Gå til innhold

Når er jeg alkoholiker..

Anbefalte innlegg

Gjest gråpusen
Skrevet

Det jeg mente er at alkoholisme faktisk er en sykdom. Det tok det lang tid for meg å forstå. Jeg syntes bare gubben var dum fordi han valgte å drikke. Slik er det faktisk ikke.

Pr. i dag kan han ta seg litt innimellom. Men han må holde seg borte fra sprit. Så han tar seg vel bittelitt 1-2 ggr. pr. mnd. nå. Og jeg er superglad for at han håndterer dette så bra som han gjør nå. Og at han ser faren rundt dette:-)

Jeg er enig i at alkoholisme er en sykdom, men jeg er ikke alkoholiker derfor er jeg ikke syk. Jeg drikker rett og slett for mye vin. Sprit drikker jeg ytterst sjeldent.

Persille1365381127
Skrevet

For all del kan ikke du fordype dette nærmere for oss vanlige dødelige mennesker.

Ukedagen du drikker på eller hva du drikker avgjør ikke om du har et problem. De fleste skjønner selv når de har et problem, men de som virkelig har problemer vil gjerne ikke akseptere det.

Om du synes du drikker for mye, så kutter du ned - klarer du det ikke, så har du et problem. Klarer du det uten at det har noen som helst innvirkning på det mentale, altså at det ikke er vanskelig eller at du føler du ofrer noe - så har du heller ikke noe problem.

Som NHD skriver spiller det ingen rolle om du bare drikker en gagn i året dersom det fører til store konsekvenser - da har du likevel et problem.

Men voksne mennesker tåler gjerne noen glass med vin i uken, uansett dag, uten at de har et problem av den grunn.

Om du MÅ ha vin HVER dag, så har du et problem.

Gjest gråpusen
Skrevet

Ukedagen du drikker på eller hva du drikker avgjør ikke om du har et problem. De fleste skjønner selv når de har et problem, men de som virkelig har problemer vil gjerne ikke akseptere det.

Om du synes du drikker for mye, så kutter du ned - klarer du det ikke, så har du et problem. Klarer du det uten at det har noen som helst innvirkning på det mentale, altså at det ikke er vanskelig eller at du føler du ofrer noe - så har du heller ikke noe problem.

Som NHD skriver spiller det ingen rolle om du bare drikker en gagn i året dersom det fører til store konsekvenser - da har du likevel et problem.

Men voksne mennesker tåler gjerne noen glass med vin i uken, uansett dag, uten at de har et problem av den grunn.

Om du MÅ ha vin HVER dag, så har du et problem.

Jeg har svart så mange ganger i denne tråden og har diskutert dette ferdig. Vet ikke om du har forstått meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...