Gå til innhold

Baderomsfliser - hvilken farge?

Anbefalte innlegg

Snacky1365380698
Skrevet

Lider av et seriøst tilfelle av valgets kvaler her og selv om jeg vet at dette er veldig individuelt så ønsker jeg å bare høre deres meninger.

Holder på å gjenoppbygge badet og skal velge ut fliser. Vil ha noe nøytralt og enkelt. Servant, toalett, vaskemasking og tørketrommel er hvitt. TIdligere har både vegger og gulv vært hvitt, men vi ønsker nå en forandring. Har bestemt oss for mørkebeige gulvfliser for å få et litt "varmere" bad enn tidligere.

Så det store spm er: lysebeige veggfliser, eller hvite?? Skal for øvrig innrede badet med brune ting og tang og brune og hvite håndkle.

Badet er ca 8 kvm.

Fortsetter under...

Gjest smak og behag
Skrevet

Huff. Brune håndkle? Høres ikke delikat ut.

Eg synes grått gulv og lysgrå vegger er bedre.

Sånn sammensurium av beige (er det egentlig en ordentlig farge?), terracotta og brunt er stygt.

Gjest majas mamma
Skrevet

Mitt baderom på 4,2 har lyse fliser, med diskrete mønsterstriper i rosa, brunt og gyllent, og terrakottafargete fliser på gulv. Anbefaler så mørke fliser som muligpå gulv da "alt" syns på lyse gulv. Syns brunt kan være fint jeg,bare det er en varm, brun farge og ikke sånn skittenbrun.

Skrevet

Ikke helt hvite fliser, men kanskje noe i krem? Kommer an på om gulvflisene går over i en varm tone eller ikke. Beige på veggene binder rommet veldig til brunt, med lyse vegger står du friere til å variere fargeinntrykket badet gir med tekstilier etc.

fargeklatten
Skrevet

Ville gått for helt lyse beige fliser til veggen når gulvet skal være mørk beigebrun. Da blir det ekstra pent med hvite håndklær og hvitevarer. Hvitt mot hvitt er ikke alltid pent siden hvitfargene ikke blir helt like. Hvitevarene vil jo gulne litt med tiden.

Velg gulvfarge utifra hva slags farge dere i familien har på håret deres. Mange mørkhårete vil tilsi at et mørkt gulv gjemmer håravfall. Mens blonde menneskehår vil sees godt på mørkt gulv og omvendt. Jo mer ujevn fargetone jo mer vil gulvet gjemme av støv osv. Et veldig mørkt gulv viser støv fort og rester av dorullpapir som faller ned av og til.

Skrevet

Jeg har akkurat lagt fliser på badet. (5m2) Valgte like vegg og gulvfliser. De er beige med litt gulskjær. (Ojda, det høres ikke bra ut...) Omtrent som tre-farge, men mye lysere.

Jeg tror at det blir veldig bra. Skal ha hvit innredning. Lyst, lekkers men uten at alt som ramler på gulvet synes. Har også valgt forskjellig størrelse på flisene i dusjen og på resten av badegulvet. (10*10 cm fliser i dusj, og 30*30 på resten av gulvet.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet
  smak og behag skrev (På 30.7.2009 den 14.52):

Huff. Brune håndkle? Høres ikke delikat ut.

Eg synes grått gulv og lysgrå vegger er bedre.

Sånn sammensurium av beige (er det egentlig en ordentlig farge?), terracotta og brunt er stygt.

Minner deg om nicket ditt ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...