Gå til innhold

Ang. arbeidsledighet og dagpenger

Anbefalte innlegg

Gjest snart uten jobb:(
Skrevet

Jeg blir arbeidsledig om noen uker og lurer på når jeg må søke dagpenger og hvor lang er behandlingstiden? Tenker om jeg må søke med en gang,eller skal jeg vente litt til? Surt å søke for sent...

Er det 62% av opptjent lønn det siste året man får i dagpenger?

Skrevet

Jeg hadde søkt straks. Hvis det ikke er noen regler på at man må vente.

Skrevet

Dagpenger kan tidligst utbetales fra og med den dagen du setter fram krav (datoen du registrerte deg som arbeidssøker, blir som hovedregel regnet som dato for krav).

De fleste søknader behandles normalt innen 3 uker

http://www.nav.no/page?id=728

Skrevet

''Hvis du skal søke dagpenger må du være registrert som arbeidsledig''

http://www.nav.no/180208.cms

Behandlingstiden er vel for tiden ca. 3 uker. Du må møte hos Nav når du har papirer på at du er uten jobb (oppsigelse) fra den og den datoen, og registrere deg som arbeidssøker og søke dagpenger. Så lenge du ikke har mottatt oppsigelse så kan du heller ikke foreta deg noe overfor Nav.

Skrevet

Du søker selvfølgelig nå hvis du vet fra hvilken dato du er arbeidsledig - hva slags grunn skulle du ha for å vente?

Gjest Ventetilduerarbeidsledig
Skrevet

For noen små år siden måtte man møte opp den første dagen man var uten jobb, og søke da. Om man møtte opp før, så fikk man ikke søke.

Forhåpentligvis er dette gjort om, men neimen om jeg vet...

Gjest vært ledig
Skrevet

Stikk på NAV og hent sluttskjema som arbeidsgiver må fylle. ut. Dette må du vedlegge søknad om dagpenger når du skal søke om dette. Dette skal du søke om når du er blitt arbeidsledig. Du må aktiveres som arbeidssøker og sende meldekort også.

Hvis du er litt flittig nå så finner du kanskje en ny jobb nå? Mye lettere å få jobb når en er i jobb enn å søke jobber når en er arbeidsledig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...