Gå til innhold

Ferie- hva gjør du?

Anbefalte innlegg

Gjest sjøstjerna
Skrevet

..foruten om evt reise?

Jeg later meg. Og kjenner jeg blir mer lat av det. Deilig å bare lese på nettet, ligge på sofaen eller sitte ute i sol, spise god mat og gjøre ingenting. Går sakte opp i vekt nå- og det bryr meg lite. Hverdagen kommer tidsnok.

Kribler også- etter å ta fjellturer eller sykkelturer. Elsker følelsen av å komme i form. Når jeg blir lei av å late meg så blir det vel det jeg tar fatt på.

Har også bøker liggende- men foreløpig forblir de liggende. Har bare lest en bok i sommer.

Livet er i deilig.

Hva gjør du?

Gjest midia
Skrevet

Jeg har 8 uker ferie og gjør absolutt ingenting fornuftig:)

Veksler mellom hjemme og hytta.

Det går i bøker,data,shopping og sånne ting som jeg ikke rekker ellers. Hærlig med ferie:))

Mary Poppins
Skrevet

Det går i bøker,data,shopping og sånne ting som jeg ikke rekker ellers. Hærlig med ferie:))

8 uker høres helt hærlig ut! Du er vel kanskje lærer du da :-)

Gjest Lilje30
Skrevet

8 uker høres helt hærlig ut! Du er vel kanskje lærer du da :-)

Det er hun helt sikkert ikke, da hadde 4 av ukene vært avspasering ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det er hun helt sikkert ikke, da hadde 4 av ukene vært avspasering ;-)

Hehe

Gjest Elextra
Skrevet

Elsker å være ved/i/på sjøen i ferien, og der kan jeg gjerne være ganske lat. Ellers liker jeg nok godt å ha et visst aktivitetsnivå.

Har to små barn, så "dødtid" i form av ren avslapping blir det nå lite av.

Er ellers ikke så begeistret for å være hjemme i ferien, da får jeg ikke ordentlig feriefølelse og tenker fort på ting i huset som burde vært gjort. Er ikke vant til bare å slappe av hjemme ;).

Gjest bikku
Skrevet

Tja, mellom campingturer, hytteliv, kafebesøk og boklesing har jeg blant annet fått barn...

Og så litt turorientering, mye kaffeslaberas el med hjemvendte venner, underholdning av feriegjester osv.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Elsker å være ved/i/på sjøen i ferien, og der kan jeg gjerne være ganske lat. Ellers liker jeg nok godt å ha et visst aktivitetsnivå.

Har to små barn, så "dødtid" i form av ren avslapping blir det nå lite av.

Er ellers ikke så begeistret for å være hjemme i ferien, da får jeg ikke ordentlig feriefølelse og tenker fort på ting i huset som burde vært gjort. Er ikke vant til bare å slappe av hjemme ;).

''Er ellers ikke så begeistret for å være hjemme i ferien, da får jeg ikke ordentlig feriefølelse og tenker fort på ting i huset som burde vært gjort. ''

Akkurat _det_ sliter jeg ikke med. Ser at noen flater burde vært malt. Men dette tar man ved siden av jobb etterhvert. Nå skal det ferieres! :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''Er ellers ikke så begeistret for å være hjemme i ferien, da får jeg ikke ordentlig feriefølelse og tenker fort på ting i huset som burde vært gjort. ''

Akkurat _det_ sliter jeg ikke med. Ser at noen flater burde vært malt. Men dette tar man ved siden av jobb etterhvert. Nå skal det ferieres! :-)

Tenkte ikke nødvendigvis på større veldlikehold, men det er bestandig en del skap- og annen rydding som forlengst burde vært gjort.

Slapper bedre av på hytte eller annet sted i ferien. Ferie for meg er i stor grad å gjøre noe annet enn det jeg gjør til daglig, og da hjelper det på med andre omgivelser. Er jeg hjemme og "slapper av" en uke føles det fort bare som en langhelg etterpå.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tenkte ikke nødvendigvis på større veldlikehold, men det er bestandig en del skap- og annen rydding som forlengst burde vært gjort.

Slapper bedre av på hytte eller annet sted i ferien. Ferie for meg er i stor grad å gjøre noe annet enn det jeg gjør til daglig, og da hjelper det på med andre omgivelser. Er jeg hjemme og "slapper av" en uke føles det fort bare som en langhelg etterpå.

OK. :-)

Jeg liker å reise utenlands i ferie, og vi har gjort det. Vi har også besøkt familie på annen del av landet. Og nå nyter vi en tid hjemme også.

Jeg nyter det og slapper like godt av til tross for skap.Jeg planlegger absolutt ikke rydde skap eller liknende. Dersom lysten kommer kastende over meg, så kan det tenkes at jeg gjør det. ;-)

Skrevet

Tja, akkurat nå ligger jeg i en seng i Santa Fe med tre hunder og har uvi og føler meg æsj.

Hvorfor føler man seg mye verre borte enn hjemme når man blir dårlig...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tja, akkurat nå ligger jeg i en seng i Santa Fe med tre hunder og har uvi og føler meg æsj.

Hvorfor føler man seg mye verre borte enn hjemme når man blir dårlig...

Huffda! Høres ikke behagelig ut. Ikke morsomt å være syk når man er på ferie!

Ønsker deg riktig god bedring! Håper det går fort over, og at du er pigg igjen snart.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, hærlig med ferie. Liker friheten. Vet ikke hvor klokka er engang!

Men finner den vel før jobb-start. :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Tja, mellom campingturer, hytteliv, kafebesøk og boklesing har jeg blant annet fått barn...

Og så litt turorientering, mye kaffeslaberas el med hjemvendte venner, underholdning av feriegjester osv.

Gratulerer med barn! Spennende tider.

Likevel får du tydeligvis tid til alt mulig. :-)

Gjest prust
Skrevet

Jeg har hatt fire uker ferie (men dog jobbet en del hjemmefra innimellom) og nyyyyyyyter virkelig lange morgener og dager uten stress :-)

Mannen min begynte igjen å jobbe i går, mens jeg skal ha to uker nå der jeg jobber det jeg kan hjemmefra (tipper det blir mellom 30 og 50%), inntil barnehage og sfo starter opp.

Vi sover til 9 eller 9.30, spiser frokost , leser avisen, ungene leker med venner og overnatter hos hverandre (i natt sover 5-åringen hos ei venninne for første gang) og vi storkoser oss.

Gruer meg til hverdagen igjen....

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har hatt fire uker ferie (men dog jobbet en del hjemmefra innimellom) og nyyyyyyyter virkelig lange morgener og dager uten stress :-)

Mannen min begynte igjen å jobbe i går, mens jeg skal ha to uker nå der jeg jobber det jeg kan hjemmefra (tipper det blir mellom 30 og 50%), inntil barnehage og sfo starter opp.

Vi sover til 9 eller 9.30, spiser frokost , leser avisen, ungene leker med venner og overnatter hos hverandre (i natt sover 5-åringen hos ei venninne for første gang) og vi storkoser oss.

Gruer meg til hverdagen igjen....

eeeeeelsker også ferie..... og lange morgener osv.

Vi får fortsette å nyte det.

Forhåpentligvis blir vi lei etter hvert... Hverdagen kommer jo til slutt. ;-)

Gjest prust
Skrevet

eeeeeelsker også ferie..... og lange morgener osv.

Vi får fortsette å nyte det.

Forhåpentligvis blir vi lei etter hvert... Hverdagen kommer jo til slutt. ;-)

Joda, det pleier å være greit å komme i gang igjen, og tidligere var jeg også litt sliten av å passe barn i ferien - men nå er de jo så store at de stort sett passer seg selv, og da er det jo bare deilig med ferie!!!!

Skal forresten jobbe fredag og mandag + mandag 10. august, så jeg har ikke 6 uker i strekk altså...

Skrevet

Huffda! Høres ikke behagelig ut. Ikke morsomt å være syk når man er på ferie!

Ønsker deg riktig god bedring! Håper det går fort over, og at du er pigg igjen snart.

Takk skal du ha :o) Jeg fikk en skikkelig hestekur av legen så idag er feberen borte og jeg føler meg bedre. Men her er morgen så jeg har akkurat stått opp, så jeg håper det fortsetter utover dagen.

Gjest blæh
Skrevet

Fryser, hoster, sover, stappr i meg smertestillende, etc etc

Gjest bikku
Skrevet

Gratulerer med barn! Spennende tider.

Likevel får du tydeligvis tid til alt mulig. :-)

Har fått barn - ikke født barn ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...