Gå til innhold

Andre muligheter som Facebook?

Gjest Vil ikke miste alle de jeg har fått

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går rykter om at facebook nå skal begynne å ta betalt for sine tjenester, og pga dette så vil mange av mine på min venneliste slette sin profil i protest.

Det er fryktelig synd for jeg har via facebook funnet igjen familie jeg ikke har sett på svært mange år/aldri, og jeg har også fått noen nye flotte venner omkring i verden.

Er det andre alternativer til dette som jeg kan ha i hånden hvis "mine" ønsker å trekke seg fra facebook?

Jeg vil så svært nødig miste kontakten med mange av dem, vanlig mail og slik er jo slettes ikke det samme.

Skrevet

Hei!

Såvidt jeg har forstått, så er det spill tilknyttet FB som muligens skal bli mot betaling. Vanlige profiler med det som hører med skal ikke koste noe.

Jeg er ingen ekspert altså, så arrester meg hvis jeg har feiloppfattet.

;)

Gjest Elextra
Skrevet

Tviler sterkt på at de vil ta betalt for vanlige profiler. Forretningsideen går jo ut på å selge annonser, og da tjener de penger i takt med trafikken. Tror heller de vil ta betalt for ekstratjenester som spill og diverse ting man kan kjøpe for å sende videre, samt evt. for oppgradering av profilen, slik de gjør på f.eks. LinkedIn.

Må presisere at jeg ikke vet noe om dette, jeg bare antar.

Mary Poppins
Skrevet

Det oppstår ofte sånne rykter, men det blir nok neppe betaling for vanlige profiler.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

På den danske facebookguiden sies det at det ikke vil bli bli krevd betaling for facebookprofiler.

http://www.facebookguide.dk/facebook-generelt/bliver-facebook-ved-med-at-være-gratis

Men det hadde ikke plaget meg stort om det kom krav om månedsbetaling. Jeg hadde slettet profilen min. Ikke i protest, men fordi jeg ikke ville funnet det verdt det.

Twitter derimot... Der er jeg hektet, og ville vært villig til å betale en liten sum.

Gjest Elextra
Skrevet

På den danske facebookguiden sies det at det ikke vil bli bli krevd betaling for facebookprofiler.

http://www.facebookguide.dk/facebook-generelt/bliver-facebook-ved-med-at-være-gratis

Men det hadde ikke plaget meg stort om det kom krav om månedsbetaling. Jeg hadde slettet profilen min. Ikke i protest, men fordi jeg ikke ville funnet det verdt det.

Twitter derimot... Der er jeg hektet, og ville vært villig til å betale en liten sum.

''Twitter derimot... Der er jeg hektet, og ville vært villig til å betale en liten sum.

''

Har ikke helt funnet ut av Twitter ennå, jeg. Opprettet en konto for en tid tilbake, men later ikke til å være så mange jeg kjenner som er der, og dermed ikke så mye å følge med på. Ikke at jeg egentlig har tid å avse, men skulle gjerne knekke nøkkelen :-).

Skrevet

Takk skal du ha, nå ble jeg lettet. Jeg har funnet familie jeg aldri ville fått kontakt med om ikke via facebook.

Og jeg har via hobbyen min funnet svært flotte mennesker/venner også via facebook.

Flott å kunne følge dem daglig slik som til nå :)

Er på twitter også, men finner ikke flyten på det greiene der.... :(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Twitter derimot... Der er jeg hektet, og ville vært villig til å betale en liten sum.

''

Har ikke helt funnet ut av Twitter ennå, jeg. Opprettet en konto for en tid tilbake, men later ikke til å være så mange jeg kjenner som er der, og dermed ikke så mye å følge med på. Ikke at jeg egentlig har tid å avse, men skulle gjerne knekke nøkkelen :-).

Den største forskjellen på FB og Twitter sånn jeg ser det, er at man på FB leter opp kjente, mens man på Twitter blir kjent med nye.

Mulig jeg har kjedelige venner, men på FB skriver de på vennelisten min bare hva de har gjort i det siste, mens man på Twitter diskuterer alt mulig.

Jeg følger ca 150 på Twitter og det er bare 4-5 av dem jeg kjenner fra før.

Gjest Elextra
Skrevet

Den største forskjellen på FB og Twitter sånn jeg ser det, er at man på FB leter opp kjente, mens man på Twitter blir kjent med nye.

Mulig jeg har kjedelige venner, men på FB skriver de på vennelisten min bare hva de har gjort i det siste, mens man på Twitter diskuterer alt mulig.

Jeg følger ca 150 på Twitter og det er bare 4-5 av dem jeg kjenner fra før.

Men hvordan blir du kjent med nye? Man ser jo bare meldingene til de man allerede følger?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Men hvordan blir du kjent med nye? Man ser jo bare meldingene til de man allerede følger?

Du kan bli medlem av en eller flere Twibes. Det er interessegrupper der du finner folk som er opptatt av det samme som du.

Du ser hvem andre følger, og følger etter dem.

På fredager er det mange som anbefaler folk som de synes er verdt å følge. Disse anbefalingene finner du ved å søke på #ffnor.

Hvis noen syns noen har skrevet en ekstra god melding, sender de den videre som en RT. De som har den opprinnelige meldingen kan du velge å følge.

Du kan søke på emneord du er opptatt av, og se hvem som har skrevet noe om det. Følg disse.

Det er med andre ord mange måter å finne folk du vil følge. Ofte bommer man. Følger du noen som bare skriver sprøyt eller som spammer, så bare fjern dem igjen. Mye av moroa med twitter er å finne folk å følge, og å svare dem eller bli svart, så man får en dialog.

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan bli medlem av en eller flere Twibes. Det er interessegrupper der du finner folk som er opptatt av det samme som du.

På fredager er det mange som anbefaler folk som de synes er verdt å følge. Disse anbefalingene finner du ved å søke på #ffnor.

Hvis noen syns noen har skrevet en ekstra god melding, sender de den videre som en RT. De som har den opprinnelige meldingen kan du velge å følge.

Du kan søke på emneord du er opptatt av, og se hvem som har skrevet noe om det. Følg disse.

Det er med andre ord mange måter å finne folk du vil følge. Ofte bommer man. Følger du noen som bare skriver sprøyt eller som spammer, så bare fjern dem igjen. Mye av moroa med twitter er å finne folk å følge, og å svare dem eller bli svart, så man får en dialog.

Takk for detaljert svar. Twibes har jeg aldri hørt om, dette skal jeg sjekke nærmere.

Gjest Elextra
Skrevet

Beklager mas, men et lite spørsmål til: Hvordan finner man twibes? Søkte på "help", men fant ingen ting.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk, Ulvinnen! :-)

Bare hyggelig ;-)

Hadde det ikke vært for at jeg er mindre anonym på Twitter, skulle jeg gitt deg Twitternavnet mitt så vi kunne fulgt hverandre. Men dol er litt for tilgjengelig for alle.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Takk, Ulvinnen! :-)

Her er forresten en nyttig side om norske twitrere: http://www.tvitre.no/

Den kan også hjelpe deg å finne personer du er interesert i.

Gjest merkelig setning for meg
Skrevet

Heter det ikke andre muligheter _enn_ facebook?

Gjest Elextra
Skrevet

Bare hyggelig ;-)

Hadde det ikke vært for at jeg er mindre anonym på Twitter, skulle jeg gitt deg Twitternavnet mitt så vi kunne fulgt hverandre. Men dol er litt for tilgjengelig for alle.

Ja, har sett mange ligger der med nick-navn, men jeg ligger med tilnærmet fullt navn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...