Gå til innhold

Hva er fargetrenden fremover på "hvitevarer"?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Lenge var jo hvitevarer hvite. I min barndom var det mørke farger (brunt, grønt, rødt). Nå har børstet stål vært moderne en stund.

Vi må nok i løpet av de nærmeste 3 årene bytte ut kjøleskap, oppvaskmaskin og komfyr, og er i tvil om hvilken farge vi skal velge. Kjøkkenet er i lys eik, veggene skal bli lyse, vi har lyse fliser over benken.

Hva vil passe best - hvitt, sort eller børstet stål?

Har noen erfaring med dette kjøleskapet: http://www.expert.no/Product/Product.aspx?id=1765878

Det finnes i både hvitt, sort og børstet stål.

Skrevet

Jeg har likt børstet stål. Jeg har likt svart. Men av en eller annen grunn vender jeg alltid tilbake til å mene at hvitt er finest, trend eller ikke trend.

Gjest prust
Skrevet

Jeg har likt børstet stål. Jeg har likt svart. Men av en eller annen grunn vender jeg alltid tilbake til å mene at hvitt er finest, trend eller ikke trend.

Vi kjøpte i hvitt da vi etablerte oss for 15 år siden. Og jeg er lei hvitt. Og nå ser jeg jammen meg at 80% av kjøleskapene i butikkene er hvite....

Er det helt ut å kjøpe børstet stål tror du?

Flimmer1365381250
Skrevet

Vi kjøpte i hvitt da vi etablerte oss for 15 år siden. Og jeg er lei hvitt. Og nå ser jeg jammen meg at 80% av kjøleskapene i butikkene er hvite....

Du må tenke på at børstet stål er litt mer arbeid å holde pent. Ikke nok å tørke av overflaten, den må også settes inn med stålpuss regelmessig for å se bra ut. Hadde en slik ovn og avtrekksvifte i en leid leilighet, og den måtte rengjøres mye oftere enn den vanlige hvite jeg har nå.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg liker børstet stål eller alumnium penest av de tre. Sistnevnte er mattere og etter mitt syn penere og krever noe mindre vedlikehold.

Selv har vi innebygde hvitevarer, som er pent, men en får jo en utfordring ved utbytting av hvitevarer, da en til en viss grad binder seg og det også blir noe dyrere.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Spiller det noen rolle om det er "ut" hvis du liker det selv?

Gjest Elextra
Skrevet

Spiller det noen rolle om det er "ut" hvis du liker det selv?

Hehe, ventet på denne.

Skrevet

Jeg liker hvitt best, og har det selv. Kunne tenkt meg et kjølehjørne i grunnen. Innebygde kjøleskap er også pent, men har mindre innvendig plass, enn frittstående kjøleskap.

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248860747' post='4184693]

Jeg liker hvitt best, og har det selv. Kunne tenkt meg et kjølehjørne i grunnen. Innebygde kjøleskap er også pent, men har mindre innvendig plass, enn frittstående kjøleskap.

''Innebygde kjøleskap er også pent, men har mindre innvendig plass, enn frittstående kjøleskap''

Det trenger de ikke ha, men de kan bygge litt i forkant. Vårt kjøleskap finnes både som innebygget og i stålversjon.

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1248860747' post='4184693]

Vi har ikke plass til kjølehjørne, men jeg gleder meg til et 180 cm høyt kjøleskap i stedet for ca 160 som det vi har i dag :-)

Gjest prust
Skrevet

Innebygget. ;)

Mja - men det blir vel ikke pent med en ny front i lys eik når resten av kjøkkenet er 12 år gammelt?

Gjest prust
Skrevet

Jeg liker børstet stål eller alumnium penest av de tre. Sistnevnte er mattere og etter mitt syn penere og krever noe mindre vedlikehold.

Selv har vi innebygde hvitevarer, som er pent, men en får jo en utfordring ved utbytting av hvitevarer, da en til en viss grad binder seg og det også blir noe dyrere.

Ingen av butikkene har nevnt aluminium som et alternativ. Det var forskjell på overflaten mellom de ulike merkene når det gjaldt fingermerker på ståldørene så jeg. Det til Samsung var bedre enn Bosh, så jeg.

Gjest prust
Skrevet

Du må tenke på at børstet stål er litt mer arbeid å holde pent. Ikke nok å tørke av overflaten, den må også settes inn med stålpuss regelmessig for å se bra ut. Hadde en slik ovn og avtrekksvifte i en leid leilighet, og den måtte rengjøres mye oftere enn den vanlige hvite jeg har nå.

Hvordan er sort i forhold til stål, når det gjelder renhold, tror du?

Gjest Elextra
Skrevet

Ingen av butikkene har nevnt aluminium som et alternativ. Det var forskjell på overflaten mellom de ulike merkene når det gjaldt fingermerker på ståldørene så jeg. Det til Samsung var bedre enn Bosh, så jeg.

Børstet stål gir vel mindre fingermerker enn polert stål, i hvertfall.

Gjest Elextra
Skrevet

Mja - men det blir vel ikke pent med en ny front i lys eik når resten av kjøkkenet er 12 år gammelt?

Jeg liker også best innebygget, men ville ikke brydd meg med det om frontene var gamle og vi ikke fikk akkurat samme igjen.

Gjest Elextra
Skrevet

''Ikke nok å tørke av overflaten, den må også settes inn med stålpuss regelmessig for å se bra ut''

Er det virkelig tilfelle? Vi har noe stål på kjøkkenet vårt, men har aldri følt behov for å sette inn med stålpuss.

Skrevet

Drit i hva som er ut og velg det du vil ha og liker.

Skrevet

Hvordan er sort i forhold til stål, når det gjelder renhold, tror du?

Omtrent som hvitt? Både hvitt og svart er vel emaljert og har en annen struktur enn stål.

Skrevet

Blålilla hadde blitt nydelig. Med lyslys grå vegger og gyllent treverk, eikegulv eller noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...