Gå til innhold

Hvordan vet jeg om jeg har fått svineinfluensa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

legekontorene har ikke mulighet til å teste, det eneste alternativet er sykemelding. Jeg har ikke lyst til å bli sykemeldt, men jeg forstår jo risikoen jeg utsetter andre for HVIS jeg skulle ha svineinfluensa. Men dette kan jo også være en vanlig forkjølelse. Skal jobbe på søndagen, hvis jeg er bra til da kan jeg vel gå på jobb?

Det er umulig å avgjøre hva du har og ikke har uten en test. Derfor hviler resten på deg. Selv er jeg tilhenger av ikke å utsette andre for noen som helst smitte hvis jeg kan unngå det ved å holde meg unna andre til jeg ikke anses som smittefarlig, være seg det er omgangssyke, forkjølelse eller andre basselusksykdommer.

Skrevet

Jeg har aldri hørt fra legen til sønnen min at han skal ha vanlig infuensavaksine, men den som kommer nå skal han ha.

Min diabeteslege sier heller ikke at jeg skal ha influensavaksine, men det er anbefalt fra generelt hold at blant annet diabetikere og de med nedsatt immunforsvar tar vaksine. Man har lov til å tenke litt selv, ikke forvente at alle andre skal passe på for en hele tida.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Min diabeteslege sier heller ikke at jeg skal ha influensavaksine, men det er anbefalt fra generelt hold at blant annet diabetikere og de med nedsatt immunforsvar tar vaksine. Man har lov til å tenke litt selv, ikke forvente at alle andre skal passe på for en hele tida.

Sikkert forskjellige meninger rundt omkring. Legen hans mente at han skulle ikke ha det rett og slett. Bare at han skulle ha det for akkurat svineinfuensaen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...