Gå til innhold

Hvordan få sove natta igjennom?

Anbefalte innlegg

Gjest Uff, jeg blir så sliten
Skrevet

Er det noen som har noen tips og råd til meg på hvordan jeg skal få sovet natta igjennom?

Som regel så sovner jeg fort og greit, trøtt og sliten, men så våkner jeg et sted rundt 01 - 02.00 og da blir jeg liggende og snu side, vri meg, småsovne, våkne, gå på do, i det hele tatt slite til jeg som regel ikke gidder mer og står opp, kl 05.

Flere dager på rad som disse blir så tøffe, jeg skal tross alt på jobb og fungere etterpå.

Har nok en god del å tenke på men er jo ikke så lett å rydde alt av banen sånn uten videre heller.

Slik uken ser ut til nå så slet jeg slik både natt til mandag og tirsdag. Kvelden til onsdag fikk jeg låne to Sobril og sov greit, men var utslått omtrent hele dagen etterpå (fungerte på jobb og greier men var tung i kroppen, sånn utslittfølelse) Natt til torsdag var det pån igjen og i natt har jeg igjen hold på fra kl. 01 til jeg ikke gadd mer og sto opp nå halv fem.

Hva søren skal jeg gjøre? Råd, tips noen?

Skrevet

Drikker du kaffe eller alkohol på kvelden? Det forstyrrer nattesøvn.

Mary Poppins
Skrevet

Kanskje du legger deg for tidlig? Hvis jeg legger meg elleve eller før så har jeg det på samme måte - våkner Kl 1-2 om natten og har problemer med å sove igjen.

Gjest Jeg bare lurer jeg
Skrevet

Jeg tror ikke det var Sobrilen som gjorde deg tung "dagen derpå". Jeg tror det var den unormale søvnmengden som gjorde det. Hvis du bare sover noen få timer hver dag vil du hele tiden være overtrøtt, og da er det som kroppen er ruset, og du kan holde det gående lenge (selv om kvaliteten på det du gjør blir betydelig redusert). Men hvis du da for sove skikkelig vil denne rusen gå ut, og kroppen din ønsker å legge seg ned å få enda mer søvn. :-)

For Sobril har såpass kort halveringstid at jeg tror ikke den er synderen. Så sovemidliger er kanskje en løsning allikevel?

Syns uansett du burde ta det opp med legen. Kanskje er du deprimert? Da er det i alle fall vanlig med søvnproblemer, særlig dette med tidlig oppvåkning er vanlig. Uansett er det hjelp å få hos legen.

Hvilken hjelp?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...