet som gjør at man må kontakte butikken i ettertid. Men om det er en selv, far eller naboen, DET er vel opp til enhver, til syvende og sist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...