Gå til innhold

Jeg spør igjen - ville du reist til Mallorca i s

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Og jeg kjenner at jeg neste blir litt misunnelig:-)

Vi betalte for å gå inn i Keops-pyramiden. Det er den største. Mener det var i overkant av 100,-. Da må du gå krokrygget opp en lang, trang gang. Så kommer du inn i en kjempehøy gang før du går inn i selve gravkammeret.

I tillegg fikk vi gå inn i en av dronninpyramidene. Grei opplevelse det også, men det var jo så lite og med mye dårligere utførelse.

Kos dere masse på turen:-)

Jeg misunner deg Tyrkiaturen :o)

Da vet jeg at det er det største som er mest aktuell.

Vi bor på hotellområde med 7-8 restauranter, så vi spiser oss jo nesten ihjel på 2 uker ;o) (all inclusive).

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

6

• nick

3

• Elis31

3

• cecily

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville ikke reist, for jeg har astma og er dermed visstnok i risikogruppen for at influensaen eventuelt blir alvorligere enn hos helt friske.

Dersom ingen av dere har diabetes, hjerte- eller lungesykdommer, diabetes eller er gravide, så ville jeg nok reist.

Skrevet

Jeg ville ikke reist, for jeg har astma og er dermed visstnok i risikogruppen for at influensaen eventuelt blir alvorligere enn hos helt friske.

Dersom ingen av dere har diabetes, hjerte- eller lungesykdommer, diabetes eller er gravide, så ville jeg nok reist.

Jeg må være dum sikkert :-). Har reist mye og har både astma og annen lungesykdom. Tenker sånn at jeg kan få denne sykdommen samme hvor jeg er for tiden.

Orker ihvertfall ikke å sitte inne og skjelve :-)

Skrevet

Jeg må være dum sikkert :-). Har reist mye og har både astma og annen lungesykdom. Tenker sånn at jeg kan få denne sykdommen samme hvor jeg er for tiden.

Orker ihvertfall ikke å sitte inne og skjelve :-)

Jeg tenker derimot at om jeg skulle bli alvorlig syk, så ønsker jeg å være det hjemme i Norge. Når det faktisk er en pandemi ute og den kan gi alvorlige lungekomplikasjoner, da syns jeg det er greit å ta visse forholdsregler. Jeg syns ikke det er å sitte og skjelve, man tar på seg sikkerhetsbelte når en kjører bil også, selv om en ikke har tenkt å kollidere.

Skrevet

''jeg er forhåpentligvis ferdig med svineriet nå ''

Hehe - pling! (ordspill)

Ja, den innbyr jo virkelig til ordspill denne her...

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, den innbyr jo virkelig til ordspill denne her...

Ja, selv har jeg vært svineheldig og klart meg unna, til tross for ganske utstrakt reising... *pling*

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1248776105' post='4184356]

Jeg misunner deg Tyrkiaturen :o)

Da vet jeg at det er det største som er mest aktuell.

Vi bor på hotellområde med 7-8 restauranter, så vi spiser oss jo nesten ihjel på 2 uker ;o) (all inclusive).

Jeg har aldri testet all inclusive. Og det er kanskje greit nok....ellers triller jeg vel før jeg kommer hjem.

Får testet Halvpensjon nå i Tyrkia. Har ikke så store forventninger da det ikke er et veldig stort hotell + "bare" 3-stjerners. Men kunne nesten ikke la være å ta det med da det kostet 975,- for en voksen + et barn i en uke. (Frokost og middag)

Skrevet

Jeg har aldri testet all inclusive. Og det er kanskje greit nok....ellers triller jeg vel før jeg kommer hjem.

Får testet Halvpensjon nå i Tyrkia. Har ikke så store forventninger da det ikke er et veldig stort hotell + "bare" 3-stjerners. Men kunne nesten ikke la være å ta det med da det kostet 975,- for en voksen + et barn i en uke. (Frokost og middag)

Det var rimelig, da er det jo ikke nøye om dere spiser andre plasser i tillegg.

Jeg har bare testet all inclusive på det hotellet vi bodde på ifjor, og det er der vi skal nå. Der fikk vi så ekstremt mye at det lønte seg. Vi spiste forskjellige ting hver eneste dag, thaimat, egyptisk mat, buffet(er), italiensk osv. Det blir jo litt spesielt siden hotellet har så mange plasser vi kan spise på. Drikke dagen lang, is, nystekte pannekaker, frukt m.m.

Jeg har forstått det slik at Makadi Palace som vi bor på har mye i sitt tilbud, det er jo bare hoteller der. Tar ca 15-20 min inn til sentrum. Er vi i sentrum, så spiser vi der, men summasummarum får vi mye for pengene akkurat på det hotellet.

Sambo trillet omtrent inn på flyet hjem ;o) Jeg likte og tro at jeg badet så mye, og gikk så mye at jeg gikk det av meg. ;o)Dessuten var det ikke bare kakebordet som bugnet, det var mengder med frukt og grønnsaker også. Faktisk lite sauser i forhold til hva vi er vant med her hjemme.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1248780831' post='4184398]

Det var rimelig, da er det jo ikke nøye om dere spiser andre plasser i tillegg.

Jeg har bare testet all inclusive på det hotellet vi bodde på ifjor, og det er der vi skal nå. Der fikk vi så ekstremt mye at det lønte seg. Vi spiste forskjellige ting hver eneste dag, thaimat, egyptisk mat, buffet(er), italiensk osv. Det blir jo litt spesielt siden hotellet har så mange plasser vi kan spise på. Drikke dagen lang, is, nystekte pannekaker, frukt m.m.

Jeg har forstått det slik at Makadi Palace som vi bor på har mye i sitt tilbud, det er jo bare hoteller der. Tar ca 15-20 min inn til sentrum. Er vi i sentrum, så spiser vi der, men summasummarum får vi mye for pengene akkurat på det hotellet.

Sambo trillet omtrent inn på flyet hjem ;o) Jeg likte og tro at jeg badet så mye, og gikk så mye at jeg gikk det av meg. ;o)Dessuten var det ikke bare kakebordet som bugnet, det var mengder med frukt og grønnsaker også. Faktisk lite sauser i forhold til hva vi er vant med her hjemme.

Det høres jo veldig godt ut da. Men jeg spiser alltid alt for mye i slike situasjoner:-/

Men vi kommer sikkert til å teste det en gang også. Kjekt å høre at andre har gode erfaringer med det før vi tester selv:-)

Skrevet

Det høres jo veldig godt ut da. Men jeg spiser alltid alt for mye i slike situasjoner:-/

Men vi kommer sikkert til å teste det en gang også. Kjekt å høre at andre har gode erfaringer med det før vi tester selv:-)

Cluet ligger i å sjekke hva som faktisk er med i all inclusive og ikke. Jeg så på ett annet hotell, men så kom det frem at det slett ikke var så mye med som forespeilet først (mtp antall restauranter).

Ferie er herlig uansett! :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Velkommen i klubben!

-er han veldig dårlig?

Mine to har litt feber, hodepine, litt leddsmerter (bare første døgnet) - og nå på 3 dagen er de helt som vanlig.

Jeg er hakket verre.

Nei, han er mye bedre i dag. Så jeg tror ikke det kan være svineinfluensa likevel, dessverre. Det hadde vært så godt å være ferdig med den.

Gjest minnah
Skrevet

Nei, han er mye bedre i dag. Så jeg tror ikke det kan være svineinfluensa likevel, dessverre. Det hadde vært så godt å være ferdig med den.

Det er ingen andre influensaer "ute og går" nå, så om man får feber, ømme muskler og ledd osv, er det nok svineriet.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er ingen andre influensaer "ute og går" nå, så om man får feber, ømme muskler og ledd osv, er det nok svineriet.

Han mangler de ømme musklene og leddene. Har bare feber, hoste og kvalme. Derfor har jeg slått fra meg den diagnosen. Men jeg får se om resten blir smittet og hva vi får av symptomer.

Skrevet

Du har helt rett, men dere surrer rundt som hodeløse høns de aller fleste av dere.

Man blir ikke lagt inn på sykehus av H1N1. I UK blir man spesifikt bedt om å holde seg hjemme og IKKE dra til sykehuset/lege dersom man har symptomer.

Det gjør man her også. Likevel løper folk ned dørene hos legen, så du er inne på noe.

Selv er jeg nå mest redd for hva som skjer når det muterer, men jeg ville nok vært betenkt med å dra med meg en unge i risikogruppe til land med mange smittede. Det er ikke sånn at det finnes ledige respiratorer stablet unna i hver en krok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...