Gå til innhold

trenger tips, jobbsøk i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Saindersen
Skrevet

En i familien skal flytte ned til Oslo sammen med en kompis. Han kom ikke inn på skolen han har søkt men mener likevel at han skal dra. De har fått seg boplass ved Blindern (tror jeg det var).

Han mener det er tidsnok å begynne å lete etter jobb når han kommer dit...

Jeg mener han bør begynne nå allerede. Men hvor skal han spørre?

Han er -87modell. Veldig flink med tegning/illustrasjoner. Han er fysisk sterk, flink til å jobbe/veldig effektiv, mye skryt på nåværende arb.plass; parkvesenet, god på tall og sortering. God på språk, og en veldig snill litt spesiell type.

Han har et ønske om å få holde på med tegninga og spill på internett, så jeg tenker at en enkel jobb som f.eks lagerjobb eller en fysisk krevende jobb ute i friluft må passe bra. Så får han brukt kroppen litt, før han setter seg ved tegnebordet igjen :o)

Men en butikkjobb, f.eks kassa på Rema1000 funker nok også fint. Hadde han fått en jobb med tegneutfordring hadde det vært knall.

Kan noen hjelpe oss med tips?

Litt vanskelig å sitte langt nord i landet å se mulighetene i Oslo :o)

Gjest julietta
Skrevet

Let etter jobb allerede nå! Da vet han at han kommer til å ha inntekt nesten med en gang. Det er ikke alltid så lett som man tror å finne jobb, selv om det er en studentjobb. Har han noe erfaring som han kan vise til? Arbeid i en kjede som også finnes i Oslo? Har han kontakter i Oslo som kan anbefale ham? Det er ofte via kjente man finner jobb når man er så ung.

Kikk på nav.no og finn.no som en begynnelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...