Gå til innhold

Smerter i overkropp.

Anbefalte innlegg

Gjest Smerter i overkropp.

Hei. Jeg er en mann på 61år og har vært plaget med smerter i overkropp i 4-5 år. Smertene varierer i intensitet, fra å være sterke til å være borte i mange dager. Smertene sitter på forskjellige plasser, de kan være under ribbeina på begge sider, som et belte under navlen på begge sider, fra armhulen ned til midja bak på ryggen og under navlen på venstre side har jeg smerter som går forfra og gjennom til ryggen. Jeg har tatt Paracet, men det har liten eller ingen virkning. Jeg har vært til fastlegen og tatt blodprøver og urinprøve, men alle ser normale ut så smertene er noe jeg må leve med sier han. Det er slitsom i lengden å gå å kjenne på smertene som kommer og går, så hva kan det være, jeg røker ikke og alkohol drikker jeg lite av. Jeg trener ca. 1 time 3-4 ganger i uka.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332469-smerter-i-overkropp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Av og til kan det være litt av et detektivarbeide å finne årsak til smerter. Du har beskrevet hvor smertene sitter, men det er også nyttig å vite smertenes karakter (brennende, trykkende etc) da dette kan fortelle om smertene kommer fra nervevev eller muskulatur for eksempel. Det er også viktig å vite hva som påvirker smertene, om de utløses ved bevegelse eller ved inntak av mat eller drikke. Hvis du ønsker videre utredning bør du ta dette opp med fastlegen din igjen for det kan være aktuelt å gjøre for eksempel CT av buken eller røntgen av ryggen. Det finnes også andre typer smertestillende eller kombinasjoner som kan være aktuelle. Mange synes de har god effekt av en kombinasjon av Paracet 500 mg og Ibux 400 mg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/332469-smerter-i-overkropp/#findComment-2786938
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...