Gå til innhold

Jeg spør igjen - ville du reist til Mallorca i s

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

eptember?

Vi er to voksne og to barnehage-barn som har kjøpt og betalt tur for en stund tilbake. Kjøpt før det "tok av" i tabloidene, men nå kjenner jeg faktisk personlig folk som er blitt sjuke.. Pluss at jeg ser noen her inne også er smitta.

Jeg tror ikke vi skal dø av dette, men har absoutt ingen interesse av å risikere en uke karantene i en liten ferieleilighet i utlandet, kanskje får vi heller ikke lov å reise hjem, men må gå gå sjuke oppå hverandre enda lenger.

Stilte dette spørsmålet for noen uker siden, da fikk jeg ingen negative svar. Hva sier dere nå - ville dere reist?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

6

• nick

3

• Elis31

3

• cecily

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest minnah
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248722408' post='4184103]

Ja!

Begrunnelse?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Ja, vi hadde reist. Og jeg enda en av dem som ikke bør bli syk, men har valgt og ta forhåndsregler og ellers lever som normalt. Det inkluderer også ferieturer.

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, du burde ikke reise. Du burde sende billettene til meg! :P

Skrevet

Begrunnelse?

Fordi jeg mener at reiseselskapene bør kansellere avganger om situasjonen blir for ille. Jeg går ikke rundt og er redd for alt mulig.

Vi skal til de spanske øyer litt senere på høsten.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1248722545' post='4184111]

Ja, vi hadde reist. Og jeg enda en av dem som ikke bør bli syk, men har valgt og ta forhåndsregler og ellers lever som normalt. Det inkluderer også ferieturer.

Forhåndsregler? Hva gjør du hvis noen begynner å nyse rundt deg på flyet, tar på munnind?

Elis som bare lurer på hvor hysterisk hun skal være.

Mary Poppins
Skrevet

Så lenge jeg er frisk og ikke har noen form for kronisk sykdom, eller lavt immunforsvar, så ville jeg helt klart reist.

Gjest minnah
Skrevet

Så lenge jeg er frisk og ikke har noen form for kronisk sykdom, eller lavt immunforsvar, så ville jeg helt klart reist.

_Jeg_ kunne godt reist, men tenker på ungene, og det å risikere å sitte 4 stk innesperret i en uke +..

Skrevet

_Jeg_ kunne godt reist, men tenker på ungene, og det å risikere å sitte 4 stk innesperret i en uke +..

Kjenner litt på den jeg også. Men så lenge man ikke får igjen på forsikringen er det litt vanskeligere.

Gjest minnah
Skrevet

Kjenner litt på den jeg også. Men så lenge man ikke får igjen på forsikringen er det litt vanskeligere.

Vi lurer på å flytte hele turen et halvt års tid, det lar seg gjøre.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, jeg hadde reist. Dra og kos dere med god samvittighet.

Gjest ...og skal det ;o)
Skrevet

JA

jeg ville reist.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Forhåndsregler? Hva gjør du hvis noen begynner å nyse rundt deg på flyet, tar på munnind?

Elis som bare lurer på hvor hysterisk hun skal være.

Nei, ikke munnbind. Jeg bruker desinfiserende sprit på hender før kontakt med munn og nese. Nå er dette en ganske godt drillet vane hos meg, siden jeg bør unngå Norovirus og vanlig influensa, så jeg har bare økt det litt, og fått resten av familien med.

Blir en av oss syke, så tar vi det derifra. Det kan skje nå, det kan skje mens vi er på ferie, eller det skjer kanskje ikke. Så vi lever som normalt, men er obs på at det er dråpesmitte, og har antibac o.l produktet i veska/lomma.

Skrevet

Nei. Jeg er nøktern nok til at jeg velger å ta litt forbehold for tiden og ligge litt lavt i terrenget for å unngå å få (og spre) viruset.

Skrevet

Vi lurer på å flytte hele turen et halvt års tid, det lar seg gjøre.

Det ville jeg ha valgt å gjøre hvis jeg var dere. Må da dessuten være mye deiligere å reise dit når det er kuldegrader her!

:-)

Gjest prust
Skrevet

Jeg har det siste halve året prøvd å få overtalt mannen min til at vi for første gang skulle spandere på oss en tur til Mallorca i september. Jeg hadde fått ham litt på glid - men nå steiler han helt - det er ikke snakk om å ta med ungene dit pga svineinfluensaen.

Kjipt. Jeg hadde sett så utrolig frem til en uke i syden sammen med ham og ungene....

Skrevet

Ja. Det er ikke sånn at influensaen er noe du bare får i utlandet, den finnes her også. Alle hysteriske avbestiller nå, så sjansen for at dere får halve flyet for dere selv er ganske stor.

Før september kommer så har dere sikkert vært igjennom sykdommen anyway. Fra en ekspert på TV'n i dag, i Norge dør det ca 1300 stk pr år pga vanlig influensa. Svineinfluensaen har kun drept ca 1000 stk, _worldwide_.

Sørg for en skikkelig reiseforsikring, så dere har ryggen dekket dersom noe skjer.

Hilsen nick som har vært innom 5 forskjellige land, og fløyet 30 timer med 6 forskjellige fly de siste tre ukene, og som planlegger storbyhelg om noen uker og ferie utenlands i november. nick jr var/er selvfølgelig med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...