Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min første fødsel var en lett og grei fødsel varte i 3 timer,men andre fødsel varte i 4 1/2 time og var en tøff fødsel,hun veide 4700 g sto fast og brakk kragebenet og jeg er bare 157 cm høy selv og jeg hadde bekenløsning i siste svangerskap.Var fødselen så tung på grunn av vekten eller bekkenløsningen ? Vi har egentlig lyst på en til,men jeg tørr ikke en slik fødsel til er så redd for en slik fødsel igjen,jeg ble så skremt sist derfor velger vi å ikke få flere,men vi har jo lyst på en til og det plager meg slik.Er det noen andre som har opplevd noe lignene ? Er det noe hjelp å få hvis jeg velger å få en til en gang ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33242-stor-baby/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det hadde sikkert vært lurt å få avklart om bekkenet ditt har gode nok mål til at man tar sjansen på at du skal føde enda et barn som kanskje er enda større. Når barnet sitter fast og brekker kragebeinet enten uforskyldt eller ved hjelp, så er det indikasjon nok på at man bør undersøke saken før du evt. føder igjen. Jeg synes helt klart at du kan satse på et nytt svangerskap. Det er ingen som vil risikere noe som helst ved din neste fødsel. Enten sørger man for at du blir satt igang før barnet blir for stort, eller så vil man vurdere keisersnitt. Du vil uansett ikke oppleve at hendelsen blir bagatellisert, og du kan være veldig trygg på at det samme ikke får skje igjen. Bekkenløsningen din hadde helt sikkert ikke noe med dette å gjøre. At fødselen din var tung, hadde nok noe med det store barnet å gjøre, samtidig som det er ganske vanlig at førstegangsfødende har lengre forløp enn de som har født før.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33242-stor-baby/#findComment-129499
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...