Gå til innhold

Hva er fargetrenden fremover på "hvitevarer"?

Anbefalte innlegg

mamma til ni
Skrevet

Datra mi pussar opp leiligheita stadig vekk. No har ho valgt intigrerte kvitevarer og brunsvart kjøkkeninnredning. Til eikeinnredning hadde ho valgt børsta stål. Til kvit innredning kvitt.

Ho synst ikkje det er så vanskeleg å halde fint børsta stål.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg har hvitt kjøkken med innebygd kjøleskap, og hadde valgt det samme i dag. Fingermerker syns like godt på sort som på stål, og siden jeg er rimelig bedagelig anlagt ville jeg landet på hvitt om jeg ikke skulle hatt innebygd. Jeg må nemlig gnikke mye mer på vifte, brødrister og Kenwooden i børstet stål enn jeg liker... :)

Flimmer1365381250
Skrevet

''Ikke nok å tørke av overflaten, den må også settes inn med stålpuss regelmessig for å se bra ut''

Er det virkelig tilfelle? Vi har noe stål på kjøkkenet vårt, men har aldri følt behov for å sette inn med stålpuss.

Kommer sikkert litt an på stålet, og hvilket vaskemiddel du bruker. Vaskemidler som fjerner fett vil gjøre det lysere der hvor du har vasket, og da må det "mettes" med fett for å få samme farge igjen. Finnes heldigvis mange bra produkter der ute:)

candyqueen_83
Skrevet

Omtrent som hvitt? Både hvitt og svart er vel emaljert og har en annen struktur enn stål.

Men flekker og fingermerker vil jo alltis synes bedre på svart enn på hvitt.

Skrevet

Men flekker og fingermerker vil jo alltis synes bedre på svart enn på hvitt.

Mulig du har rett. har aldri hatt svarte hvitevarer selv, men tenkte det ble omtrent som med hvite og svarte bilder, akkurat like mye dritt vises på begge.

Skrevet

Personlig blåser jeg en lang marsj i hva som er moderne og ikke på den fronten - jeg kjører hvitt. Basta. Min kjære har brunsvart komfyr og oppvaskmaskin og de er grusomme etter min smak, det er dog ikke han som har kjøpt dem da, de fulgte huset.

Stål = institusjon for meg.

Ser dog ikke bort fra at det blir svart gasskomfyr på hytta, men de synes jeg er ganske fine og der passer det bedre.

Gjest Elextra
Skrevet

Kommer sikkert litt an på stålet, og hvilket vaskemiddel du bruker. Vaskemidler som fjerner fett vil gjøre det lysere der hvor du har vasket, og da må det "mettes" med fett for å få samme farge igjen. Finnes heldigvis mange bra produkter der ute:)

''Vaskemidler som fjerner fett vil gjøre det lysere der hvor du har vasket, og da må det "mettes" med fett for å få samme farge igjen. ''

Aha, ok, dette har jeg ikke tenkt på, og heller ikke lagt merke til. Har selv ingen store stålflater, bare smådetaljer, kanskje derfor.

Flimmer1365381250
Skrevet

Hvordan er sort i forhold til stål, når det gjelder renhold, tror du?

Har ikke peiling :) Men vil tro fingermerker, etc. vil vises bedre på en blankt, sort kjøleskap f.eks. Er bare å ta en grundig titt i en forretning, og se hvilke av kjøleskapene som har merker på seg. Folk åpner dem gjerne når de titter...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...